NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Siemens Mobility zmodernizuje systemy sterowania ruchem kolejowym w Estonii

| inf. pras, oprac. ms 18.11.2020 0

Siemens Mobility zmodernizuje systemy sterowania ruchem kolejowym w Estonii
fot. Siemens Mobility
Firma Siemens Mobility wspólnie z GRK Rail oraz Kolejami Estońskimi (Eesti Raudtee) zmodernizuje blisko 90 procent linii estońskiej sieci kolejowej. Projekt obejmuje modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym, a w końcowej fazie także wdrożenie europejskiego systemu zarządzania i kierowania ruchem kolejowym (ERTMS/ETCS) na całej sieci kolejowej Estonii. Wartość umowy to 115 mln euro.
Celem Kolei Estońskich jest osiągnięcie optymalnej, niezawodnej, bezpiecznej i taniej infrastruktury kolejowej w całym cyklu życia oraz przygotowanie do wdrożenia systemu ERTMS, zgodnie z wytycznymi unijnymi. Modernizując swoją infrastrukturę, Koleje Estońskie realizują także ekologiczne cele polityki transportowej, zakładających przekierowanie 30% transportu drogowego na kolej i drogi wodne do 2030 roku i 50% do 2050 roku

– Podpisany kontrakt pozwoli na zapewnienie wysokiej jakości, wydajnego i bezpiecznego ruchu kolejowego zarówno w transporcie towarowym, jak i pasażerskim, a także przyczyni się do rozwoju regionalnego kraju – powiedział Erik Laidvee, Prezes Zarządu Kolei Estońskich.

Umowa została podpisana na 25 lat i obejmuje wdrożenie dopuszczonych do stosowania systemów sterowania ruchem kolejowym, pięć lat wsparcia i konserwacji oraz serwis części zamiennych w całym okresie umowy. Modernizacja obejmie 6 głównych linii kolejowych oraz 50 stacji kolejowych w Estonii.

Wspólna dostawa Siemens Mobility i GRK Rail obejmuje inżynierię, dostawę, montaż i testowanie nowych systemów sterowania ruchem kolejowy, w tym m.in. Trackguard Westrace II.

– Siemens Mobility ma duże doświadczenie jako lider w cyfryzacji transportu kolejowego. To nasz kolejny duży projekt z obszaru infrastruktury kolejowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i cieszymy się, że możemy wprowadzać systemy gwarantujące bezpieczną i niezawodną kolej – powiedział Juha Lehtonen. CEO Siemens Mobility w regionie Finlandii i krajów bałtyckich.

Program modernizacji będzie realizowany w trzech różnych etapach w latach 2020–2027. Zakłada również przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych na większości szlaków i budowę scentralizowanego systemu odpowiadającego za ruch pociągów oraz szeroko zakrojoną elektryfikację. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Estonia (63)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Estonia (63)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5