Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: Homologacja wagonów Viaggio na Polskę jest w toku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens: Homologacja wagonów Viaggio na Polskę jest w toku
Fot. CD
Publikujemy drugą część rozmowy z Gerhardem Greiterem, prezesem regionu NEE w Siemens Mobility GmbH. Tym razem rozmawiamy na temat platformy Viaggio – nowoczesnych wagonów sprzedawanych przez Siemensa, a kupowanych m.in. przez Austriaków i Czechów.

– Viaggio, to wspaniała linia wagonów, z których jesteśmy bardzo dumni. Jest bardzo łatwy w utrzymaniu, sprawdzi się znakomicie w ruchu międzynarodowym, jego homologacja, m.in. w Polsce, jest w toku. Wagony takie, w towarzystwie lokomotywy Vectron, mogą się poruszać z prędkością 230 km/h. Zysk czasowy dla składu jadącego z taką prędkością między Katowicami a Warszawą to 8 minut, ale w dwie strony daje to już 16 minut. Taki czas jest już istotny z punktu widzenia biznesu, a PKP PLK zapewnia, że z taką prędkością będzie można po CMK jeździć. Plany modernizacji linii kolejowych w Polsce zakładają budowę większości szybkich linii do prędkości 250 km/h. Uniwersalny zestaw lokomotywa i wagony, który można wydłużać w zależności od potrzeb, może być produktem idealnym dla tej sieci kolejowej. Nie trzeba koniecznie kupować szybkich zespoły trakcyjnych, skoro możemy mieć bardziej uniwersalne zestawy wagonowe, które będą kursować wystarczająco szybko –
powiedział Gerhard Greiter.

Jeśli jednak pojawi się pomysł zakupu zespolonych pojazdów dużych prędkości, czy będziecie w stanie współpracować przy ich budowie z którymś z polskich partnerów?

– Historia współpracy Siemensa Mobility w Polsce z krajowymi producentami jest długa. Dla Pesy dostarczaliśmy przekładnie, z Newagiem budowaliśmy metro dla Warszawy i Sofii. Jeśli chodzi o szybkie pojazdy, mamy gotową technologię do tego, a miejscowi wykonawcy z kolei bardzo dobrze znają rynek i jego potrzeby. Możemy współpracować także przy innych projektach, np. bateryjnych, czy wodorowych. Reasumując – oczywiście jesteśmy otwarci na współpracę razem z polskimi producentami.

Jak spoglądacie na coraz liczniejszą reprezentację chińskich produktów w Europie? Także oni chcą zdobywać kontrakty w Polsce.

Nie boimy się konkurencji z Dalekiego Wschodu, jesteśmy bardzo silną, niezwykle innowacyjną firmą. Nie jesteśmy też przeciwko konkurencji, ponieważ jest rozwojowa dla wszystkich. Warto jednak zaznaczyć, że europejski rynek jest bardzo otwarty, ale tych samych szans nie daje nam rynek azjatycki. Nie mamy równych szans. Uważam więc, że te same zasady powinny obowiązywać wszystkich producentów, którzy chcą sprzedawać swoje pojazdy w Europie.

Cała rozmowa z Gerhardem Greiterem ukaże się w najnowszym miesięczniku "Rynek Kolejowy"
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

Biznes

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

inf. pras. Siemens Mobility 02 czerwca 2023

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

Tabor i technika

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

inf. pras. Siemens Mobility 01 czerwca 2023

Bateryjne Mireo Plus B wykonało jazdę próbną [film]

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Redakcja/inf. pras. 03 kwietnia 2023

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

Biznes

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

inf. pras. Siemens Mobility 02 czerwca 2023

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

Tabor i technika

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

inf. pras. Siemens Mobility 01 czerwca 2023

Bateryjne Mireo Plus B wykonało jazdę próbną [film]

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Redakcja/inf. pras. 03 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5