Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens Mobility z certyfikatem ECM na utrzymanie lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
10-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens Mobility z certyfikatem ECM na utrzymanie lokomotyw
fot. Siemens Mobility
Od 2009 r. zespół serwisowy Siemens Mobility realizuje działania utrzymaniowo-naprawcze dla lokomotyw Siemensa jeżdżących po polskich torach. Liczący 50 osób zespół działa w trzech lokalizacjach - Warszawie, Poznaniu oraz w Katowicach. Serwisuje zarówno pojazdy z rodziny Eurosprinter, a także najnowocześniejsze lokomotywy w Europie – Vectrony, których ponad 60 znajduje się w rękach polskich przewoźników, a kilkaset codziennie wjeżdża na tory zarządzane przez PKP PLK.

Wraz z implementacją przez Polskę IV pakietu kolejowego, wdrożono postanowienia dyrektywy UE 2016/798 w sprawie bezpieczeństwa kolei oraz rozporządzenia UE 2019/779 ustanawiającego szczegółowe przepisy dotyczące systemu certyfikacji podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie pojazdów. Te akty prawne nałożyły obowiązek certyfikacji dla wszystkich podmiotów, które zajmują się utrzymaniem pojazdów kolejowych i na wszystkie typy pojazdów włącznie z lokomotywami do czerwca 2022 roku. poprzez uzyskanie certyfikatu ECM (Enitity in Charge of Maintanance).

Podmiot zajmujący się utrzymaniem musi posiadać wdrożony system zarządzania utrzymaniem (MMS), obejmujący zestaw procedur i instrukcji, minimalizujących ryzyka związane z utrzymaniem i zapewniających bezpieczny stan techniczny pojazdu poruszającego się po sieci kolejowej. Podmiot musi także gwarantować, że pojazdy są serwisowane zgodnie z dokumentacją i wytycznymi wynikającymi z obowiązujących przepisów, w tym także TSI.

Polski oddział Siemens Mobility jako pierwszy z producentów taboru działających na polskim rynku uzyskał certyfikat ECM. Wydany przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego certyfikat obowiązuje przez 3 lata.

- Audytorzy UTK docenili wysoką jakość zrealizowanych wdrożeń procesów ECM i używanych narzędzi informatycznych i potwierdzili nasze pełne kwalifikacje dla funkcji od I do IV bez żadnych zastrzeżeń. Proces certyfikacji trwał kilka miesięcy i obejmował wiele etapów, wymagających Identyfikacji procesów, elementów krytycznych dla bezpieczeństwa oraz wdrożenia procedur angażujących pracowników z wielu obszarów - powiedział Piotr Kotowski, Pełnomocnik ds. Jakości i Koordynator ECM w Siemens Mobility.

Siemens Mobility rozpoczął już realizację istniejących kontraktów serwisowych jako certyfikowany podmiot ECM.

- Dbałość o bezpieczeństwo jest stałym elementem naszej kultury pracy, a certyfikat ECM jest tego doskonałym potwierdzeniem i gwarancją odpowiedniej jakości. Aktualnie jesteśmy wpisani do rejestru kolejowego jako ECM odpowiedzialny za utrzymanie kilkunastu lokomotyw Vectron dla firm CARGOUNIT, Laude Smart Intermodal oraz Lotos Kolej. Ta liczba w najbliższych latach zostanie rozszerzona o kilkadziesiąt dodatkowych lokomotyw Siemensa dostarczanych na polski rynek - dodał Piotr Haremza, Dyrektor Pionu Serwisu w Siemens Mobility.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij