Grupa ZUE zaprezentowała wczoraj (3 września) wyniki finansowe za I półrocze 2013 r. Obecny portfel zamówień Grupy opiewa na kwotę ok. 800 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w I półroczu spadły o blisko 1/3 w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. i wynoszą ok. 157 mln zł. – To wynika z mniejszego zaangażowania w realizację projektów. Aura w tym roku nie sprzyjała, do kwietnia mieliśmy śnieg – wyjaśnia Arkadiusz Wierciński, dyrektor ds. strategii grupy ZUE. Grupa poprawiła za to wyniki brutto sprzedaży o ok. 47%. Zysk netto w I półroczu wyniósł blisko 8 mln zł – to jest o 90% więcej niż w pierwszej połowie zeszłego roku. Lepsze wyniki ZUE osiągnęło także pod względem rentowności i marży. Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy, spółka w większym stopniu korzystała z sił własnych przy zmniejszeniu udziału partnerów. – Jesteśmy z wyniku bardzo zadowoleni – komentuje Wierciński.
Grupa ZUE zawarła w I półroczu szereg kontraktów związanych z koleją i komunikacją miejską, w tym na przebudowę torowisk tramwajowych w Zagłębiu i na Śląsku, rozbudowy sieci trolejbusowej w Lublinie, przebudowy zajezdni przy Słowiańskiej we Wrocławiu,modernizacji stacji Tunel i prac remontowych na linii kolejowej Zawiercie – Jaworzno. Ponadto ZUE złożyło najkorzystniejsze oferty w przetargach tramwajowych w Szczecinie. Obecny portfel zamówień wynosi ok. 800 mln zł.
Podmioty z Grupy są zainteresowane udziałem w kolejnych przetargach tramwajowych na Śląsku, w Toruniu, Gdańsku czy Warszawie oraz na modernizację i rewitalizację kolejnych linii kolejowych (m.in. nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów, nr 274 na odcinku Jelenia Góra – Wrocław, nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Koniecpol). Łączna wartość potencjalnych kontraktów wynosi ponad 400 mln zł.
Spółka liczy na to, że wyniki finansowe w II półroczu nie będą gorsze. Przedstawiciele Grupy ZUE oczekują, że w 2014 r. nastąpi polepszenie sytuacji w branży kolejowej.