NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Słowackie koleje zbudowały terminal widmo

| Łukasz Kuś 10.09.2016 206

Słowackie koleje zbudowały terminal widmo
Suwnica DCT Gdańsk - zdjęcie ilustracyjnefot. Artur Andrzej Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Rok temu otwarto zbudowany przez Państwowe Koleje Słowackie terminal intermodalny. Od tego czasu nie zatrzymał się tam jednak żaden pociąg.
Koleje Słowackie wydały na budowę nowoczesnego terminala niedaleko Żyliny 18 mln euro. Obiekt ma dwie suwnice i nowoczesną infrastrukturę przystosowaną do obsługi pociągów intermodalnych. Jednak przez rok po otwarciu obiektu nie został tu odprawiony ani jeden pociąg.

Jak wyjaśnia dennik.sk problemy żylińskiego terminala zaczęły się po tym jak prywatni operatorzy intermodalni złożyli do Komisji Europejskiej skargę na państwo słowackie. Operatorzy argumentowali, że państwowa spółka jaką są Koleje Słowackie nie powinna zarządzać terminalem, gdyż zaburzy to konkurencję na rynku.

KE zgodziła się z argumentacją i nakazała Kolejom Słowackim przekazanie terminala w zarząd prywatnemu koncesjonariuszowi wyłonionemu w przetargu. Obecnie słowackie ministerstwo transportu przygotowuje taki przetarg, a nowoczesny terminal będzie stał bezużyteczny do czasu znalezienia operatora.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Słowacja (148)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Słowacja (148)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5