NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Setki wagonów PKP Intercity do remontu w Opolu

| Michał Szymajda 18.05.2020 384

Setki wagonów PKP Intercity do remontu w Opolu
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Dzierżawione przez PKP Intercity hale Wagonu Opole będą miały w najbliższych miesiącach sporo pracy. PKP Intercity będzie odchodzić od modelu zlecania na zewnątrz napraw poziomu P4.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed tygodnia, PKP Intercity będzie dzierżawić opolski zakład aż do końca 2021 roku. Tym samym utrzyma tam miejsca pracy, a po 2021 formalnie ma przejąć zakład, który stanie się filią Remtraku, obecnie naprawiającego wagony w Idzikowicach. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Okazuje się, że załoga Wagonu będzie realizować na rzecz PKP Intercity duże, konkretne zamówienia. Już teraz wykonuje się w Opolu przeglądy na poziomie P3 oraz naprawy na poziomie P4 następujących typów wagonów: 111A, 112A, 140A, 141A, 168A, YB, 113Aa, 152A, 154A, 155A 170A, WL, wagonów restauracyjnych, XB, Z2A, Z2B oraz naprawy rewizyjne zestawów kołowych do wagonów pasażerskich. Plany do końca 2021 są mocno sprecyzowane.

– Do końca 2021 wykonamy w Opolu przeglądy P3 wagonów typu 111A, 112A, 113Aa, 140A, 141A, 168A, YB, 152A, 154A, 155A, XB, Z2A, Z2B w liczbie około 90 sztuk, naprawy P4 wagonów typu 111A, 112A, 113Aa, 134A, 140A, 141A, 152A, 154A, 155A, 168A, 305Ad, WL, Restauracyjnych, XB, YB, Z2A, Z2B w liczbie około 240 szt. Rozpoczną się też naprawy wagonów na poziomie P5. Będzie ich 12 – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Docelowo jedynie minimalna liczba wagonów pasażerskich ma być kierowana na naprawy P4, w efekcie przetargów skierowanych do zewnętrznych firm. Te nie stracą jednak wiele pracy, ponieważ wciąż będą naprawiać i robić przeglądy modernizowanych lub nowych wagonów z tego powodu, że ich utrzymanie, przynajmniej do poziomu P3, zapisano w ramach kontraktów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5