NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Spór o mur. W Szczecinie krytykują modernizację

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 08.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-08 11:42:36 Autor: Stare cegły
---.eaw.com.pl
Oto przykład , kolejny , fatalnego zarządzania tym miastem . W tym mieście są setki , absurdów architektonicznych , urbanistycznych , komunikacyjnych ,organizacyjnych . W tym mieście władza , decydenci robią wszystko aby..pokazać kto tu rządzi , a nie aby zrobić coś normalnego dla dobra miasta . Faktem jest też to, że w tym mieście jest cała masa przeróżnych stowarzyszeń , miłośników , przyjaciół , sensów , bezsensów,które same mają problem aby się dogadać co do wizji , uporządkowania , estetyki tego miasta .
Co zaś tyczy się samego muru , to naprawdę wygląda to fatalnie. Wile osób , głównie spoza Szczecina , widząc to,to dziwadło ceglane , pyta -To kiedy będzie remont muru ? Inna ciekawostka . Dworzec jest w trakcie remontu , pewne części(peron 4) jest już po remoncie(?) Tylko jak tam mają dostać się osoby niepełnosprawne , osoby starsze , rodzicie z dziećmi w wózkach ? Czyżby windy nie były przewidziane na tym szczecińskim dworcu?
Oj ten remont tego dworca to klasyka szczecińskiej "gospodarności".
2015-07-08 12:13:05 Autor: Do "stare cegły"
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Remont tego dworca to akurat nie jest "gospodarność szczecińska" bo dworzec jest zarządzany z Poznania. Widać, że w Poznaniu tego nie ogarniają, ponieważ najpierw zrobili sobie to co zrobili z dworcem Poznań Głównym, teraz to co robią w Szczecinie też woła o pomstę do nieba. Poznaniacy zostawili sobie Szczecin na ostatnią chwilę mimo, że remont miał się rozpocząć w 2010 r. (jeżeli mnie pamięć nie myli), teraz zamiast zrobić kompleksową modernizację z estetycznym wyglądem oraz ułatwieniami dla podróżnych to robią to co widać obecnie, za ogromne pieniądze (a w sumie nie wiadomo za co tak duże sumy). Przespali 4 lata w Poznaniu, a Szczecin będzie miał potworka, zamiast pełnej modernizacji.
2015-07-08 12:18:01 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
Jakieś głupoty. Na zdjęciach nie widać żadnych partii tynkowanych więc nie wiem o co chodzi. Co się zaś tyczy różnej barwy cegieł to jest to całkowicie zgodne z zasadami konserwacji zabytków, aby było czytelne co jest oryginałem, a co nie. Trochę się one zmieniły od czasów odrestaurowania Carcasson przez Violle le Duca w XIX wieku, gdzie teraz nikt nie może dojść co jest średniowieczne, a co wymysłem pana architekta.
2015-07-08 12:27:11 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To wtórne oblicowanie sprzed 100 lat. Raczej prymat estetyki powinien decydować i jednolitosc kolorystyczna. Do podrasowanych zamków bym tego nie porównywał. Nie bądźmy doktrynalni. Zresztą mur konserwa olała.
2015-07-08 12:50:33 Autor: Stara cegła
---.eaw.com.pl
2015-07-08 12:13:05 Autor: Do "stare cegły"

--
Obywatelu zamiast konkretów , piszesz typowo po szczecińsku , czyli winni są wszyscy, a to Warszawa , a to Poznań ,a to Niemcy , a to sowieci !
Powtarzam, Szczecin generalnie jest zarządzany FATALNIE . Co do samego dworca , to oczywiście "szefostwo" jest w Poznaniu, ale to na miejscu w Szczecinie są odpowiedzialni za całość tego obiektu . Siedziba jest okazała i góruje nad dworcem !
Mam pytanie , a kto odpowiada za nieład urbanistyczno/architektoniczny w Szczecinie ? Na kogo to zwalisz ?
Kto odpowiada ze nieład komunikacji miejskiej ? Na kogo to zwalisz?
Kto odpowiada "bałagan" estetyczny miasta Szczecina ? Na kogo to zwalisz?
Taka ciekawostka , na jednym z postali szczecińskich , wypowiedział się jeden z bardziej aktywnych userów miejskich , spec od spraw komunikacyjnych generalnie . Wypowiedział się wprost , mimo że kocha i szanuje to miasto ale ma go już dość i wyprowadza się ! Może wiesz czyja to wina ? Na kogo to zwalisz ?
Napiszę wprost , przekleństwem współczesnego Szczecina są jego obecni mieszkańcy!
2015-07-08 13:22:43 Autor: Do "Stara Cegła"
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dalej będę uważał, że modernizację dworca Szczeci Główny pokpił Poznań.
Co do ładu urbanistycznego samego miasta Szczecina oraz robienia wszystkiego na ostatnią chwilę, na odpierdziel i z masą niedoróbek, obwinie nas samych czyli wszystkich szczecinian. A to dlatego, że pozwalamy urzędnikom, na robienie tego co jest robione w Szczecinie, za braku prawidłowego nadzoru, za nietrafione "inwestycje" czy modernizacje, wina szczecińskiej władzy, że nie umie wyciągnąć konsekwencji od odpowiedzialnych za to urzędników, oraz wina samych obywateli, że wybierają taką władzę (nie ucząc się na błędach), która obiecuje, a później nie umie sprawować i dobrze nadzorować podległych sobie urzędników.
2015-07-08 15:31:23 Autor: stoker
---.155.178.2
Mur to jedynie wierzchołek góry bzdur - głównie estetyczny. Warto zwrócić też uwagę na nie niefunkcjonalność nowego peronu nr 4.

Po pierwsze - peron został wybudowany wg starych norm, tj. przewidujących możliwość obsługi taboru należącego do kolei krajów WNP, co powoduje, że jest on oddalony od osi toru o kilkanaście cm więcej, niż w rzeczywistości potrzeba. Obecnie nowe perony buduje się już wg nowych wytycznych, uwzględniających minimalizację "dziury" między peronem a pociągiem, ale w Szczecinie tę kwestię całkowicie pominięto! Dlaczego?

Po drugie - umiejscowienie elektronicznych wyświetlaczy w głębi peronu spowodowało, że z kładki nad torami i peronami nie da się odczytać jakie pociągi na ten peron będą podstawione. Aby się tego dowiedzieć trzeba zejść na peron. A wystarczyło wyświetlacze zawiesić na pierwszej podporze dachu od strony wejścia na peron. Może jeszcze da się to zmienić?

Po trzecie - peron został obniżony o około 50 cm co spowodowało konieczność dobudowania dodatkowych schodów. OK - teraz lepiej wsiada się do niskopodłogowych pociągów, ale te trzy schodki należało wybudować jako bezpośrednie przedłużenie istniejącego ciągu schodów z kładki nad peronami, a nie jako osobne 3 schodki po kilkumetrowej przerwie. W tłoku ludzie niespodziewający się dodatkowych schodów będą się przewracać!

Po czwarte - po co komu wielki napis "Szczecin Główny" nad schodami prowadzącymi na peron od strony miasta? W tym miejscu wzorem pozostałych starych peronów powinien być duży napis z numerem peronu i numerami torów obok niego!
Jak już ktoś jest w Szczecinie, to raczej o tym wie i nie potrzebuje potwierdzenia tego faktu w formie wielkiego napisu. Natomiast brak jest wyraźnie widocznej z poziomu kładki tablicy z numerem peronu, bo ta malutka, którą zamontowano za wielkim napisem Szczecin Główny jest mało widoczna.

I po piąte - poraża ilość zbędnych słupków z różnymi napisami na peronie. Większość tego typu informacji powinna być podwieszona pod wiatą, tak jak ma to miejsce na pozostałych, starych peronach, tyle że powinny być one wykonane jako podświetlane kasetony, a nie w dotychczasowej formie, czyli na blaszanej tabliczce, którą co roku kolejarze będą malować na inny odcień niebieskiego.

Jak widać, stare wcale nie oznacza gorsze. W wielu przypadkach nasi projektanci powinni się uczyć ze starych, sprawdzonych rozwiązań, bo były one nie tylko stare, ale przede wszystkim były (są) lepsze.
2015-07-09 08:34:30 Autor: Stara cegła
---.eaw.com.pl
2015-07-08 13:22:43 Autor: Do "Stara Cegła"
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dalej będę uważał, że modernizację dworca Szczeci Główny pokpił Poznań.
--
OK , dworzec to broszka poznaniaków i oni go wam spaprali . Niech stracę i będzie na twoje !
A co z okolicami dworca ? Kto wam poprawi wizerunek ulicy Kolumba ? Toż ten bajzel jaki tam panuje, to pozostałości po II wojnie ! To zapewne wina poznaniaków :)
A torowiska tramwajowe w okolicach dworca ,stan techniczny TRAGEDIA ! To czyja to wina ? Poznaniaków? A z innej strony dworca , potężny budynek przed pocztą główną , rudera od dziesiątków lat . To też wina poznaniaków ? A to badziewie u pod bokiem Czerwonego Ratusza . To też wina poznaniaków ?
Co jedziemy dalej , i szukamy winnych ?
Winni są , to tubylcy Szczecina , niezorganizowana , przypadkowa , roszczeniowa masa dziwnych ludzików !
2015-07-09 21:00:20 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi "stokerowi"
Kolego,
Po pierwsze - spójrz w przepisy i dopiero przystępuj do dyskusji o tym czy peron jest wybudowany jak określasz wg. starych norm. Odległość 1675 jest odległością graniczną a nominalną wciąż pozostaje 1725.
Po drugie - czy nie zastanawiałeś się dlaczego wiszą tak jak wiszą, jeśli nie to pomyśl o semaforach które muszą być widoczne - ale chyba wg. Ciebie bezpieczeństwo jest mniej ważne od wszystkiego innego.
Po trzecie - no niestety znów musisz zajrzeć do przepisów i wówczas wszystko Ci się wyjaśni
Po piąte - patrz po drugie
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS