Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SIRTS podpisuje porozumienie z Shift2Rail

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Autor:

SIRTS

Data publikacji:
22-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SIRTS

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SIRTS podpisuje porozumienie z Shift2Rail
Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS) podpisało z Instytutem Kolejnictwa (IK) oraz Europejskim Zrzeszeniem Przemysłu Kolejowego (UNIFE) trójstronne porozumienie w sprawie roli polskich interesariuszy w przygotowywaniu wspólnego programu badawczego o nazwie Shift2Rail. Shift2Rail jest pierwszą wspólną inicjatywą technologiczną europejskiej branży kolejowej mającej na celu dostarczyć ukierunkowane badania oraz rozwiązania wskazane przez sektor kolejowy.


Strony porozumienia wspólnie uważają, że kolej ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia zrównoważonego rozwoju oraz pokonania rosnących zmian klimatycznych na Świecie. Jednocześnie kolej jest strategicznym sektorem przemysłu, w którym Europa jest nadal liderem zaopatrując ponad 50% światowego rynku. Skoordynowane inwestycje w badania i innowacje w tym sektorze są z jednej strony warunkiem koniecznym dla osiągnięcia ambitnych unijnych celów ochrony środowiska, a z drugiej strony niezbędne dla utrzymywania i umacniania konkurencyjności Europejskiego przemysłu na światowym rynku oraz zachowania i tworzenia wysokokwalifikowanych miejsc pracy w transporcie kolejowym. Istotnym partnerem korporacji, instytutów i uczelni wyższych w obszarze badań i innowacyjności w transporcie kolejowym w Europie muszą być małe i średnie przedsiębiorstwa. Czas na jasny sygnał, że w ramach Horyzontu 2020 w ósmym programie ramowym UE prowadzone będą szeroko zakrojone i dobrze skoordynowane prace badawcze, rozwojowe i innowacyjne dostosowujące transport kolejowy do wyzwań dwudziestego pierwszego wieku.

– Wspólna inicjatywa technologiczna Shift2Rail jest ambitnym i spójnym programem, który umożliwi nie tylko utrzymanie, ale nawet wzrost zasięgu oddziaływania europejskich podmiotów gospodarczych oraz instytutów naukowych na transport kolejowy na świecie dzięki wspólnej długo-okresowej współpracy badawczo-rozwojowej zorientowanej na utworzenie jeszcze bardziej ekologicznego i jeszcze bardziej wydajnego systemu kolejowego. Program finansowany będzie częściowo ze środków sektora prywatnego, a częściowo z funduszy Unii Europejskiej w ramach Horyzontu 2020, pod warunkiem złożenia przez Komisję Europejską oficjalnego projektu do Rady Regulacyjnej wdrażającego ten program i pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii Parlamentu Europejskiego i Europejskiej Rady Ministrów do spraw badań. Ponieważ chcemy, aby program został uruchomiony w 2014 r., i jesteśmy przekonani, że polskie przedsiębiorstwa mają w zakresie transportu kolejowego wiele do zaoferowania, szczegółowe dyskusje o zakresie prac, zaangażowanych stronach, a nawet finansowaniu muszą być prowadzone już w roku bieżącym – powiedział Andrzej Żurkowski, dyrektor Instytutu Kolejnictwa. 


– Inicjatywa Shift2Rail została wstępnie przygotowana przez 14 największych europejskich firm kolejowych, które podpisały memorandum z UNIFE, zobowiązując się  do długoterminowych inwestycji w badania i rozwój technologii kolejowych. Podpisując memorandum SIRTS i IK uznały przestarzałą infrastrukturę kolejową za problem europejski. Obie instytucje będą odgrywać kluczową rolę w rozpowszechnianiu w Polsce informacji dotyczących realizacji poszczególnych faz projektu Shift2Rail. Już w fazie przygotowawczej konieczne jest, aby cały Polski przemysł aktywnie wspierał wspólną inicjatywę badawczą. W tym celu organizowane będą dedykowane spotkania z udziałem wszystkich zainteresowanych – dodał Janusz Kućmin, prezes SIRTS. 

W pierwszym spotkaniu, poświęconym zagadnieniom inicjatywy Shift2Rail, które odbyło się 9 kwietnia 2013 r. w Instytucie Kolejnictwa w Warszawie, udział wzięli przedstawiciele polskiego przemysłu, branży kolejowej i świata nauki oraz instytucji badawczych i wyższych uczelni, a także Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE, Janusz Kućmin, prezes SIRTS oraz Andrzej Żurkowski, dyrektor Instytutu Kolejnictwa.

 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Janusz Kućmin prezesem SIRTS

Kadry

Janusz Kućmin prezesem SIRTS

Bombardier, SIRTS, 25 czerwca 2009 25 czerwca 2009

Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego

Warte uwagi

Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego

mm, Rynek Kolejowy/SIRTS, 29 października 2010 r. 29 października 2010

Zobacz również:

Janusz Kućmin prezesem SIRTS

Kadry

Janusz Kućmin prezesem SIRTS

Bombardier, SIRTS, 25 czerwca 2009 25 czerwca 2009

Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego

Warte uwagi

Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego

mm, Rynek Kolejowy/SIRTS, 29 października 2010 r. 29 października 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5