NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Skanska wybuduje łącznicę w Suchej Beskidzkiej

| jm, Rynek Kolejowy 14.01.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-01-14 11:41:31 Autor: hjdud
---.besedo.com
a) a kiedy lacznica w Chabówce?
b) kiedy Pendo do Zakopca? przynajmniej w lato by moglo.
2015-01-14 11:59:51 Autor: Ted Rozpor
---.adsl.inetia.pl
"Projekt i pozwolenia mają być gotowe do czerwca przyszłego roku."
Czyli właściwa budowa zacznie się za 1,5 roku. Szybko.
2015-01-14 12:06:47 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
zobaczymy czy po wybudowaniu tych łącznic marszałek województwa zamówi jakieś dodatkowe pociągi, bo teraz z chabówki do płaszowa są 4 pary regio. przy tak małej ofercie nawet skrócenie czasu przejazdu o pół godziny nic nie pomoże.
2015-01-14 12:49:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ hjdud

A widziałeś kiedykolwiek, jak w Chabówce wygląda sytuacja terenowa (konieczność pokonania działu wodnego między Skawą a Rabą)? Taka łącznica musiałaby się odgałęziać gdzieś w okolicy p.o. Skawa Środkowa, a potem łączyć się z linią 99 najwcześniej w okolicy p.o. Rokiciny Podhalańskie, a może nawet i w Rabie Wyżnej, żeby zachować jakie takie parametry pochyleń. Takiej inwestycji nie zrobisz za 30 kilka milionów, to byłoby dobre 3-4 km (co najmniej) nowej linii w trudnym terenie plus bonus w postaci konieczności budowy wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 7 (kierunek Słowacja).
2015-01-14 13:42:15 Autor: hjdud
---.i02-6.onvol.net
@G o r a l

o Suchej i Krakowie też tak mówili kiedyś, że się nie da.
2015-01-14 14:23:24 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale w Suchej masz praktycznie płasko na odcinku dobrych 10 km (od Zembrzyc do Makowa), a budowę blokowała raczej miejscowa "elyta" kolejarsko-samorządowo-związkowa, która obawiała się (słusznie zresztą) silnej marginalizacji węzła w Suchej Beskidzkiej. Po budowie łącznicy na "starą" stację w Suchej wjedzie parę pociągów na krzyż, do tego wyłącznie regionalne/lokalne. Jedynym dalekobieżnym - o ile się do tego czasu ostanie - będzie tylko iR "Giewont"...
2015-01-14 14:23:41 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Ja widziałem jak w Chabówce wygląda sytuacja terenowa. Widziałem też sytuację terenową w okolicach przełęczy Bernina, Albula i podobnych. Tam się dało, to u nas też się da. Pewnie ktoś powie "nie ma pieniędzy", ale to błąd, pieniądze są, choćby wydawane 3 mld zł tuż obok (S7), też na skrócenie o kilka minut dojazdu do Zakopanego.
I nie omijałbym Rabki, tylko wjechał do niej od wschodu z okolic Skawy.
2015-01-14 14:43:53 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
wczesniej bedzie remont mostu nad Stryszawka w ciagu lini97 Skawina Zywiec! poklosiem tei inwestycji jak i budowy łoncznicy beda nocne puste sluzbowe do Krakowa linia przez Zywiec!
2015-01-14 15:15:55 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Skąd to pie...lenie o 30-40 minutach zysku? Względem czego? Obecnej 'sztuki manewrów'? Że z 3:20 zejdziemy do 2:45?
Tutaj Giewont i Kasprowy jeździły w 2:30, jeśli obiecujecie 2h to się walcie na pysk. Z tego g.na nie ukręci się średniej v75km/h.
P-P budować! (Jednak), nie pierdolić!
2015-01-14 16:49:51 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Terminy się rypneły czyli wydłużyły o czym inni oferenci nie wiedzieli i przegrali. Prawdopodobnie zostały złamane przepisy PZP. Ten sam wygrany będzie na E30 przetargu Krzeszowice - Kraków Mydlniki i przetargu Kraków Mydlniki - Kraków Towarowy. Służby powinny przypilnować.
2015-01-14 17:41:43 Autor: EU06-02
---.dynamic.chello.pl
Dokładnie Pn11.Dało się zrobić tunel pod kanałem La Manche,dało się przekopać pod Alpami ale w Chabówce "nie da się" bo Goral wie "lepiej" ......
2015-01-14 18:42:24 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Pn11

Jakiej znowu Skawy...? Jeżeli do Rabki chcesz wjeżdżać od wschodu, to chyba raczej od strony Mszany Dolnej doliną Raby, ale wtedy musisz wybudować całkiem nową linię od Krk przez Wieliczkę, Dobczyce i Myślenice do Mszany, lub zrealizować odwieczny projekt linii Podłęże-Piekiełko.

@ Pn11 & EU06-02

Nie piszę, że się nie da, tylko że nie kosztem kilkudziesięciu milionów zł, jak łącznicę w Suchej. Jakbyś miał luźne kilka miliardów, to możesz nawet i przebić tunel od Skawy do Raby Wyżnej, tylko pytanie, na ile to ma sens przy ruchu dalekobieżnym na poziomie raptem kilku pociągów na dobę? Żeby kolej na trasie Kraków-Zakopane była konkurencyjna względem drogowej zakopianki, to pociąg musiałby jechać max 2h, z ceną na poziomie 10-12 zł (przynajmniej w początkowym etapie) i częstotliwością kursowania co 30 min. A upchniesz taki ruch na 1-torowej linii wraz z dodatkowym ruchem typowo lokalnym i dalekobieżnym?

Autobusy z Krk do Zakopca jeżdżą obecnie mniej więcej co 10-15-20 min i kosztują 15 zł. Czas przejazdu (teoretycznie, tj. bez korków) w okolicach 2h 10 min. Pociąg musiałby więc jechać max 2h i kosztować mniej, proste. Inaczej nikt normalny nim nie pojedzie...
2015-01-14 18:45:16 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Chwila - od kiedy Skanska jest wykonawcą?
I znowu kryterium ceny,
czyli co? wszystko do dipy!
dlaczego zmiana kierunku jazdy to czas od 14 do 25 minut?
nie można krócej?

a z resztą - teraz Skanska zacznie szukać wykonawcy - może z Chin...
2015-01-14 20:22:57 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@AdamZz:
Sedno sprawy. Weźcie sobie plkowi macherzy od wciskania kitu dowolny RJP z drugiej połowy lat 90-tych i względem niego porównujcie swoje "dokonania". Czy wy myślicie że to serwis dla gimbazy i analfabetów?
2015-01-14 20:37:51 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@.Piotr

Bingo!

Tamten SRJP dla większości obecnych PLK-owców wyglądałby raczej jak powieść science fiction ...
2015-01-15 00:14:46 Autor: kazek
---.adsl.inetia.pl
niech rynek-kolejowy.pl zainteresuje się tym tematem, bo z tego co widze to są jednak plany na łącznice w Chabówce, o w polskich realiach mi się wydaje niemożliwe. W tym rejonie nie da się nawet dokończyć zakopianki, a już widze jak spec ustawa bedzie wyglądała w Chabówce i Skawie, jak przyjdzie wojna o grunty... W Rabce nawet Maciejowa nie chodzi bo jest konflikt, na Gubałówce tez, a to tylko "pikuś" w porównaniu do inwestycji kolejowej.
2015-01-15 00:16:00 Autor: kazek
---.adsl.inetia.pl
http://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/34347/Rozmowy_o_przyszlosci_linii_kolejowej_na_Podhalu.html

niech rynek-kolejowy.pl zainteresuje się tym tematem, bo z tego co widze to są jednak plany na
łącznice w Chabówce, o w polskich realiach mi się wydaje niemożliwe. W tym rejonie nie da się
nawet dokończyć zakopianki, a już widze jak spec ustawa bedzie wyglądała w Chabówce i Skawie,
jak przyjdzie wojna o grunty... W Rabce nawet Maciejowa nie chodzi bo jest konflikt, na Gubałówce
tez, a to tylko "pikuś" w porównaniu do inwestycji kolejowej.
2015-01-15 12:03:46 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
@Goral:
No właśnie łącznica od okolic Skawy do wschodniej części Rabki Zdrój. Oczywiście w większości tunelem. Linia Mszana - Myślenice - Kraków też by się przydała, bo po pierwsze otworzyłaby na świat zabusowane Myślenice, a po drugie P-P nie da takiego zysku jak ww. linia.
2015-01-15 22:05:33 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy Skanska, w ramach inwestycji budowy łacznicy omijającej Suchą Beskidzką zbuduje jekieś nowe przystanki?

Najbardziej potrzebny byłby przystanek przy obecnym przejeźnie kolejowym przy wyjeździe z Suchej Beskidzkiej na Maków Podhalański i drogę krajową o numerze bodajże 28.

Jakiś przystanek między Suchą a Makowem też by sie przydał.
2015-01-16 13:56:32 Autor: kazek
---.adsl.inetia.pl
Łącznica do Rabki Zdrój nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Nie czarujmy się, "kurort" nie jest w za dobrej kondycji jak kiedyś. Nawet z dawna znany lunapark ma problemy. Poza tym jak już kiedyś pisałem to jest POLSKA nie Szwajcaria i inne bogate kraje, a fundusze europejskie raczej nie dadzą pieniędzy na budowę milionów na coś co nie będzie zarabiało. Wszystko się da, jak się ma nadwyżkę pieniędzy. Gdyby nie doszło do realizacji kosztownej łącznicy w Chabówce to od dawna są dostępne pociągi z wagonem sterowniczym. Taki skład nie potrzebuje objazdu przez lokomotywę, a jedynie przejścia maszynisty to przodu jak w EZT. W mieście Jelenia Góra miały powstać takie przystanki dla lokalnej kolejki (aż się prosi!!!), to zdaje sie lobby autobusowo-busiarskie lub niechętne temu władze udupiły propozycje. Tak to u nas jest... Gdby powstała jakaś kolejka regionalna obsługująca ruch lokalny to były by przystanki. A tak to chyba sie robi to po to, że z braku kasy ruh lokalny się wytnie...
2015-01-19 12:03:22 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A przystanek przy tej łącznicy to się powinien Kickiem nazywać, skoro obecnie jest Sucha Bez Kicka.
2015-01-21 23:32:58 Autor: dick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po co te wszystkie łacznice jak ma powstać "piekiełko"???????????
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS