Na początku grudnia z fabryki w Monachium wyjechał setny Vectron. Lokomotywa będzie dostarczona do DB Schenker Polska. Vectrony zostały wprowadzone na rynek zaledwie trzy lata temu.
2 grudnia, w halach 21 i 22 monachijskiej fabryki Siemensa świętowano wyprodukowanie setnej lokomotywy Vectron. - To niewątpliwy dowód niesamowitej wydajności, z której możemy być naprawdę dumni - stwierdził Jürgen Wilder, dyrektor fabryki.
Ten wyjątkowy egzemplarz lokomotywy przeznaczony jest dla DB Schenker Polska. Wprowadzając Vectrona na rynek europejski około trzy lata temu, Siemens zaoferował klientom lokomotywę o wysoce modułowej konstrukcji do transportu małych i dużych składów. Największa korzyść takiego rozwiązania to według producenta łączenie różnorodnych oczekiwań klientów. Dzięki modułowemu projektowi lokomotywa może być w krótkim czasie dostosowana do specyficznych potrzeb. Określenie wymagań związanych z zasilaniem, napędem trakcyjnym i systemem bezpieczeństwa konieczne jest zaledwie sześć miesięcy przed terminem dostarczenia pojazdu. W ten sposób biznes tradycyjnie projektowy mógł przekształcić się w biznes produktowy.
Latem roczna produkcja Vectrona na rok 2015 została zwiększona do 80 lokomotyw. Obecnie Siemens może pochwalić się dwunastoma klientami, którzy zakupili Vectrony, i ponad 300 zamówionymi oraz uwzględnionymi w opcjonalnych zamówieniach lokomotywami. Obecnie w użyciu jest już ponad 70 pojazdów.