NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Spór o pociągi na remontowanej Rail Baltice. Więcej składów PKP IC, mniej KM

| Michał Szymajda 21.11.2017 5,3k

Spór o pociągi na remontowanej Rail Baltice. Więcej składów PKP IC, mniej KM
Zmodernizowany EN57 odjeżdża do Łochowa z TłuszczaFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od 1 lutego, ze względu na modernizację kolejnego odcinka Rail Baltiki, między Łochowem w Małkinią, dojdzie do ograniczeń w ruchu pociągów. Koleje Mazowieckie skarżą się na nierówne traktowanie, bo PKP PLK nie zmieściła w rozkładzie pociągów regionalnych przewoźnika, a ograniczenia nie dotkną pociągów PKP Intercity.
Od nowego rozkładu jazdy dojdzie do znacznego zwiększenia liczby pociągów PKP Intercity pomiędzy Białymstokiem a Warszawą. Zamiast 9 pociągów dwa miasta połączy aż 12 pociągów. Ich liczba nie ulegnie redukcji, gdy 1 lutego na odcinek linii kolejowej nr 6 pomiędzy Łochowem a Małkinią, wejdą budowlańcy. Zredukowana zostanie za to liczba pociągów Kolej Mazowieckich.

– Dla mnie to dziwna sytuacja, my codziennie dowozimy ludzi do pracy i szkoły i skoro zbliża się zaplanowany remont, to powinien on wszystkich dotyczyć w równym stopniu. Nie może być tak, że jesteśmy zmuszeni do odwołania swoich pociągów przez zarządcę infrastruktury (PKP PLK które układają rozkład jazdy - dop. red), a liczba pociągów PKP Intercity będzie większa o 3 pary w stosunku do obecnego rozkładu. Dla mnie to kuriozalna sytuacja. Nie zgadzamy się na nią – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

– Wystosowaliśmy już pismo do wiadomości prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, ale także do PKP Intercity. Chcemy o tym rozmawiać. Honorowanie naszych biletów czy zatrzymanie na niektórych stacja pociągów PKP Intercity nie jest rozwiązaniem najlepszym, bo pasażerowie, którzy skorzystają z pociągów naszego partnera nie będą mogli dojechać do niektórych stacji, gdzie zatrzymujemy się my – dodał Dariusz Grajda, który przypomniał że do obsługi linii Warszawa Wileńska – Małkinia spółka przeznaczyła zmodernizowany, szybszy tabor, w postaci EN57AL.

Ograniczenia mają wejść 1 lutego, trwać mają przez pół roku. – Jesteśmy w tej sprawie na etapie dyskusji z PKP PLK, zawiadomiliśmy o sprawie Urząd Transportu Kolejowego – ocenił członek zarządu KM.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5