NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów

| Michał Szymajda 15.06.2018 18k

SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 w Bieszczadach Fot. esanok.pl
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
Od początku czerwca, po wykonanych przeglądach i po przemalowaniu w barwy SKPL, trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny SN84 odbywa jazdy testowe w województwie podkarpackim. Niedługo ma wejść do siatki połączeń przewoźnika.
SN84-001, odkupiony został w styczniu przez SKPL od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów (niezwykłą historie pociągów, które trafiły do spółki wodociągowej opisaliśmy tutaj). To najciekawszy z pociągów, które SKPL udało się pozyskać. Choć inni przewoźnicy wątpili w możliwość przywrócenia do ruchu SN84, ze względu na braki w dokumentacji pojazdu, SPLK bardzo szybko poradziło sobie z problemem.

SN84 testowany w Bieszczadach. Maszyniści się szkolą

– Z początkiem czerwca z Ostrowa wyjechał SN84-001, który docelowo ma przejąć obsługę części pociągów w Bieszczadach. Obecnie w Zagórzu trwają jazdy próbne oraz szkolenia z zakresu utrzymania pojazdu – poinofmował Albert Mikołajczyk z SKPL.

Pociąg, mimo swojego wieku (wyprodukowano go w 1973 pod oznaczenie VT 614, a ze stanu DB Regio skreślono w 2011 roku), jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Jego prędkość maksymalna to aż 140 km/h, czego jednak na krajowych liniach niezelektryfikowanych w Polsce nie da się wykorzystać.

Jest 1 klasa i miejsca na rowery

W pojeździe znajduje się 220 miejsc siedzących w klasie drugiej oraz 24 miejsca klasy pierwszej, co stanowi pewną nowość w naszych pociągach. Charakterystyczną cechą pierwszej klasy w pojazdach SN84 są wydzielone przedziały sześciomiejscowe, po dwa w każdym wagonie silnikowym. Klasa druga jest bezprzedziałowa. W środkowej części pociągu znajduje się też duży przedział rowerowy, który powinien ucieszyć szczególnie turystów wybierających się na południe Polski ze swoimi jednośladami – dodał Mikołajczyk.

Na razie SKPL planuje wykorzystać długi SN84 do wykonywania połączeń na linii Jasło – Sanok – Zagórz – Łupków w dniach większego zainteresowania przewozami. Cały czas będą tu jeździć także czeskie motoraki. Codzienne pociągi, pod banderą PKP Intercity, na odcinku z Zagórza do Łupkowa ruszą 23 czerwca na okres wakacyjny, do 1 września.

Na razie tylko współpraca z PKP Intercity

Poza pociągami uruchamianymi w porozumieniu z PKP Intercity SKPL nie będzie jednak prowadzić swoich pociągów na liniach 107 i 108.

– Mimo długiej batalii, jaką wraz z władzami Powiatu Sanockiego toczyliśmy o przywrócenie połączeń regionalnych na liniach 107 i 108 ostatecznie to zadanie otrzymał operator Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego czyli Przewozy Regionalne – powiedział Albert Mikołajczyk.

Zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości portalu esanok.pl. Pełniejszą galerię można obejrzeć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5