Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Składy wagonowe zamiast Flirtów. PKP IC: to przypadki incydentalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Składy wagonowe zamiast Flirtów. PKP IC: to przypadki incydentalne
fot. B Banaszak/PKP Intercity
Pociągi typu Flirt3 zastępowane są przez PKP Intercity składami wagonowymi, w dodatku bardzo niskiej jakości. Przedstawiciele przewoźnika informują, że są to sytuacje sporadyczne, wynikające m.in. z wypadków na przejazdach.

Czytelnicy „Rynku Kolejowego” poinformowali redakcję o co najmniej trzech przypadkach, w których pociąg PKP IC, który powinien być obsługiwany przez składy „Flirt3”, w rzeczywistości składał się z lokomotywy i wagonów. Taka sytuacja miała miejsce 12 sierpnia w przypadku pociągu IC „Stoczniowiec” Gdynia – Katowice, natomiast w ostatnich dniach skład wagonowy zastępował Flirta w pociągu IC „Doker” Gdynia – Bydgoszcz – Warszawa (Czytelnik „RK” poinformował, że widział skład wagonowy obsługujący Dokera w dniach 23 i 25 sierpnia. Dodatkowo, we wszystkich ww. przypadkach, były to wagony bardzo niskiej jakości. Wagony klasy 2 posiadały 8-miejscowe przedziały, jedynie wagon 1 klasy prezentował wyższy standard (posiadał klimatyzację i gniazdka elektryczne przy fotelach).

Zapytaliśmy przedstawicieli przewoźnika, jaka jest skala zastępowania pociągów Flirt składami zastępczymi i czy wynika to z awaryjności tych pojazdów, czy ze zdarzeń losowych. – Są to sporadyczne sytuacje, związane ze zdarzeniami losowymi, np. gdy pod pociąg wjeżdża auto osobowe czy ciężarówka. Przeważają zdarzenia losowe. Aktualnie dwa składy znajdują się w serwisie w związku z kolizjami na przejazdach kolejowych – informuje „RK” Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP IC. PKP Intercity posiadają 20 pojazdów typu Flirt3. Zaplanowanych jest 18 obiegów Flirtów.

Czemu składy zastępowane są taborem bardzo niskiej jakości? Czy nie ma możliwości, jeśli już musi jechać skład zastępczy, zapewnienia wagonów klasy 2 posiadających 6 miejsc w przedziałach, klimatyzację i dostęp do gniazdek? – Są to sytuacje awaryjne, w których korzystamy z taboru, który posiadamy w rezerwie. Oprócz tego na bieżąco obserwujemy frekwencję w naszych pociągach, wzmacniając najpopularniejsze połączenia o dodatkowe wagony – mówi Anna Zakrzewska.

Pociągi typu Flirt zostały włączone do obsługi połączeń PKP Intercity w grudniu 2015 r. Obsługują one relacje Warszawa – Bydgoszcz/Gdynia, Katowice – Łódź – Gdynia, Kraków – Łódź – Poznań – Bydgoszcz/Szczecin – Świnoujście i Kraków – Kielce – Warszawa – Olsztyn.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5