NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

SKM Trójmiasto chce kupić 20 zespołów trakcyjnych zamiast 10. Będą krótsze

| Michał Szymajda 04.02.2022 7,1k

SKM Trójmiasto chce kupić 20 zespołów trakcyjnych zamiast 10. Będą krótsze
Prezes SKM Trójmiasto (po lewej) podczas przekazania nowych Impulsów w marcu 2016.fot. M. Szymajda
PKP SKM Trójmiasto nie poszukuje już dostawcy dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych o rekordowej długości. Zamiast tego będzie chciało kupić ich dwa razy tyle. Za to krótszych. Zakup cały czas jest zagrożony.
Przetarg w niezwykle ciekawej formule, zakładający zakup jednego ośmioczłonowego pojazdu z opcją na dostawę 9 kolejnych, nie udał się PKP SKM Trójmiasto. Nikt nie przedstawił oferty na taki pojazd, który musiałby powstać w niewielkiej serii. Właśnie uległo zmianie założenie projektu taborowego SKM, na które unijne pieniądze (160 mln zł.) spółka ma od… 4 lat!

– Spółka PKP SKM w Trójmieście w październiku 2021 r. wystosowała pismo do Marszałka Województwa Pomorskiego, w którym przekazała projekt aneksu do umowy nr 719/U/20 z dnia 11 grudnia 2020 r., o świadczenie usług publicznych, obowiązującej od dnia 12 grudnia 2021 roku do dnia 12 grudnia 2026 roku, w zakresie objęcia tą umową zmodyfikowanego projektu zakupu taboru. Modyfikacja ta ma polegać na zakupie przez spółkę 20 pojazdów, które mają być ekwiwalentem 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych wskazanych w projekcie zakupowym. Spółka otrzymała informację z UMWP, że aneks jest jeszcze analizowany – poinformował rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto, Tomasz Złotoś. Amortyzacja finansowa zakupu nowych pojazdów musi zostać wpisana w umowę przewozową, jaką SKM ma podpisaną z marszałkiem województwa pomorskiego. Na razie brakuje formalnej akceptacji dla takiego rozwiązania.

SKM nie zostało już wiele czasu na domknięcie inwestycji. Wszystkie pojazdy muszą być bowiem przekazane do SKM najpóźniej z ostatnim dniem grudnia 2023. Tymczasem Nie ma jeszcze przetargu na nowe pojazdy, a ich produkcja i ewentualna homologacja raczej nie potrwa krócej niż kilkanaście miesięcy. Zakup krótszych pojazdów powinien być prostszy, bowiem 4-członowe ezt są jednymi z najpopularniejszych kupowanych nowych ezt w kraju. Pojazdy takie będą zapewne pracować w trakcji podwójnej, zapewniając niewiele mniejszą podaż miejsc niż 8 wagonowa jednostka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5