NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

| Jakub Madrjas 03.11.2021 3,8k

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona
Fot. Siemens
Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona
Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona
Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona
Czeski zarządca infrastruktury (Správa železnic) odebrał wielosystemową lokomotywę elektryczną Vectron od Siemens Mobility.
W sierpniu czeski zarządca infrastruktury kolejowej Správa železnic (odpowiednik polskiego PKP PLK) podpisał umowę na zakup lokomotywy wielosystemowej Siemens Vectron, która będzie wykorzystywana do diagnostyki krajowej i zagranicznej sieci kolejowej, w tym odcinka torów z systemem ERTMS. Lokomotywa została odebrana dziś (3 listopada).

Vectron dla zarządcy infrastruktury wyposażony został w pokładowy system ERTMS/ETCS zgodnie z najnowszym standardem Baseline 3; jest dopuszczony do eksploatacji pod nadzorem ETCS na liniach czeskich i oraz w Niemczech, Austrii, Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Lokomotywa przed odbiorem pomyślnie przeszła testy kompatybilności na obu krajowych korytarzach wyposażonych w odcinek torów pod nadzorem systemu ERTMS.

Lokomotywa została wyprodukowana w zakładzie Siemens Mobility w Monachium-Allach 10 lat temu. – Był to pierwszy wyprodukowany egzemplarz tej serii – informuje rzecznik polskiej spółki Siemens Mobility Marcin Górecki, podkreślając, że utrzymuje on pełną sprawność techniczną. Do tej pory lokomotywa była wykorzystywana przez firmę do testów. Oprócz ETCS, baseline 3, została wyposażona w system łączności GSM-R i zdalną diagnostykę. Lokomotywa ma moc trakcyjną 6.400 kW i maksymalną prędkość eksploatacyjną 200 km/h. 

– To jedna z pierwszych lokomotyw, która została dopuszczona do eksploatacji pod nadzorem ETCS na liniach w Czechach. Będziemy stopniowo modernizować system dla innych lokomotyw Vectron MS, które obecnie pracują na liniach, aby w przyszłości mogły w pełni wykorzystać możliwości jazdy pod nadzorem ETCS – mówi Roman Kokšal, prezes czeskiej spółki Siemens Mobility. 

– Zakup wielosystemowej lokomotywy elektrycznej jest częścią strategicznego projektu diagnostyki linii. Lokomotywę zaczniemy wykorzystywać zaraz po dostawie do ciągnięcia własnych wagonów diagnostycznych – dodaje Jiří Svoboda, dyrektor generalny Správa železnic. Dotąd zarządca wynajmował lokomotywy od przewoźników. Więcej informacji na temat nowych pojazdów do diagnostyki sieci i innych inwestycji czeskiego zarządcy można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5