NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Setki milionów euro strat Deutsche Bahn z powodu zmowy cenowej

| jm, Rynek Kolejowy/Reuters 06.07.2012 116

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-07-06 09:05:10 Autor: cosmo
---.home.aster.pl
Czy ja nie wspominałem na tym forum, że koleje niemieckie to bagno, podobne do Polskiego...? Tak jest w przypadku monopolisty, nie liczy się z pieniędzmi i nie ma jak zweryfikować, że się go robi w bambuko. Istnieje też prawdopodobieństwo, że ten stan rzeczy akceptował, wysoce prawdopodobne, co do wyniku.. :) Teraz głupio pozywając firmy, aby nie samemu odsunąć od siebie oskarżenia o niegospodarność. Kiedy w Polsce takie procesy?
2012-07-06 09:41:01 Autor: cosmo
---.23.63.102
@cosmo, Wiesz co to jest zmowa cenowa? (bo piszesz tak jakoś od rzeczy).

Po drugi jaka niegospodarność, skoro wyraźnie jest mowa, że szkody powstały w wyniku nieuczciwych praktyk przedsiębiorców?

Chyba nie wiesz o czym w ogóle mowa.

Po trzecie chodzi tutaj o zarządcę infrastruktury kolejowej, która z swojej natury jest monopolem naturalnym.

Widać niektórzy mają problem z przeczytaniem prostego tekstu.
2012-07-06 10:57:13 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Facet ma racje DB to moloch i praktycznie monopolista , tylko,że nie ma za sobą okresu komuny, a RFN ma mądrzejszych polityków niż PL. przez to jest koleja dofinansowaną . Jakoś mi sie nie chce wierzyć ,że o zmowie cenowej nie wiedział nikt z DB. Tylko wiedzieć , a udowodnic to dwie różne sprawy .
2012-07-06 14:30:17 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Który Voestalpine, bo są dwa. Pierwszy austriacki księżniczki Dobrawy, drugi niemiecki księżniczki Ody. Dobrawa dostarcza szyny na Wiedenkę, a Oda na linię Warszawa - Berlin.
Dobrawa ma gwardię przybiczną w postaci Zakonu Krzyżackiego w Wiedniu ( nie mylić z zakonem na Węgrzech - 1016 017-4!!!!!!!!!!!! ), natomiast Oda ma gwardię przyboczną, która stacjonuje w Argentynie. Gwardia przyboczna Ody pełniła wartę w czasie okupacji przed Kryptą Piastów Mazowieckich na Wawelu.
Z kim waczyliśmy pod Grunwaldem w 1410 roku?
2012-07-06 15:52:11 Autor: cosmo
---.home.aster.pl
@komentator

Stary jak masz problem, żeby zrozumieć co napisałem, to nie masz matury, a z takimi nie gadam, bo szkoda czasu ;)
2012-07-06 16:46:38 Autor: do cosmo
---.23.63.109
@cosmo,
Co Ty w ogóle gadasz, ja o Twoich wnioskach wyżej zamieszczonych, wynikłych z przeczytania tekstu, a Ty rzucasz się o moją maturę.
Po pierwsze do wystąpienia z wnioskiem o naprawienie szkody w wyniku czynu nieuczciwej konkurencji - jakim jest zmowa cenowa, konieczny jest akt administracyjny o charakterze deklaratoryjnym stwierdzającym, iż taki fakt miał miejsce. Postępowania w tym charakterze wszczyna się z urzędu, jednak w zdecydowanej większości na wniosek poszkodowanego,. Zatem prawdopodobnie DB Netz, o ile o tej spółce tutaj mowa wystąpiła z wnioskiem do niemieckiego odpowiednika UOKIKu z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie zmowy cenowej.

Dopiero po wydaniu takiego aktu stwierdzającego istnienie zmowy, można wystąpić do sądu cywilnego z wnioskiem o naprawę szkody spółki powstałej w związku z jej zawarciem, wskazując na cywilistyczny związek przyczynowy zmową a postawą szkodą.
Zatem sam fakt istnienia zmowy nic nie znaczy dopóki nie zostanie udowodniony przed odpowiednim organem i ten organ nie wyda akty administracyjnego stwierdzającego ten fakt.
Poza tym jak zawierać umowy z pominięciem zmów, jak zazwyczaj zmowy dotyczą przedsiębiorstw zawierających zmowę, które zazwyczaj obejmują zdecydowaną większość jeśli nie cały rynek?
2012-07-06 16:47:42 Autor: Jacob
---.static.sitel.net.pl
Pewnie niejedna firma dostarczyłaby im komponenty taniej ale tak to jest, jak do wszystkich przetargów zaprasza się odpowiednie firmy. Jak w przetargach jest zamknięta klika to łatwo o zmowę...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5