NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Sprawa GSM-R dla PKP PLK stanie przed KIO

| Rynek Kolejowy 10.11.2017 26

Sprawa GSM-R dla PKP PLK stanie przed KIO
Sprawa GSM-R dla PKP PLK stanie przed KIOFot. Romuald Stolnicki
Kapsch i PORR, działające razem w konsorcjum, zgłosiły swoje uwagi do Krajowej Izby Odwoławczej, w związku z wyborem Nokii, jako najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę systemu GSM-R. Jak zakończy się sprawa? Dowiemy się w przyszłym tygodniu.
Najpierw Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrywała odwołanie konsorcjum Kapsch-PORR, w sprawie odtajnienia części oferty Nokii w wartym kilka miliardów złotych przetargu na instalacje systemu GSM-R, który ma objąć swoim zasięgiem ponad 13 tysięcy kilometrów linii kolejowych w całym kraju. Odwołanie złożone przez Kapsch i PORR zostało przez KIO oddalone. Ale to nie koniec batalii przed urzędem. Kolejne odwołanie konsorcjum zostało złożone w sobotę – Izba najprawdopodobniej zajmie się nim w przyszłym tygodniu. Czego dotyczą wątpliwości?

Za mało masztów?


7 listopada jeden z konsorcjantów Nokii, na konferencji prasowej, przedstawił swoje oczekiwania co do przychodów z kontraktu na budowę systemu ERTMS / GSM-R w ramach kontraktu PKP PLK. Poinformowano na niej, że firma, wraz ze swoją spółką zależną Gastel Prefabrykacja, w ramach kontraktu będzie odpowiadać za produkcję i montaż około 1,2 – 1,5 tys. obiektów radiotelekomunikacyjnych (słupy i kontenery). Mają być rozstawione co 8-10 km. Z tego wynikałoby, że powinni zbudować min. 1500 obiektów. Zdaniem konsorcjum Kapsch i PORR, z oferty Nokii wynika jednak, że zaplanowano w niej budowę tylko ok. 1170 obiektów.

To między innymi te rozbieżności są przyczyną uwag zgłoszonych do KIO. Zwłaszcza, że, jak zauważa konsorcjum, oficjalne i dostępne szacunki PKP PLK (z prezentacji z 2014) podawały liczbę 2200 obiektów koniecznych do ulokowania. Tam, gdzie w Europie podobne realizacje systemu GSM-R już się odbyły, maszty lokalizowano w odległości od 6 do 7 kilometrów od siebie. Czyli gęściej niż planuje to konkurent konsorcjum Kapsch-PORR.

Dwie oferty mieszczą się w budżecie

W przetargu oferty złożyły trzy konsorcja: Nokia - 2,644 mld zł brutto bez opcji / 2,789 mld zł brutto z prawem opcji, Kapsch-PORR - 3,724 mld zł brutto bez prawa opcji / 3,892 mld zł z prawem opcji oraz konsorcjum chińskich firm - 4,8 mld zł, bez prawa opcji.

Budżet zamawiającego wynosił ok. 3,727 mld zł brutto. Oferta Nokii została wybrana jako najkorzystniejsza. Oferta Kapsch-PORR również zmieściła się w budżecie (bez prawa opcji). Po decyzji KIO dowiemy się, czy oferta Nokii będzie podtrzymana.

Więcej na temat przetargu można przeczytać tutaj.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5