Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Słowackie koleje zbudowały terminal widmo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
10-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Słowackie koleje zbudowały terminal widmo
fot. Artur Andrzej Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 UnportedSuwnica DCT Gdańsk - zdjęcie ilustracyjne
Rok temu otwarto zbudowany przez Państwowe Koleje Słowackie terminal intermodalny. Od tego czasu nie zatrzymał się tam jednak żaden pociąg.

Koleje Słowackie wydały na budowę nowoczesnego terminala niedaleko Żyliny 18 mln euro. Obiekt ma dwie suwnice i nowoczesną infrastrukturę przystosowaną do obsługi pociągów intermodalnych. Jednak przez rok po otwarciu obiektu nie został tu odprawiony ani jeden pociąg.

Jak wyjaśnia dennik.sk problemy żylińskiego terminala zaczęły się po tym jak prywatni operatorzy intermodalni złożyli do Komisji Europejskiej skargę na państwo słowackie. Operatorzy argumentowali, że państwowa spółka jaką są Koleje Słowackie nie powinna zarządzać terminalem, gdyż zaburzy to konkurencję na rynku.

KE zgodziła się z argumentacją i nakazała Kolejom Słowackim przekazanie terminala w zarząd prywatnemu koncesjonariuszowi wyłonionemu w przetargu. Obecnie słowackie ministerstwo transportu przygotowuje taki przetarg, a nowoczesny terminal będzie stał bezużyteczny do czasu znalezienia operatora.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Ponad 100 osób rannych [zdjęcia, wideo]

Infrastruktura

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Ponad 100 osób rannych [zdjęcia, wideo]

Daniel Siwak 13 października 2025

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Prawo i polityka

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Roman Czubiński 24 września 2025

Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji

Prawo i polityka

Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji

Redakcja 18 września 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

Jest wstępny projekt unijnego budżetu na lata 2028-2034

Prawo i polityka

Zobacz również:

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Ponad 100 osób rannych [zdjęcia, wideo]

Infrastruktura

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Ponad 100 osób rannych [zdjęcia, wideo]

Daniel Siwak 13 października 2025

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Prawo i polityka

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Roman Czubiński 24 września 2025

Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji

Prawo i polityka

Ustawa o CPK nie przyspieszy inwestycji

Redakcja 18 września 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

Jest wstępny projekt unijnego budżetu na lata 2028-2034

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij