Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SKM Trójmiasto chce kupić 20 zespołów trakcyjnych zamiast 10. Będą krótsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SKM Trójmiasto chce kupić 20 zespołów trakcyjnych zamiast 10. Będą krótsze
fot. M. SzymajdaPrezes SKM Trójmiasto (po lewej) podczas przekazania nowych Impulsów w marcu 2016.
PKP SKM Trójmiasto nie poszukuje już dostawcy dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych o rekordowej długości. Zamiast tego będzie chciało kupić ich dwa razy tyle. Za to krótszych. Zakup cały czas jest zagrożony.

Przetarg w niezwykle ciekawej formule, zakładający zakup jednego ośmioczłonowego pojazdu z opcją na dostawę 9 kolejnych, nie udał się PKP SKM Trójmiasto. Nikt nie przedstawił oferty na taki pojazd, który musiałby powstać w niewielkiej serii. Właśnie uległo zmianie założenie projektu taborowego SKM, na które unijne pieniądze (160 mln zł.) spółka ma od… 4 lat!

– Spółka PKP SKM w Trójmieście w październiku 2021 r. wystosowała pismo do Marszałka Województwa Pomorskiego, w którym przekazała projekt aneksu do umowy nr 719/U/20 z dnia 11 grudnia 2020 r., o świadczenie usług publicznych, obowiązującej od dnia 12 grudnia 2021 roku do dnia 12 grudnia 2026 roku, w zakresie objęcia tą umową zmodyfikowanego projektu zakupu taboru. Modyfikacja ta ma polegać na zakupie przez spółkę 20 pojazdów, które mają być ekwiwalentem 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych wskazanych w projekcie zakupowym. Spółka otrzymała informację z UMWP, że aneks jest jeszcze analizowany – poinformował rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto, Tomasz Złotoś. Amortyzacja finansowa zakupu nowych pojazdów musi zostać wpisana w umowę przewozową, jaką SKM ma podpisaną z marszałkiem województwa pomorskiego. Na razie brakuje formalnej akceptacji dla takiego rozwiązania.

SKM nie zostało już wiele czasu na domknięcie inwestycji. Wszystkie pojazdy muszą być bowiem przekazane do SKM najpóźniej z ostatnim dniem grudnia 2023. Tymczasem Nie ma jeszcze przetargu na nowe pojazdy, a ich produkcja i ewentualna homologacja raczej nie potrwa krócej niż kilkanaście miesięcy. Zakup krótszych pojazdów powinien być prostszy, bowiem 4-członowe ezt są jednymi z najpopularniejszych kupowanych nowych ezt w kraju. Pojazdy takie będą zapewne pracować w trakcji podwójnej, zapewniając niewiele mniejszą podaż miejsc niż 8 wagonowa jednostka.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij