Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

SOLM, czyli szybka licencja dla maszynistów

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
11-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
SOLM, czyli szybka licencja dla maszynistów
Fot. PKP Intercity
Urząd Transportu Kolejowego chce ułatwić i maksymalnie przyspieszyć proces wydawania licencji dla maszynistów. Dlatego stworzył nowoczesny System Obsługi Licencji Maszynisty (SOLM). Aplikacja sprawdzi poprawność danych we wnioskach, pozwoli też na ich składanie przy użyciu profilu zaufanego ePUAP. Do października 2018 roku blisko 18 tysięcy maszynistów musi posiadać nowy dokument potwierdzający uprawnienia.

Przez najbliższe półtora roku Urząd powinien wydać prawie 10 tysięcy licencji. Dotychczas nowe dokumenty otrzymało 7 836 maszynistów. Przepisy nakazują, by do 29 października 2018 r. wymienić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdów kolejowych, czyli praw kierowania pojazdem kolejowym na licencję maszynisty i świadectwo maszynisty.

– W tym roku spodziewamy się dużego napływu wniosków, dlatego wprowadziliśmy własny system ułatwiający ich składanie i upraszczający cały proces. Chcemy, by maszyniści mogli w jak najprostszy sposób złożyć wniosek – podkreśla Ignacy Góra, prezes UTK.

Liczba wydawanych dokumentów jest duża. Dlatego, by proces maksymalnie usprawnić w Urzędzie Transportu Kolejowego, powstał autorski projekt nowego systemu informatycznego. System Obsługi Licencji Maszynisty automatyzuje całą procedurę wydawania licencji. Na zastąpienia funkcjonującego do tej pory Rejestru Licencji Maszynistów (RLM) zostało wygospodarowane 245 tys. złotych z budżetu UTK. – System SOLM to olbrzymie ułatwienie dla maszynistów. Już niedługo wszyscy prowadzący pociągi będą musieli mieć nowe dokumenty uprawniające do pracy. Dlatego staramy się maksymalnie przyspieszyć i ułatwić proces wydawania licencji – mówi Michał Zięba, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Kolejowego UTK.

SOLM umożliwia wypełnienie wniosku i przesłanie go do UTK za pomocą elektronicznej platformy usług publicznych e-PUAP. Jeśli ktoś nie ma założonego profilu zaufanego, może go potwierdzić również w każdym oddziale terenowym UTK.

UTK proponuje też rozwiązanie dla wnioskodawców niekorzystających z e-PUAP. SOLM umożliwia złożenie wniosku w kreatorze na stronie internetowej. Po zweryfikowaniu danych wniosek zostanie zapisany w systemie, otrzyma indywidualny kod kreskowy, a wnioskodawca zostanie poproszony o wydrukowanie i podpisanie wniosku. Wtedy komplet dokumentów należy przesłać do Urzędu Transportu Kolejowego.

Zastosowanie rozwiązań informatycznych, takich jak kreator i sprawdzanie poprawności danych znacząco przyspieszy proces wydawania licencji ponieważ zmniejszy liczbę błędnie składanych wniosków. Ponadto rozwiązania te pozwalają wnioskodawcom na monitorowanie statusu wniosku przez internet. Nowy system ułatwi komunikację pracowników Urzędu z wnioskodawcami i instytucjami działającymi w imieniu wnioskodawcy.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Prawo i polityka

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Prawo i polityka

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Jakub Madrjas 12 października 2020

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Prawo i polityka

Prezes UTK nie zatwierdził zmian w cenniku PKP PLK

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Prawo i polityka

Jest nowy projekt ustawy o czasie pracy maszynistów

Jakub Madrjas 12 października 2020

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5