NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

DB Cargo inwestuje w obsługę logistyczną stalowego giganta ArcelorMittal

| inf. pras 18.11.2020 1,7k

DB Cargo inwestuje w obsługę logistyczną stalowego giganta ArcelorMittal
Fot. DB Cargo
DB Cargo pochwaliło się dziesięcioletnią umową z jednym z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech. W połowie 2021 w zakładzie zainstalowane zostaną najnowocześniejsze urządzenia załadowczo-rozładunkowe w Europie.
DB Cargo podpisała dziesięcioletnią umowę z ArcelorMittal, największym na świecie przedsiębiorstwem branży stalowej i największym w Europie producentem stali, na dostawy do wielkiego pieca w Eisenhüttenstadt w Niemczech. Dzięki obowiązującej do 2031 roku umowie, DB Cargo zapewni transport surowców do jednego z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech.

Dla swojego klienta DB Cargo zainwestuje - jak czytamy w komunikacie - w światowej klasy logistykę. Do lata przyszłego roku zakupi 352 sztuki wielofunkcyjnych podwójnych wagonów i 1408 specjalnych kontenerów do transportu rudy, koksu i wapienia. Partner spółki, dostawca usług logistycznych Innofreight, zaprojektował wagony i dostosował ich pojemność ładunkową specjalnie do tych surowców. Do lata 2021 r. firma Innofreight wybuduje w zakładzie w Eisenhüttenstadt dwa półautomatyczne urządzenia załadowczo-rozładunkowe, które będzie samodzielnie obsługiwać. Nowe przewozy zostaną uruchomione zaraz po ukończeniu budowy, wówczas DB Cargo będzie mogła przewozić do 4,2 mln ton surowców rocznie.

– Będąc trzonem niemieckiej gospodarki, od lat zaopatrujemy firmę ArcelorMittal w surowce i transportujemy gotową stal do klientów, zwłaszcza z branży motoryzacyjnej i budownictwa przemysłowego – powiedział Pierre Timmermans, członek zarządu ds. sprzedaży w DB Cargo cytowany w komunikacie. - W tej chwili inwestujemy znaczne środki w wieloletnie partnerstwo. Projekt nowych wagonów dla firmy ArcelorMittal przewiduje szczególnie trwałe podwozie oraz wymienne nadwozie. Już to jest imponującym rozwiązaniem, ale my uzupełniliśmy je o możliwość dostosowania nadwozia do aktualnych wymagań – dodał Timmermans.

– ArcelorMittal Eisenhüttenstadt wdraża jeden z najnowocześniejszych systemów logistyki surowcowej w Europie” – mówi Sybille Klipstein, główny specjalista ds. zakupu usług kolejowych w ArcelorMittal. „Będziemy w stanie zwiększyć obciążenie netto każdego pociągu o około 20% dzięki zastosowaniu specjalnych typów kontenerów, które zoptymalizowano pod kątem różnych właściwości rudy, koksu i wapienia. Oznacza to, że będziemy potrzebowali znacznie mniej pociągów, co pozwoli nam lepiej zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość manewrów na bocznicy. Ponadto, zautomatyzowany załadunek i rozładunek pociągów oznaczać będzie mniej pyłu i mniej hałasu w miejscu pracy, na czym skorzystają pracownicy. Dzięki temu systemowi wyznaczamy nowe standardy w zakresie wydajności, ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1164)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1164)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5