NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]

| Michał Szymajda 26.04.2017 5,7k

Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Fot. Patryk Farana
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów zamierza sprzedać posiadane przez siebie 3 spalinowe zespoły trakcyjne. GPW są one kompletnie zbędne, ponieważ spółka nie prowadzi działalności przewozowej. Kto kupi DH2 i VT614?
Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż szynowych spalinowych zespołów trakcyjnych typu DH2 i VT614 pojawiło się kilka dni temu. GPW chce sprzedać dwuczłonowy zespół trakcyjny DH2 oznaczony jako SN 83-003 oraz dwa trójczłonowe VT 614 (SN 84 001 i SN 84 002). Pierwszy, krótszy z pojazdów eksploatowany był z powodzeniem przez dwa lata (2010–2012) przez Pomorski Oddział Przewozów Regionalnych, gdzie można go było zobaczyć m.in. na połączeniu Słupsk – Szczecinek i Szczecinek – Chojnice. Później jeździł przez dwa lata w Kolejach Śląskich. Natomiast trójczłonowe VT614 nie jeździły w Polsce z pasażerami, choć zostały przygotowane do ruchu w Kolejach Śląskich. Według naszej wiedzy nie mają one dopuszczenia do ruchu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego.

– Pojazdy są od wewnątrz w bardzo dobrym stanie, również mechanicznie nie powinno być z nimi problemów, z zewnątrz część jest pokryta graffiti, ale usunięcie go nie powinno stanowić wielkiego problemu dla nabywcy. Pojazdy są oczywiście naszą własnością, chociaż nie do wszystkich jest pełna dokumentacja. Istnieje możliwość obejrzenia pociągów i różne podmioty wyrażają zainteresowanie tą możliwością – usłyszeliśmy w spółce.

Skąd w wodociągach pociągi?

W jaki sposób pojazdy kolejowe znalazły się w rękach miejskiej spółki zajmującej się dostarczaniem i sprzedażą wody? Sprawa ma korzenie w 2012 roku, kiedy powstały Koleje Śląskie. Wówczas spółka Inteko miała zająć się sprawą szybkiego zorganizowania taboru dla przewoźnika, po tym jak województwo zapowiedziało rezygnację z usług Przewozów Regionalnych na większości tras na Śląsku. Tylko spółka Sigma Tabor zdecydowała się dostarczyć Inteko używany wcześniej na zachodzie Europy tabor, ale spalinowe pojazdy w większości nie posiadały dopuszczenia UTK koniecznych do wożenia pasażerów. W tym momencie na scenie pojawiło się Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, które poręczyło Inteko zakup taboru, a po upadku tej spółki GPW przejęło tabor, który teraz jest licytowany.

Kto zechce kupić holenderskie pojazdy?

Wkrótce należy się spodziewać licytacji przez komornika innych pojazdów, które należały do Inteko. Według naszej wiedzy chodzi o 5 sztuk pojazdów DH1 i DH2, które wcześniej jeździły w Kolejach Holenderskich.W 2015 roku Przewozy Regionalne były zainteresowane zakupem 3 sztuk DH1 i DH2 z przeznaczeniem dla oddziału pomorskiego, gdzie już wcześniej jeździły. Spółka jest obecnie w lepszej kondycji finansowej i pod innym zarządem, dlatego nie wiadomo, czy wyrazi zainteresowanie tego typu używanym taborem.

Licytacja spalinowych pojazdów odbędzie się 4 maja. Link do przetargu zorganizowanego przez GPW znajduje się tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Katowice (752)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Katowice (752)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5