Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Spadła liczba kradzieży elementów infrastruktury

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

SOK

Data publikacji:
24-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SOK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Spadła liczba kradzieży elementów infrastruktury
Straż Ochorny Kolei poinformowała, że w 2014 r. odnotowano o 12% mniej kradzieży elementów infrastruktury kolejowej odpowiadającej za bezpieczeństwo ruchu pociągów.

W styczniu 2014 r. Straż Ochrony Kolei odnotowała 230 zdarzeń – o 40 mniej niż w styczniu ubiegłego roku. Funkcjonariusze ujęli 25 osób podejrzanych o kradzież elementów kolejowych. Wartość odzyskanych przedmiotów to ponad 33 tys. zł. W ubiegłym roku SOK odnotowała prawie 12-procentowy spadek liczby kradzieży urządzeń związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego (2013 r. – 3651, 2014 r. – 3224). W 2014 r. funkcjonariusze ujęli 384 sprawców kradzieży elementów infrastruktury kolejowej.

Straż zapewnia, że obecnie patroluje miejsca szczególnie zagrożone na liniach oraz sprawdza skupy złomu. W zeszłym roku sokiści sprawdzili ponad 18 tysięcy  takich miejsc – to o ponad 1 300 więcej niż rok wcześniej. W 2014 r. SOK zatrzymała 47 skupujących i 124 zbywających nielegalnie zdobyte elementy infrastruktury kolejowej.

SOK w akcjach przeciwko dewastacjom i kradzieżom na kolei wykorzystuje nowy sprzęt. W terenie działają mobilne centra monitoringu – samochody wyposażone w kamery na masztach, przenośne i termowizyjne. W ostatnim roku na wyposażeniu funkcjonariuszy znalazły się fotopułapki – urządzenia powiadamiające ochronę, gdy w obszarze zabezpieczanym pojawi się złodziej. Stale patrole  wykorzystują specjalnie szkolone psy służbowe, które sprawdzają się w trudnych warunkach terenowych m.in. na dużych stacjach.

Aby maksymalnie ograniczyć kradzieże i dewastacje infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA wprowadzają urządzenia, w których elementy metalowe zastępowane są tworzywami sztucznymi. Istotne do prowadzenia ruchu pociągów urządzenia umieszczane są w pomieszczeniach strzeżonych lub monitorowanych. Jeszcze na etapie modernizacji kable komunikacyjne instalowane są w taki sposób, aby ograniczyć negatywne działania.

– Każda kradzież lub dewastacja elementów linii kolejowej, to nie tylko strata finansowa, lecz również opóźnienia pociągów oraz zagrożenie bezpieczeństwa, możliwość  utraty życia i zdrowia pasażerów – przypomina SOK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5