NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Siemens: Homologacja wagonów Viaggio na Polskę jest w toku

| Michał Szymajda 19.10.2021 4,4k

Siemens: Homologacja wagonów Viaggio na Polskę jest w toku
Fot. CD
Publikujemy drugą część rozmowy z Gerhardem Greiterem, prezesem regionu NEE w Siemens Mobility GmbH. Tym razem rozmawiamy na temat platformy Viaggio – nowoczesnych wagonów sprzedawanych przez Siemensa, a kupowanych m.in. przez Austriaków i Czechów.
– Viaggio, to wspaniała linia wagonów, z których jesteśmy bardzo dumni. Jest bardzo łatwy w utrzymaniu, sprawdzi się znakomicie w ruchu międzynarodowym, jego homologacja, m.in. w Polsce, jest w toku. Wagony takie, w towarzystwie lokomotywy Vectron, mogą się poruszać z prędkością 230 km/h. Zysk czasowy dla składu jadącego z taką prędkością między Katowicami a Warszawą to 8 minut, ale w dwie strony daje to już 16 minut. Taki czas jest już istotny z punktu widzenia biznesu, a PKP PLK zapewnia, że z taką prędkością będzie można po CMK jeździć. Plany modernizacji linii kolejowych w Polsce zakładają budowę większości szybkich linii do prędkości 250 km/h. Uniwersalny zestaw lokomotywa i wagony, który można wydłużać w zależności od potrzeb, może być produktem idealnym dla tej sieci kolejowej. Nie trzeba koniecznie kupować szybkich zespoły trakcyjnych, skoro możemy mieć bardziej uniwersalne zestawy wagonowe, które będą kursować wystarczająco szybko –
powiedział Gerhard Greiter.

Jeśli jednak pojawi się pomysł zakupu zespolonych pojazdów dużych prędkości, czy będziecie w stanie współpracować przy ich budowie z którymś z polskich partnerów?

– Historia współpracy Siemensa Mobility w Polsce z krajowymi producentami jest długa. Dla Pesy dostarczaliśmy przekładnie, z Newagiem budowaliśmy metro dla Warszawy i Sofii. Jeśli chodzi o szybkie pojazdy, mamy gotową technologię do tego, a miejscowi wykonawcy z kolei bardzo dobrze znają rynek i jego potrzeby. Możemy współpracować także przy innych projektach, np. bateryjnych, czy wodorowych. Reasumując – oczywiście jesteśmy otwarci na współpracę razem z polskimi producentami.

Jak spoglądacie na coraz liczniejszą reprezentację chińskich produktów w Europie? Także oni chcą zdobywać kontrakty w Polsce.

Nie boimy się konkurencji z Dalekiego Wschodu, jesteśmy bardzo silną, niezwykle innowacyjną firmą. Nie jesteśmy też przeciwko konkurencji, ponieważ jest rozwojowa dla wszystkich. Warto jednak zaznaczyć, że europejski rynek jest bardzo otwarty, ale tych samych szans nie daje nam rynek azjatycki. Nie mamy równych szans. Uważam więc, że te same zasady powinny obowiązywać wszystkich producentów, którzy chcą sprzedawać swoje pojazdy w Europie.

Cała rozmowa z Gerhardem Greiterem ukaże się w najnowszym miesięczniku "Rynek Kolejowy"
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5