Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rzecznik Praw Pasażera Kolei opublikował sprawozdanie z działalności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rzecznik Praw Pasażera Kolei opublikował sprawozdanie z działalności
fot. Miłosz Pakulski , SM42.pl
Rzecznik Praw Pasażera Kolei opublikował sprawozdanie z działalności za poprzedni rok. Łącznie naliczono 263 wnioski o wszczęcie postępowania oraz 184 inne zgłoszenia. 30% postępowań dotyczyło odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych z powodu braku ważnego biletu, 24% odszkodowań za opóźnienie lub odwołanie pociągu, a 19% zwrotu należności za niewykorzystane bilety – podaje Urząd Transportu Kolejowego.

Jak podaje UTK, w sprawozdaniu znajdują się dane statystyczne, kategorie spraw najczęściej będących przedmiotem postępowań polubownych, informacje na temat czasu trwania postępowań oraz procentu spraw zakończonych uzgodnieniem akceptowalnego dla stron rozwiązania. Do sprawozdania zostały dodane zalecenia dotyczące najczęściej powtarzających się problemów.

Postępowanie prowadzone przez Rzecznika w 2019 roku trwało średnio 39 dni. Uzgodnieniem akceptowalnego rozwiązania zakończyło się 64% postępowań.

W niemal 11% spraw Rzecznik musiał odmówić rozpatrzenia sporu. Najczęstszą przyczyną odmowy był brak wcześniejszego kontaktu pasażera z przewoźnikiem. Rzecznik może prowadzić postępowanie jedynie wówczas, gdy podróżny wcześniej podejmie próbę rozwiązania sporu poprzez bezpośredni kontakt z przedsiębiorcą.

Część problemów, z którymi styka się Rzecznik, ma charakter powtarzalny. Aby w przyszłości możliwe było uniknięcie powstawania sporów w podobnych sprawach Rzecznik Praw Pasażera Kolei przygotował również zalecenia. Dotyczą one postępowania przedsiębiorców oraz pasażerów i w tym roku związane są m.in. ze sposobem rozpatrywania reklamacji oraz obowiązkiem weryfikacji danych podczas zakupu biletów.

Sprawozdaniem i zalecenia opublikowane zostały na stronie internetowej RPPK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5