Kończą się prace związane z wymianą toru i podsypki na odcinku Przeworskiej Kolei Dojazdowej od Dynowa do Jawornika Polskiego. Prace realizuje firma Swietelsky we współpracy z Fundacją Galicyjskich Dróg Żelaznych. Swietelsky na okoliczność remontu ściągnął z zachodniej Europy specjalny tabor, aby móc wykonać prace.
Prace, które na zamówienie Powiatowego Zarządu Dróg w Przeworsku realizuje między Dynowem a Jawornikiem spółka Swietelsky, odbywają się bardzo sprawnie. Dzieje się tak z uwagi na sporą mechanizację prac.
Na linii pracują bowiem wagony „szutrówki”, które specjalnie w tym celu zostały sprowadzone z linii Zillertalbahn z Austrii, oraz koparka dwudrogowa także ściągnięta z tego kraju (Swietelsky jest tam potentatem na rynku utrzymania kolei wąskotorowych, gdzie pełnią one normalną rolę transportową), a także wąskotorowa podbijarka z nasuwarka z Francji. Choć rozstaw torów na austriackiej linii to 760 mm, a przeworsko-dynowskiej kolei – 750 mm, okazuje się, że jeden centymetr różnicy nie stanowi wielkiego problemu. Podsypany i podbity nowym tłuczniem jest już jedyny w Polsce tunel kolei wąskotorowej w Szklarach.
Lokomotywę 2WLs50 wynajmuje wykonawcy Fundacja Galicyjskich Dróg Żelaznych, która opiekuje się taborem i częścią kolei z Dynowa, na południowym końcu linii. Niewielki zysk z tego wynajmu zamierza wydać na miejscu – konserwując lokomotywownie w Dynowie i naprawiając zabytkowy tabor, jaki znajduje się w jej posiadaniu. Warto zaznaczyć, że Fundacja była także podwykonawcą napraw elementów mostów (balustrad i chodników) na moście w Hadlach Szklarskich, który zniszczyła przed dwoma laty powódź.
Swietelsky, wybrany w drodze kolejnego organizowanego przez powiat przetargu wchodzi właśnie na następny odcinek kolei gdzie zaplanowano remont – od Jawornika do Kańczugi. Jako ostatni rewitalizowany będzie odcinek z Kańczugi do Przeworska. Projekt jest realizowany z unijnych pieniędzy, musi się zakończyć w grudniu 2023 roku.
Co ciekawe, prace realizowane na odcinku od Dynowa do Jawornika, zaktywizowały polskich wykonawców podkładów strunobetonowych (na połowie tego odcinka zastosowano właśnie takie, a na połowie, z uwagi na decyzję konserwatora zabytków, drewniane). Strunbet ma w swojej ofercie już niemal pełną gamę takich podkładów, na różne rozstawy torów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.