Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii
fot. Siemens MobilitySiemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii
Siemens Mobility zmodernizuje pierwszy odcinek fińskiej sieci kolejowej w ramach fińskiego rządowego projektu „Digirail”. Kontrakt został niedawno przyznany i obejmuje instalację Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem poziomu 2 [ETCS L2] oraz Hybrydowej Detekcji Pociągu [HTD] po raz pierwszy w Finlandii na 191-kilometrowym odcinku między Lielahti i Rauma-Pori.

Nowy system sterowania pociągami ma na celu zwiększenie przepustowości sieci, poprawę punktualności, zminimalizowanie zakłóceń i zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacji. Utoruje on drogę do bardziej zrównoważonej, wydajnej i bezpiecznej sieci kolejowej i ma zostać oddany do użytku komercyjnego do 2027 roku.

– Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani przez Fintraffic Railway i program Digirail jako ich główny partner do wdrożenia pierwszej linii ETCS w Finlandii. Dzięki naszej technologii DS3 będziemy wdrażać nasze najlepsze rozwiązania technologiczne – powiedział Andre Rodenbeck, CEO pionu infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility.

– Fintraffic napędza transformację w sektorze kolejowym. Projekt Digirail stanowi kluczową inwestycję dla utrzymania poziomu usług, zwiększenia przepustowości oraz poprawy punktualności i bezpieczeństwa. Umowa z Siemens Mobility oznacza znaczący krok w technologicznej zmianie fińskich kolei. Fintraffic, wraz ze wszystkimi Digirailians i innymi partnerami, chętnie współpracuje z ekspertami z Siemens Mobility, aby kształtować przyszłość kolei – dodał Sanna Järvenpää, CEO Fintraffic Railway Ltd.

ETCS poziomu 2 w Finlandii

Pierwsza faza fińskiego projektu Digirail, która ma zostać wdrożona na linii Lielahti-Rauma/Pori, obejmie 191 kilometrów torów i wprowadzi nowoczesny system ETCS oparty na technologii radiowej, wykorzystujący wyłącznie sygnały wirtualne i obejmujący hybrydowe wykrywanie pociągów [HTD] w oparciu o wirtualne odcinki torów. HTD umożliwia większe zagęszczenie pociągów, tworząc w ten sposób większą przepustowość dzięki wirtualnym odcinkom torów.

Będzie to pierwszy komercyjny tor w Finlandii wyposażony w tę zaawansowaną technologię. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na 2024 r., a testy i uruchomienie mają zostać zakończone do 2027 r. Siemens Mobility został wybrany jako główny partner do wdrożenia ETCS w ramach rządowego projektu Digirail, współpracując z Fintraffic Railway w celu kształtowania przyszłości transportu kolejowego.

Fiński projekt Digirail ma na celu przekształcenie krajowego systemu kontroli pociągów, przyjmując ETCS w celu zwiększenia interoperacyjności. Ostatecznym celem jest zrewolucjonizowanie fińskiego systemu transportowego za pomocą radiowego systemu ETCS bez widocznych sygnałów, ściśle zintegrowanego z siecią Future Railway Mobile Communication System [FRMCS].

Testy już trwają

Niedawno Siemens Mobility nawiązał współpracę z fińską firmą Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy, właścicielem taboru kolejowego, w celu przeprowadzenia wstępnych testów ETCS w Finlandii w ramach fińskiego projektu DigiRail. W ramach tej współpracy dwa zespoły trakcyjne zostały wyposażone w Trainguard OBU i Automated Train Operation [ATO] over ETCS, co oznacza pierwsze testy ETCS w Finlandii zgodnie z najnowszą europejską specyfikacją techniczną TSI 2023, mającą na celu zwiększenie wydajności i ekonomiczności transportu kolejowego poprzez oferowanie korzyści, takich jak oszczędność energii, ochrona środowiska i zwiększona przepustowość tras.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij