Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mm, Rynek Kolejowy/SIRTS, 29 października 2010 r.

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego
Normal 0 21 false false false PL ZH-CN X-NONE W dniu 28 października 2010 w hotelu „Start Felix” w Warszawie odbyły się organizowane przez SIRTS warsztaty: „Najnowsze europejskie wymagania dla taboru trakcyjnego i pasażerskiego”. Pełna sala świadczyła o bardzo dużym zainteresowaniu tematyką TSI, a pytania zadawane na koniec każdej prezentacji wywoływały ciekawą dyskusję. Poruszono m.in. kwestie interoperacyjności, certyfikacji, powiązaniami pomiędzy taborem a odpowiednimi podsystemami i renotyfikacji jednostek notyfikowanych w Polsce i Europie.

11 czerwca 2010 państwa członkowskie przegłosowały przyjęcie decyzją Komisji Europejskiej specyfikacji TSI dla taboru trakcyjnego i wagonów pasażerskich. Kompletny tekst w języku polskim do weryfikacji został przekazany przez Komisję Europejską w połowie września. Specyfikacja ta spowoduje uporządkowanie w skali Wspólnoty Europejskiej wymagań dla taboru i jego wybranych elementów. Jednocześnie spowoduje poważne zmiany w zakresie badania i certyfikacji taboru. W związku z tym zachodzi pilna potrzeba szczegółowego omówienia zarówno tej regulacji jak i innych z nią powiązanych.

Interesujące wystąpienia przybliżyły problemy jakie niosą za sobą nowe zmiany. O składnikach interoperacyjności w taborze kolejowym, wymaganiach i certyfikacji mówił Zbigniew Durzyński z IPS Tabor w Poznaniu. Wyjaśniał poszczególne elementy TSI, zwłaszcza techniczne i zwracał uwagę na fakt iż TSI to nic nowego ponieważ istnieją aktualne normy PN-EN. Po zakończonej prezentacji udzielał bardzo wyczerpujących odpowiedzi na pytania zadawane przez uczestników.

Artur Rojek z Instytutu Kolejnictwa (dawne CNTK) zaprezentował materiał dotyczący interfejsów, połączeń grup np. jak skrajnia taboru wpływa na odpowiednie podsystemy infrastruktury. Wyjaśnił zależności i sposoby oddziaływania poszczególnych grup na siebie co przybliżyło wiedzę pomocną w odszukiwaniu ważnych informacji związanych z taborem.

O wymaganiach dla taboru w kontekście dyrektyw o interoperacyjności i bezpieczeństwie transportu kolejowego mówił Marek Pawlik, wiceprezes PKP PLK. Wskazywał podczas prezentacji na elementy TSI przyjęte przez Komisję Europejską i przypomniał o jeszcze nie przyjętym TSI dotyczącym dróg kolejowych. W dniu 15 grudnia 2010 r. odbędzie się kolejne głosowanie nad przyjęciem zapisu o utrzymaniu taboru kolejowego. Na koniec wystąpienia wiceprezes odniósł się do ostatnich wiadomości medialnych związanych z certyfikacją przewoźników kolejowych. – Certyfikacja nie zatrzyma kolei – powiedział Pawlik. Wiceprezes zastąpił nieobecnego Andrzeja Harasska z European Railway Agency i przedstawił prezentację ERA dotyczącą „Podsystemu tabor według TSI LOC&PAS”.

Ciekawą prezentację miał Kazimierz Woźniak dyrektor biura energetyki PKP PLK. W swoim wystąpieniu, dotyczącym nakładek węglowych na pantografach taboru trakcyjnego, wyjaśnił i zdementował pogłoski jakoby PLK miało wpływ na wymianę i nakazało wymiany elementu ślizgowego na węglowy. Podczas prezentacji również odniósł się do powiązania czynności tego typu z TSI i zaprezentował sprawy techniczne popierające zamianę nakładek. – PLK już od kilku lat zabiega o wymianę nakładek z miedzianych na węglowe – powiedział dyrektor biura energetyki. Zgodnie z ustaleniami pojazdy trakcyjne mają być gotowe do eksploatacji od 14 grudnia 2010 roku, co więcej dodał informację o kosztach modernizacji pojedynczej nakładki na pantografie wynoszącej 3 tys. zł, wspomniał, że z tego tytułu PLK również poniosło koszty modernizacji sieci trakcyjnej.

 

Więcej informacji na temat "TSI dla podsystemu tabor" i warsztatów można będzie przeczytać w jednym z najbliższych numerów "Rynku Kolejowego". Zachęcamy do prenumeraty!

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

inf. pras. 10 grudnia 2019

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

Tabor i technika

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 16 listopada 2016

Zobacz również:

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

inf. pras. 10 grudnia 2019

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

Tabor i technika

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 16 listopada 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5