NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

SA138 i 14WE wożą Śląskich pasażerów

| Rynek Kolejowy 15.01.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-01-15 12:27:28 Autor: Sławek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
14WE jeździł już w grudniu. 17.12.2012 został złapany w Sosnowcu -> http://www.youtube.com/watch?v=aCeLckOoOSg
2013-01-15 12:34:10 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Chyba nie jeździł bez przeglądu?
Ktoś tu coś mataczy.
Chyba nie mieli mechów potrafiących to obsługiwać.
A może nadal nie mają skoro drugi ma trafić do rezerwy.
W Warszawie psuły się tylko czasem.
Na co dzień raczej jeździły.
2013-01-15 13:02:33 Autor: Download
---.internetdsl.tpnet.pl
Lepiej póżno niż wcale
2013-01-15 13:12:54 Autor: Goral/PR-fan
---.158.244.112
Ja rozumiem notoryczne braki taborowe, ale czy nie jest debilizmem obsługiwanie relacji typu Katowice-Gliwice na bazie SZT?
2013-01-15 13:22:23 Autor: Komentator
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral

Tego się nie da leczyć, szkoda ...
Nie wiem, czy słyszałeś o tym, że w pociągach nie zawsze jeździ komplet pasażerów, szczególnie o porach, które nie są w szczycie komunikacyjnym. To dlaczego miałby jechać wtedy dla przykładu długi Impuls z Newagu, jak może pojechać ten szt?

To nie jest PR, gdzie na wyposażeniu są tylko ezt, pojedyncze lub sprzęgnięte. Które jeżdżą albo puste, albo przepełnione.

A tak dla próby proponuję podjechać do Katowic KŚ. Nikt ci nic nie zrobi. Kup bilet, i tyle. Jedź, nie bój się ...
2013-01-15 13:32:12 Autor: Goral/PR-fan
---.158.244.112
@ Komentator

Pomijając uprzedzenia, to jaki sens ma jeżdżenie z KŚ i to do Katowic, gdy mam autobus niemalże spod domu (ok. 30-40 sekund na przystanek)? Do pociągu i tak musiałbym najpierw dojechać i to tym samym autobusem ;)
2013-01-15 13:36:48 Autor: Goral/PR-fan
---.158.244.112
@ Komentator

A ten Newag powinien jeździć np. z/do Krzepic, gdzie obecnie - wg Infopasażera - jeżdżą składy wagonowe. Jaki to ma sens? Z TG do Krzepic nawet EN57 to dużo za dużo, a gdzie dopiero Traxx czy ET22 z 2-3 wagonami? Przecież to są ch...rne koszty niewspółmierne do tamtejszych frekwencji!
2013-01-15 13:44:33 Autor: Znajomy LR
---.play-internet.pl
To jak to panie L. Ruta dyrektorze ZTM Warszawa w stolicy jest za dużo czy za mało pociągów SKM ? Cały czas pan w mediach twierdził, że za mało a teraz pan oddaje w dzierżawę/najem ewentualnie na sprzedaż. A czy to może partyjna POmoc ? Partyjna czyli ekonomicznie nieuzasadniona.
2013-01-15 14:02:26 Autor: Nick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
SA 138 ma 180 miejsc siedzących.
EN57 - 188 siedzących.
Dlaczego więc ten sa138 powinien tam jeździć, skoro wg ciebie en57 to za dużo?
2013-01-15 14:10:54 Autor: x
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Znajomy LR. W zamian przyjadą nowe pociągu 35WE sztuk 3, które zastapia wszystkie 14WE. Więc nie bój żaby... Teraz już jest 13x27WE, 4x19WE i 6x34WE.
2013-01-15 14:24:27 Autor: Szu
---.212.42.26-internet.zabrze.debacom.pl
14We-01 był w ruchu co najmniej od 7 stycznia
2013-01-15 14:27:29 Autor: Goral/PR-fan
---.wnoz.us.edu.pl
@ Nick

Bo SZT są tańsze w eksploatacji (np. zdecydowanie niższe koszty dostępu do infry niż skład wagonowy).
2013-01-15 14:40:29 Autor: Goral/PR-fan
---.wnoz.us.edu.pl
@ Nick

I o ile między Katowicami a Gliwicami potoki podróżnych są na tyle wysokie, że przychody mogą uzasadniać stosowanie składów wagonowych, to na linii do Krzepic już nie. A KŚ działa wbrew logice.
2013-01-15 15:53:23 Autor: Nick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Goral

Człowieku, cóż to się z tobą dzieje?

SA 138 ma masę służbową 108 t.
Policz sobie ile waży 1 Traxx (czy wydzierżawione Et22), dodaj wagony i zdziwisz się... Policz, ile ludzi wchodzi do SA138, a ile do jednego wagonu...
2013-01-15 15:58:28 Autor: podróżny
---.play-internet.pl
Jednak czystym debilizmem jest puszczanie tego SZT w całości pod drutem (tylko w woj. śląskim nie ma w tej chwili pasażerskiego bezdrucia) - lepiej inwestować w małe (dwuczłonowe) ELFy albo EN-81 - a może dostawcy w końcu zaprojektują jakieś nowe małopojemne EZT! Ten SZT idealny będzie na trasę Katowice-Kłodzko/Kudowa Zdr. przez Nysę, jeśli plany puszczenia takiego pociągu w wakacje będą jeszcze aktualne...
2013-01-15 16:11:18 Autor: Goral/PR-fan
---.wnoz.us.edu.pl
@ Nick

SZT mają preferencje przy naliczaniu stawek.
2013-01-15 16:53:47 Autor: poznaniak
---.man.poznan.pl
Jechałem 14We-001 17 grudnia 2012 z Zabrza do Katowic chwile po godz. 8:00.
2013-01-15 17:04:34 Autor: Nick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral

To nie mój rewir, ale z tego co wiem, to szt kiedyś miały.
Ale teraz nie mają.
2013-01-15 17:12:37 Autor: Junior ekspert, nie mylić z senior ekspertem od szwagra
---.dynamic.chello.pl
To ZDG TOR, wydawca RK, zarobił na KŚ, czy nie?
2013-01-15 17:27:59 Autor: jest trasa pewna gdzie by sie sprawdził ten skład z Raciborza do Głubczyc ktora została pozbawio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest Trasa gdzie by sie ta jednoska sprawdziła z Raciborza do Głubczyc w 2000 roku zamkli szlak dla przewozuw pasazerskich a ałtobusuw jest za mało a ludzie nie maja jak dojechac do Raciborza i z Głubczyc i jest zainteresowanie takim przejadzami koleja
2013-01-15 18:44:31 Autor: bruno1503
---.home.aster.pl
A kibelki w tych 14WE są? :D
2013-01-15 18:53:34 Autor: dawny
---.adsl.inetia.pl
Jezdza na tej trasie bo boja sie, ze sie popsuja na innych trasach, a wtedy zkąd rezerwa?
2013-01-15 19:22:03 Autor: arrivederci
---.ip.netia.com.pl

arrivederci
Ciekawe czy zamierzają tego kaczokibla przerobić na EN61. KŚ będą teraz mega skansenem - kilka nowoczesnych składów i zbieranina złomu wszelakiego... A za wszystko, jak zwykle, zapłaci jedynie podatnik...
2013-01-15 19:45:22 Autor: WASŁUGOB
---.devs.futuro.pl
w postach powyżej powtarza się skrót \"SZT\" - proszę wytłumaczcie co ON oznacza - jestem w tym temacie laikiem !
2013-01-15 20:08:35 Autor: obserwatorrr
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
14 WE stał 10 stycznia na peronie (2 albo 3) w Katowicach
2013-01-15 20:41:29 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ WASŁUGOB

SZT to spalinowy zespół trakcyjny. Potocznie zwany szynobusem, ale to oczywiście nieprawda.


@ Nick

Nawet jeżeli rzeczywiście nie mają priorytetu, to różnica mas wygląda tak:
- ET22 - 120 t / TRAXX - 85 t,
- 1 wagon przeciętnie 35-40 t (miejsc siedzących: powiedzmy - przy 10 przedziałach - 80),
- SA138 - wg Wikipedii 105 t i 190 miejsc siedzących.

Porównanie zostawiam Tobie.
2013-01-15 22:09:01 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Śmieszy mie wypowiegź \"eksperata \" wyszyszńskiego. jak mu coś nie pomyśli to; żartwałwm, prowkowałewm!, A że je st... głupszy to tego nie przeiwdzał. Znam tego pana i proszę zwrócić uwagę. jak mi ktoś zwrócił, to literówka ;;)
2013-01-15 22:32:05 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Z punktu widzenia kosztów, to ta firma powinna ogłosić upadłość, Z kapitału załyżecilskiegi to już nie ma na wypłaty,. politycznie popierana. I Tyle.
2013-01-15 22:45:05 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Znajomy LR:
"To jak to panie L. Ruta dyrektorze ZTM Warszawa w stolicy jest za dużo czy za mało pociągów SKM ? Cały czas pan w mediach twierdził, że za mało a teraz pan oddaje w dzierżawę/najem ewentualnie na sprzedaż. A czy to może partyjna POmoc ? Partyjna czyli ekonomicznie nieuzasadniona."
@Znajomy LR:
Te 14WE z warszawskiej SKM-ki to są stare trupy poprzerabiane z kibli (znaczy z EN57) i ochrzczone przez miejscowych kaczokiblami.
To dla upamiętnienia ś.p. Prezydenta m. st. Warszawy Lecha Kaczyńskiego - bo to on SKM-kę stworzył.
A na dzień dzisiejszy SKM-ka rozszerza zrealizowane już zamówienie na 6 Impulsów (35WE) z Newagu o kolejne 3 składy (+50%).
A jak już trafiła się okazja pozbyć się tego złomu w cenie od złomu zdecydowanie wyższej - to tylko głupi by nie skorzystał.
Ale tak dla wyjaśnienia, to p. Ruta do tego nic nie ma. Należy do zarządów ZTM-u i MZA. W SKM-ce rządzi kto inny.
2013-01-15 22:51:55 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post bruno1503:
"A kibelki w tych 14WE są? :D"
@bruno1503:
Nie ma kibelkw. Podobnie jak we wszystkich innych warszawskich SKM-kach.
Czas jazdy ze rdmiecia do Otwocka, Pruszkowa czy Sulejwka-Miosny
nie przekracza 40 minut. Wic podobnie jak w tramwaju czy autobusie
kible nie s potrzebne.
2013-01-15 22:52:01 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post bruno1503:
"A kibelki w tych 14WE są? :D"
@bruno1503:
Nie ma kibelkw. Podobnie jak we wszystkich innych warszawskich SKM-kach.
Czas jazdy ze rdmiecia do Otwocka, Pruszkowa czy Sulejwka-Miosny
nie przekracza 40 minut. Wic podobnie jak w tramwaju czy autobusie
kible nie s potrzebne.
2013-01-15 22:52:08 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post bruno1503:
"A kibelki w tych 14WE są? :D"
@bruno1503:
Nie ma kibelkw. Podobnie jak we wszystkich innych warszawskich SKM-kach.
Czas jazdy ze rdmiecia do Otwocka, Pruszkowa czy Sulejwka-Miosny
nie przekracza 40 minut. Wic podobnie jak w tramwaju czy autobusie
kible nie s potrzebne.
2013-01-15 23:04:44 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Goral:
"@ WASŁUGOB

SZT to spalinowy zespół trakcyjny. Potocznie zwany szynobusem, ale to oczywiście nieprawda.


@ Nick

Nawet jeżeli rzeczywiście nie mają priorytetu, to różnica mas wygląda tak:
- ET22 - 120 t / TRAXX - 85 t,
- 1 wagon przeciętnie 35-40 t (miejsc siedzących: powiedzmy - przy 10 przedziałach - 80),
- SA138 - wg Wikipedii 105 t i 190 miejsc siedzących.

Porównanie zostawiam Tobie."
Panowie:
W skład opłaty za dostęp do torów wchodzi zajęcie szlaku, oraz pobór energii elektrycznej z druta.
I właśnie ze względu na ten pobór energii PLK stosuje przedziały wagowe składów.
SZT za energię nie płaci. Ale perpetum mobile to to nie jest, więc musi spalać olej napędowy,
a to też kosztuje - o czym chyba niektórzy zapominają.
Skład złożony z loka i wagonów o tej samej liczbie miejsc siedzących jest zdecydowanie cięższy
od EZT-a. Więc PLK chapie więcej, a bilet kosztuje bez zmian. Coś tu nie gra.
Wagony są dobre na długim dystansie. Na krótkim komfort nie jest aż tak potrzebny.
A te 20 - 30 minut to tak jak w tramwaju. Na stojąco też można przejechać.
2013-01-16 01:05:28 Autor: Nick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral

Na stronie PLK jesy kalkulator tras. Nawet jeżeli przyjmiemy, że skład ciągnie et22, to jest to tylko różnica jednej klasy wagowej pociągu (spalinowy newag jest w klasie do 150 t, skład z et22 będzie w następnej, do 300 t, traxx z jednym wagonem załapie się na tą samą klasę jak szt).

Czyli na trasie Krzepice-Tarnowskie G. wychodzi mniej więcej 30 zł drożej. Zamiast około 290 zł, PLK chce 320 zł. Wielkiej różnicy nie ma...

Oczywiście trzeba zapłacić - za prąd, ale z ropę też ...
2013-01-17 11:50:36 Autor: zeus04
---.133.23.13
@ Nick:
Traxxa z jednym wagonem nigdy nie widziałem i nikt chyba takich tras nie zamawia.
Płacie się też raczej za zamówiony rozkład a ze czasem pojedzie mniejsze brutto to
już zmartwienie przewoźnika. Inaczej gdy się przekroczy o kilka ton rozkładowy limit,
tu trzeba zamówić nowy rozkład i często czekać wiele godzin na załatwienie formalności
takich jak złożenie zamówienia przez dysponenta zainteresowanego przewoźnika w Warszawie (komputerowe systemy połączone ze sobą), a później czekanie tylko na \"klepniecie\" przez właściwą osobę w dyspozyturze zarządcy infrastruktury. Czasem przydałby się bezpośredni telefon do niego, a dyżurni ruchu nie chcą ich ujawniać
(jak jest jakiś zaprzyjaźniony ISDR to sam podzwoni gdzie trzeba i plan nagle pojawi się w komputerze). Ostatnio musiałem zostawić wagon na stacji, bo zamówienia na plany było składane z ok. 24h wyprzedzeniem i nie przewidziano że klient na drugi dzień wygłosi jeden wagon więcej. Choć \"zdawka\" składała się z wagonów sztuk dwie to trzeciego (próżnego o masie ok. 20 ton) już nie wolno było zabrać. Tak oto wygląda
kolej po reformach gospodarczych.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS