NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Są oferty na modernizację odcinka linii Kraków – Katowice

| Jakub Madrjas 14.07.2016 45

Są oferty na modernizację odcinka linii Kraków – Katowice
Fot. PKP PLK
Co najmniej 300 mln złotych będzie musiała wydać PKP PLK za pięciokilometrowy odcinek linii E30 z Krakowa w stronę Katowic. W przetargu na prace wpłynęło 9 ofert.
Przetarg na wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy w ramach zadania: „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II odcinek Zabrze-Katowice-Kraków" (POIiŚ 7.1-11.1)" został ogłoszony w trybie przetargu ograniczonego w grudniu 2014 roku.

Kompleksowa przebudowa stacji

Kluczowym elementem w planowanej inwestycji jest kompleksowa przebudowa stacji Kraków Mydlniki, która jest stacją węzłową, gdzie rozpoczynają się dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (linia 95 i 100). Stacja posiada również tor wyciągowy, który jest konieczny do obsługi bazy paliw. Ruch pociągów pasażerskich jest zaś kierowany przez Kraków Łobzów do st. Kraków Główny i Kraków Płaszów linią nr 118 z krakowskiego lotniska.

W ramach inwestycji, PKP PLK kompleksowo przebudują perony na stacji, powstanie również wygodne przejście podziemne do peronów a obecnie istniejąca kładka nad torami zostanie zlikwidowana. Oprócz tego PLK zmodernizuje tory, wymieni sieć trakcyjną i urządzenia srk w obrębie stacji. W ramach tego zadania na stacji Kraków Mydlniki powstanie LCS.

Pasażerowie zyskają także nowy przystanek osobowy Kraków Bronowice z wygodnymi peronami, nowoczesną małą architekturą oraz przejściem podziemnym dla pasażerów. PLK przebudują też wiadukt kolejowy w Krakowie przy ulicy Armii Krajowej oraz wybudują wiadukt kolejowy w ciągu ulicy Rydla – tam w miejsce obecnego przejazdu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie.

Oferty w granicach 300–400 mln złotych

Tak duży zakres zamówienia powoduje, że niespełna półtorakilometrowy odcinek nie będzie zmodernizowany tanio – PLK oszacowała koszt prac na 391,88 mln zł brutto.Najniższą ofertę, na kwotę 304 281 552,58 zł brutto, złożył Torpol. Oferty złożyły również: Skanska (306 mln zł brutto), konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman (333 mln ), Swietelsky Rail (338 mln), Strabag (341 mln), konsorcjum: Trakcja-PRKiI, Comsa, Intercor (347 mln) konsorcjum Porr i Infrakol (348 mln), konsorcjum ZUE, PNiUIK i Mota-Engil (359 mln) oraz konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados i Polaqua (397 mln zł brutto).

Na wykonanie prac wykonawca będzie miał półtora roku. Spośród przedstawionych ofert PLK wybierze wykonawcę za pomocą kryterium ceny (95 proc.) i okresu gwarancji (5 proc.) – wszyscy wykonawcy zaoferowali maksymalny, 10-letni okres gwarancji.

Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2016 – 2018. Zamówienie jest planowane do finansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (895)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (895)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5