Przetarg na rewitalizację kolejnego odcinka linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew ogłoszony został przez PKP PLK. Zgłoszono łącznie 5 ofert. Najkorzystniejszą złożyła spółka Sando Budownictwo Polska.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie „projektuj i buduj” odnowienia infrastruktury kolejowej w ramach zadania inwestycyjnego „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew, odcinek Inowrocław – Zduńska Wola – Chorzów Batory”.
Zamówienie obejmuje:
-
wymianę kompleksową nawierzchni torowej na typ 60E1 w torze nr 2 na łącznej długości 21,729 km, w tym z wbudowaniem warstwy filtracyjnej na długości 8,094 km, na stacjach Babiak i Zaryń, szlakach Babiak- Zaryń, Piotrków Kujawski – Chełmce,
-
wymianę 18 szt. rozjazdów z typu Rz UIC60-300-1:9 p(l)ssd na typ Rz 60E1-300-1:9 p(l)ssd (na podrozjazdnicach strunobetonowych) z wymianą podsypki tłuczniowej i wbudowaniem warstwy filtracyjnej, na stacjach Babiak i Zaryń,
-
naprawę 17 szt. przejazdów,
-
rewitalizację systemu odwodnienia (budowa drenażu, oczyszczenie i odbudowa rowów), wraz z wykonaniem robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.
Całkowita końcowa wartość zamówienia wynosi 54 017 785,30 zł. W ramach zlecenia przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa.