Rośnie liczba pasażerów korzystających z taryfy pomarańczowej, umożliwiającej podróż komunikacją miejską oraz jej kontynuowanie w pociągach w ramach Szybkiej Kolei Regionalnej.
Rośnie sprzedaż biletów pomarańczowych w Tychach
Od pierwszego września pasażerowie podróżujący z lub do Tychów m.in. koleją, mogą korzystać z kilku nowych przystanków kolejowych. Zostały one wybudowane w ramach projektu rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w woj. śląskim. Z informacji do jakich dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że wrześniowa sprzedaż biletów jednorazowych pomarańczowych (autobusowo – trolejbusowo - kolejowe) oraz okresowych w porównaniu z rokiem 2011 wzrosła o około 30%.
– Ilość sprzedanych przez Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach biletów jednorazowych we wrześniu 2011r. wyniosła 15 700. W tym roku było to już 21 600 biletów. Notujemy więc wzrost o 27 %. We wrześniu 2011 r. sprzedano 266 biletów okresowych natomiast we wrześniu 2012 r. zanotowano sprzedaż biletów na poziomie 408. Jest to wzrost o 35% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – informuje Ewa Grudniok, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Tychy.
Należy wspomnieć, że obok biletu pomarańczowego podróż pociągiem kursującym w ramach Szybkiej Kolei Regionalnej można zrealizować również na podstawie biletu zakupionego bezpośrednio od spółki Przewozy Regionalne. Spółka nie udostępnia jednak danych dotyczącej ilości sprzedanych biletów.
Szybka Kolej Regionalna szansą dla woj. śląskiego
Od wielu lat pojawia się szereg pomysłów, jak rozwiązać komunikacyjne problemy woj. śląskiego. Począwszy od Kolei Ruchu Regionalnego, przez Śląską Kolej Regionalną po Szybką Kolej Regionalną. Ostatni pomysł to koncepcja, której realizacja może rozwiązać komunikacyjne bolączki konurbacji górnośląskiej. Rozwój Szybkiej Kolei Regionalnej w woj. śląskim jest konieczny, jednak tempo prac pozostawia wiele do życzenia. We wrześniu SKR rusza w Tychach. Czy projekt będzie kontynuowany?
Na obszarze konurbacji górnośląskiej leży Górnośląski Związek Metropolitarny, w ramach którego prowadzona jest współpraca14 miast. Jednym z celów są działania prowadzące do utworzenia spójnego i wydajnego publicznego transportu zbiorowego. W sferze kolejowych przewozów pasażerskich powstała i realizowana jest koncepcja Szybkiej Kolei Regionalnej. Jej plan wielokrotnie pojawiał się w przeszłości pod różnymi nazwami, jednak brak koniecznych do realizacji czynników sprawił, że dopiero teraz rozwój nabiera tempa, a znaczenie SKR w transporcie zbiorowym rośnie.
Koncepcja zakłada realizację kilku podstawowych etapów inwestycji. Docelowo pociągi kursujące w ramach Szybkiej Kolei Regionalnej mają połączyć wszystkie najważniejsze obszary Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Według projektów wszystkie linie będą łączyć się w Katowicach. Zakres prac jest ogromny, jednak efekt końcowy w znaczącym stopniu usprawni transport w woj. śląskim.