NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Śląskie: Srebrny Pociąg po raz piąty

| inf. pras 15.10.2020 97

Śląskie: Srebrny Pociąg po raz piąty
fot. Mariusz Senderowski
Na tory wraca “Srebrny Pociąg”. Już od 17 października będzie można odbyć niezwykłą podróż za jeden bilet - zachęcają Koleje Śląskie.
Wszyscy zainteresowani będą mogli przejechać pociągiem Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia i z powrotem oraz pociągiem wąskotorowym z Bytomia do Tarnowskich Gór (i, oczywiście, z powrotem), zwiedzić wpisana na Listę Dziedzictwa UNESCO Zabytkowa Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach oraz największą i najstarsza stację kolei wąskotorowej w Polsce – stacje Bytom Karb Wąskotorowy.

Kiedy i jak

Srebrny Pociąg będzie kursował w soboty i niedziele od 17 października do 6 grudnia. Początek trasy to stacja Katowice, skąd o 9:54 wyruszy pociąg Kolei Śląskich (kierunek Lubliniec przyjazd na stację Bytom o 10.17). Następnie, w Bytomiu, po zaplanowanej przesiadce na tzw. „5 peron” Bytom Wąskotorowy, o 10.30 wyruszy pociąg Górnośląskich Kolei Wąskotorowych do przystanku Tarnowskie Góry Kopalnia Srebra (przyjazd 12.30) przez stację Bytom Karb Wąskotorowy (przyjazd 10.40). W godzinach 10.45-12.00 będzie miało miejsce zwiedzanie zabytkowej stacji Bytom Karb Wąskotorowy gdzie będzie można zobaczyć min. nastawnię mechaniczną oraz wagon salonowy z 1912 roku. O godzinie 12.00 pociąg odjedzie w kierunku Tarnowskich Gór aby po 12.30 rozpocząć zwiedzanie Zabytkowej Kopalni Srebra i Skansenu Maszyn Parowych. Odjazd powrotnego pociągu wąskotorowego ze stacji Tarnowskie Góry Kopalnia Srebra nastąpi o godzinie 15.20, by do Bytomia Wąskotorowego dotrzeć na godzinę 16.00. Natomiast z Bytomia pociąg Kolei Śląskich do Katowic odjedzie o godzinie 16.19 (przyjazd o godz. 16.44).

Uwaga!

8 listopada zmienia się rozkład jazdy pociągów Kolei Śląskich, o kilka minut zmieni się więc także godzina odjazdów pociągów z Katowic (09:50) oraz z Bytomia (16:25)

Temperatura w kopalni wynosi ok. 10 stopni Celsjusza, dlatego zaleca się ubrać cieplejszy strój i wygodne obuwie.

Bilet – cena i gdzie go kupić

Bilet normalny kosztuje 65 zł, a ulgowy, przysługujący dzieciom oraz młodzieży i osobom uczącym się do 26 roku życia, 55 zł za okazaniem ważnej legitymacji.

Cena biletu obejmuje:

  • przejazd pociągami Kolei Śląskich w relacji Katowice – Bytom oraz powrotnym Bytom – Katowice,
  • przejazd pociągami wąskotorowymi w relacji Bytom Wąskotorowy – Tarnowskie Góry Kopalnia Srebra oraz powrotnym Tarnowskie Góry Kopalnia Srebra – Bytom Wąskotorowy,
  • zwiedzanie Zabytkowej Kopalni Srebra z przewodnikiem.
  • zwiedzanie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
  • Voucher na zwiedzanie Sztolni Królowej Luizy – Trasa Rodzinna
Bilety można nabyć:

  • w Centrum Obsługi Pasażera Kolei Śląskich w Katowicach w budynku dworca
  • w serwisie internetowym Goout.net
  • na przystanku Bytom Wąskotorowy lub Bytom Karb Wąskotorowy w dniu przejazdu tuż przed odjazdem pociągu wąskotorowego (jedynie w przypadku wolnych miejsc).
Gdzie można znaleźć szczegóły oferty?

Regulamin imprezy znajduje się na stronie sgkw.eu, kolejeslaskie.com/turystyka. Można także zadzwonić do Biura Obsługi Klienta Kolei Śląskich (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7-15, tel.: 32 479 55 55), do Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (tel.: 666 904 142) lub do Zabytkowej Kopalni Srebra (pon – pt – od 8:30 – 16:30 – tel.: 32 285 49 96 , w dniu przejazdu 9.00 – 15.00 – tel.: 32 285 29 81).

Informacje dot. zwiedzania Zabytkowej Kopalni Srebra można znaleźć na stronie internetowej: kopalniasrebra.pl/kopalnia/zwiedzanie.htm
ogólne dotyczące oferty można znaleźć na stronie kolejeslaskie.com/turystyka/ oraz sgkw.eu
więcej o Szlaku Zabytków Techniki i jego obiektach na stronie zabytkitechniki.pl.
Organizatorami oferty są Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych we współpracy ze Stowarzyszeniem Miłośników Ziemi Tarnogórskiej, spółką Koleje Śląskie Sp. z o.o. oraz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu. Obiekty należą do Szlaku Zabytków Techniki – najciekawszej trasy turystyki industrialnej w Polsce.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (931)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (931)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5