Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Z Lublina do Rzeszowa wciąż nie kursuje tabor elektryczny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Z Lublina do Rzeszowa wciąż nie kursuje tabor elektryczny
Fot. M. SzymajdaElektryczne pociągi na stacji w Rzeszowie
Elektryfikacja linii na ogół pociąga za sobą w zasadzie natychmiastową zmianę obsługującego ją taboru - pociągi elektryczne są zazwyczaj tańsze w eksploatacji, bardziej ekologiczne i charakteryzują się dłuższym cyklem życia. Inaczej jest jednak na trasie Lublin – Rzeszów, na której wciąż kursuje tabor spalinowy.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom samorządu województwa podkarpackiego, który informował, że od momentu wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy połączenia z Rzeszowa do Lublina będą realizowane taborem elektrycznym, na wspomnianej trasie nadal kursują pojazdy z napędem spalinowym. Zakończona niedawno elektryfikacja ciągu nie przyniosła więc póki co spodziewanego zwiększenia pojemności pociągów (jednostki elektryczne dostępne na Podkarpaciu i Lubelszczyźnie są w większości przypadków dłuższe niż spalinowe). Nie uległy poprawie także aspekty ekologiczne, choć należy tu podkreślić, że podróż pociągiem z silnikiem Diesla i tak wypada pod tym względem lepiej niż własnym samochodem z napędem klasycznym.

Założenia projektu unijnego nie pozwalają na obsługę linii międzywojewódzkich

– Międzywojewódzkie połączenia w relacji Lublin Główny – Rzeszów Główny w związku z uzgodnieniem marszałków województw są obsługiwane na dotychczasowych zasadach taborem wymiennym, tzn. autobusami szynowymi, których właścicielami są poszczególne województwa – potwierdza Zofia Dziewulska, naczelnik Działu ds. Handlowych i Ekonomicznych w Lubelskim Zakładzie Polregio. Teoretycznie tabor elektryczny mógłby wystawić zakład lubelski, który dysponuje dwoma nowymi pojazdami Impuls 2 (typ 37WEa)

Jednostki te zostały zakupione w ramach unijnego projektu „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych” realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Jak twierdzi nasza rozmówczyni, ograniczenia zakupowe nie pozwalają na wykorzystywanie tych pojazdów poza województwem lubelskim. – Tabor został zakupiony w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Jego eksploatacja musi być zgodna z założeniami [projektu] – tłumaczy.

Jednostki elektryczne powinny pojawić się choć na części trasy

– Jednym z kryteriów formalnych wyboru tego projektu był obszar geograficzny województwa – dodaje przedstawicielka Polregio. Na podrzeszowskim odcinku trasy – pomiędzy Kolbuszową a Rzeszowem – za kilka tygodni ma zacząć funkcjonować linia Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Prawdopodobnie rozpocznie się więc regularna eksploatacja nowo zelektryfikowanej trasy regionalnymi pociągami elektrycznymi. Te obsłużą jednak tylko niewielki fragment ciągu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij