Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SA103-003 wrócił na tory po wypadku. Tylko na wakacje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Damian Kapinos

Podziel się ze znajomymi:

Po naprawie powypadkowej na opolskie tory powrócił autobus szynowy SA103-003. Jego naprawa była bardzo kosztowna i trwała prawie pięć miesięcy. Co ciekawe, pojazd znów jest u producenta.

Przypomnijmy, pojazd SA 103-003 został ciężko uszkodzony w wyniku wypadku, do którego doszło w dniu 23 września 2013 roku na przejeździe kolejowym kat. D (bez rogatek) w Chróścinie Nyskiej. Wówczas 53-letni kierowca ciężarowego Mana nie zatrzymał się przed przejazdem kolejowym, po czym uderzył w przejeżdżający pojazd relacji Brzeg – Kędzierzyn-Koźle, którym podróżowało 14 osób. Na szczęście nikt w tym zdarzeniu nie ucierpiał.

Pojazd był na tyle uszkodzony, że  nie nadawał się do dalszej jazdy. W związku z tym pociąg został odwołany na odcinku Chróścina Nyska – Kędzierzyn-Koźle, a podróżni zostali zabrani przez podstawiony autobus komunikacji zastępczej. Natomiast pracownicy z Kolejowego Ratownictwa Technicznego z Opola musieli podnieść pojazd i postawić go na tory, który został ściągnięty do stacji Nysa.

Straty w samym pojeździe były bardzo duże. Uszkodzony był m.in. układ chłodzenia silnika i pulpit wraz z konstrukcją metalową. Przetarg na naprawę opolskiego pojazdu wygrała bydgoska Pesa, która wyceniła wykonanie prac na 1 230 742, 92 zł. Wykonawca musiał m.in. wymienić kabinę maszynisty, wyosiować autobus szynowy, przeprowadzić wymagane pomiary i wykonać całkowite malowanie pojazdu. Jednak po demontażu pojazdu okazało się, że trzeba było wykonać dodatkowe prace, co znacząco podniosło koszt wykonania naprawy.

- Wykonawca naprawił jeszcze ramę wózka i ostoi – informuje Jerzy Machnicki, z-ca dyrektora Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Opolu. W lipcu szynobus został włączony do eksploatacji i po blisko pięciomiesięcznej przerwie znów kursuje. Obecnie znów znajduje się u producenta, który wykonuje przegląd pojazdu w kategorii P3-2. - W ramach przeglądu zostaną wymienione koła monoblokowe wraz z tarczami hamulcowymi oraz siedzenie pasażerskie – dodaje Machnicki. 

Około 70 siedzeń zostanie zastąpionych nowymi fotelami wandaloodpornymi wyposażonymi w podłokietniki i zagłówki. Zmodernizowana „trójka” pojawi się na Opolszczyźnie na początku października. Po jej powrocie do bydgoskiej Pesy pojedzie kolejny z pojazdów serii SA103-004, w którym także zostaną wymienione siedzenia oraz zostanie wykonany przegląd. Przeglądy wraz z pracami dodatkowymi dla obydwóch szynobusów zostaną wykonane za kwotę 1 343 420, 76 zł.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podkarpackie SA103 potrzebują naprawy głównej

Tabor i technika

Podkarpackie SA103 potrzebują naprawy głównej

Jakub Rösler 27 stycznia 2023

Zachodniopomorskie: Przetarg na klimatyzacje dla SA103 unieważniony

Przetargi

Zachodniopomorskie: Przetarg na klimatyzacje dla SA103 unieważniony

wś, Rynek Kolejowy, 13 września 2010 13 września 2010

Zachodniopomorskie SA103 do modernizacji

Tabor i technika

Zachodniopomorskie SA103 do modernizacji

jm, Rynek Kolejowy 18 października 2011

Zmodernizowany SA103-008 jak nowy

Tabor i technika

Zmodernizowany SA103-008 jak nowy

Biuro Informacji, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 15 grudnia 2011

Zobacz również:

Podkarpackie SA103 potrzebują naprawy głównej

Tabor i technika

Podkarpackie SA103 potrzebują naprawy głównej

Jakub Rösler 27 stycznia 2023

Zachodniopomorskie: Przetarg na klimatyzacje dla SA103 unieważniony

Przetargi

Zachodniopomorskie: Przetarg na klimatyzacje dla SA103 unieważniony

wś, Rynek Kolejowy, 13 września 2010 13 września 2010

Zachodniopomorskie SA103 do modernizacji

Tabor i technika

Zachodniopomorskie SA103 do modernizacji

jm, Rynek Kolejowy 18 października 2011

Zmodernizowany SA103-008 jak nowy

Tabor i technika

Zmodernizowany SA103-008 jak nowy

Biuro Informacji, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 15 grudnia 2011

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij