Siemens i DB Cargo AG podpisały umowę ramową na dostawę 100 lokomotyw. Dział transportu towarowego w Deutsche Bahn zamówił pierwsze 60 wielosystemowych lokomotyw Vectron, które będą obsługiwać korytarz transportowy Ren-Alpy na obszarze Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Włoch i Holandii.
O tym, że DB Cargo może złożyć zamówienie na sto Vectronów
pisaliśmy w połowie lipca. Dostawa pojazdów rozpocznie się pod koniec 2017 r. Od początku 2020 r. lokomotywy będą też wykorzystywane w Belgii. Lokomotywy o maksymalnej wydajności 6.4 MW i maksymalnej prędkości 160 km/h będą wyposażone w Europejski Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS). Ich produkcją zajmie się
fabryka Siemensa w Monachium-Allach w Niemczech.
- DB Cargo inwestuje w przyszłość transportu towarowego. Zamówione lokomotywy wielosystemowe umożliwią obsługę pociągu z Holandii do Włoch bez zmiany lokomotywy. Dzięki temu transport towarowy w Europie stanie się nie tylko szybki, ale także wydajny oraz przyjazny dla środowiska - mówi Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG. - Zamówienie na lokomotywy wielosystemowe to kamień milowy w programie zapoczątkowanym przez naszą firmę cztery lata temu. Naszym celem jest posiadanie jest rozwój i modernizacja naszej floty lokomotyw - dodał Dr. Jürgen Wilder, dyrektor generalny w DB Cargo AG.
Pierwsze lokomotywy Vectron zostały dostarczone w 2012 r. W ciągu 5 lat firma sprzedała ponad 500 sztuk lokomotyw w zarówno dla transportu towarowego jak i obsługi pasażerów. W Polsce ten typu lokomotyw jest obsługiwany przez czołowych przewoźników towarowych – PKP Cargo oraz DB Cargo Polska. Vectron posiada homologację na 17 krajów - Austrię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Finlandię, Niemcy, Węgry, Włochy, Norwegię, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię, Szwecję, Szwajcarię i Turcję. W styczniu Koleje Austriackie (ÖBB) podpisały umowę ramową z Siemensem przewidującą
dostawę aż 200 lokomotyw typu Vectron.