Jak powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Grażyna Piechota, rzecznik prasowy UM Tychy, nie ma obecnie żadnego zagrożenia dla realizacji projektu Szybkiej Kolei Regionalnej.
W połowie maja informowaliśmy o planach PR Katowice, dot. lepszego wykorzystania potencjału Flirtów, poprzez skierowanie ich do obsługi tras o dużych potokach podróżnych (np. Gliwice-Częstochowa). - Przy pracach nad nowym rozkładem zakładamy, że linię Tychy Miasto-Katowice (a tak naprawdę, z uwagi na przebudowę dworca w Katowicach, Sosnowiec-Tychy Miasto) obsługiwać będą zmodernizowane jednostki EN57, tzw. SPOTy. Chcemy wykorzystać w pełni potencjał Flirtów na trasie, gdzie jest to możliwe – powiedział wówczas „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Gardoń, dyrektor ŚZPR w Katowicach. Wkrótce potem w lokalnej prasie pojawiły się artykuły sugerujące, iż ewentualne przeniesienie Flirtów z trasy Katowice-Tychy Miasto na inne, bardziej oblegane przez podróżnych, może oznaczać koniec projektu Szybkiej Kolei Regionalnej, której I etapem jest właśnie odcinek Katowice-Tychy Miasto.
Jednak zdaniem Grażyny Piechoty z UM Tychy, takiego zagrożenia nie ma. - Projekt Szybkiej Kolei Regionalnej nie stoi pod znakiem zapytania i, w naszej ocenie, nie jest zagrożony. Tychy kontynuują działania polegające na budowie i modernizacji infrastruktury związanej z koleją, tj. trwa remont i modernizacja dworca PKP w Tychach, rozpoczyna się budowa trzech nowych i przebudowa jednej istniejącej stacji przesiadkowej, na przyszły rok zaplanowane zostało rozpoczęcie budowy dwóch parkingów wielopoziomowych. Część tych działań podejmowana jest we współpracy ze Śląskim Urzędem Marszałkowskim, który przekazuje środki unijne na ich realizację - chodzi tutaj o kwotą ok. 40 mln złotych przeznaczonych na realizację inwestycji budowy i modernizacji stacji przesiadkowych – powiedziała w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Grażyna Piechota.
Rzecznik UM Tychy odniosła się także do kwestii taboru, jaki, zgodnie z zawartą umową, ma obsługiwać trasę z Tych Miasta do Katowic. - Z umowy zawartej pomiędzy m.in. Urzędem Miasta w Tychach, Śląskim Urzędem Marszałkowskim oraz Przewozami Regionalnymi wynika obowiązek obsługi połączenia Katowice-Tychy-Katowice nowoczesnym taborem. Nie został określony konkretny typ pociągów, co nie zmienia faktu, że jakość taboru, który ma połączenia wykonywać, w umowie, został określony – wyjaśniła Grażyna Piechota.