NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Rzeszów jak Sao Paulo. Szuka pieniędzy na monorail

| jd, transport-publiczny.pl 27.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-05-27 10:33:31 Autor: aa
---.tktelekom.pl
Pomysł na miarę XXI wieku
2014-05-27 10:33:36 Autor: mark nr2
---.mielec.mm.pl
Redakcjo, napiszcie ile kosztuje 1 km monoralila bombardiera w Sao Paulo
2014-05-27 10:47:01 Autor: Kamil265
---.168.1.78
Mają pomysł a to najważniejsze ;) Wolę pomysły z kosmosu niż siedzenie i marudzenie że brakuje inwestycji i kasa z UE przepada...
2014-05-27 10:51:34 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jest to jakiś ciekawy pomysł na bezkolizyjny transport publiczny. Ma swoje wady i zalety. Jednak nie do zastosowania w zabytkowych miastach, gdzie walory krajobrazowe są wartością samą w sobie. Sądzę jednak że dla Rzeszowa projekt taki może być. Taka kolejka jest bezkolizyjna, to duży plus ale czy ma większe możliwości przewozowe od tramwaju - wątpię.

Otóż wydaje mi się że jedna linia mono - railu , kilka, w dużej odległości od siebie, jeszcze nie będą dominować nad przestrzenią miejską. Ale problem może się pojawić gdy rosnące potrzeby przewozowe (Rzeszowa i średnich miast to nie dotyczy) wymuszą rozbudowę takich nadziemnych kolejek, wtedy krajobraz miasta może zostać zdominowany przez estakady, a to nie będzie korzystne. W takiej sytuacji autobus + tramwaj + metro ma większy sens.

Tak czy owak życzę mieszkańcom Rzeszowa żeby nie musieli korzystać wiecznie tylko z autobusów.
2014-05-27 10:58:30 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Pomysł transportu publicznego świetny i rozwojowy. Życzę aby znalazły się na to fundusze. Rzeszowianie tylko żeby Wam nikt nie zamącił w głowie prędkością typu 300 km/h. Jakiś pajac zawsze się znajdzie :-)
2014-05-27 12:38:34 Autor: bb
---.centertel.pl
@aa
Pierwsze monoraile powstawały już w XIX wieku, więc nie nazwałbym tego pomysłem na miarę XXI wieku. Skoro przez tyle dziesięcioleci powstało monoraili tak mało to znaczy, że to nie jest dobry pomysł na transport miejski. Jak na razie najlepiej się takie wynalazki sprawdzają w parkach rozrywki i na dużych lotniskach.
Warto też dodać, że prezydent Ferenc czerpał swoje inspiracje z Sydney, gdzie całkiem niedawno monoraila skasowano jako hałaśliwy i niesprawdzający się środek transportu. Pasażerowie chętniej wybierali autobusy i tramwaje, których trasa pokrywała się częściowo z monorailem.
2014-05-27 12:40:36 Autor: 32
---.internetdsl.tpnet.pl
Rzeszów kombinuje jak może. Najpierw mister, teraz monorail, a może wystarczyłyby po prostu dobrze zorganizowane autobusy, coś w stylu Kurytyby? Ale gdyby rzeczywiście monorail był opłacalny, to czemu nie?
Swoją drogą, w Moskwie jeździ monorail, a Moskwa to jeszcze Europa.
2014-05-27 13:21:14 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@aa: „Pomysł na miarę XXI wieku”
Za Wiki (na przykład):
Wuppertaler Schwebebahn – zainstalowana i działająca w Wuppertalu najdłuższa na świecie linia kolei podwieszanej. Łączy dzielnice Oberbarmen/Barmen i Vohwinkel przez Elberfeld; stanowi element publicznego transportu miejskiego. Technicznie jest to kolej jednoszynowa, dwutorowa (szyny kolejki oddalone są od siebie o 4 m), z wagonikiem podwieszonym pod szyną. Dopuszczalne kołysanie wagonika w czasie jazdy wynosi 15 stopni. Całkowita długość trasy wynosi 13,3 kilometra (z czego 10 km nad rzeką na wysokości 12 m od lustra wody; na pozostałych odcinkach szyna powieszona jest 8 m nad powierzchnią gruntu). Zaprojektowana została przez Eugena Langena, konstruktora Schwebebahn Dresden w Dreźnie. Pierwszy odcinek (Kluse - ZOO) otwarto 1 marca 1901, 24 maja tego roku odcinek zachodni do Vohwinkel, a 27 czerwca 1901 wraz z oddaniem do użytku odcinka wschodniego (do Oberbarmen) budowa linii została ukończona. W OKRESIE BUDOWY NIEMIECKI CESARZ WILHELM II ODBYŁ PRÓBNĄ JAZDĘ JUŻ DNIA 24 PAŹDZIERNIKA 1900.
2014-05-27 13:24:37 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post 32:
"Rzeszów kombinuje jak może. Najpierw mister, teraz monorail, a może wystarczyłyby po prostu dobrze zorganizowane autobusy, coś w stylu Kurytyby? Ale gdyby rzeczywiście monorail był opłacalny, to czemu nie?
Swoją drogą, w Moskwie jeździ monorail, a Moskwa to jeszcze Europa."
W Kurytybie autobusy się zatkały,skutkiem czego w mateczniku BRT budują metro ;)

Słuszna uwaga co do Moskwy,sam chciałem wrzucić tę korektę.


Swoją drogą jakieś wnioski Ferenc wyciągnął,bo po gromach za próbę wprowadzenia monoraila parkowego zwrócił oczy w kierunku poważniejszych konstrukcji tej rodziny; szkoda tylko,że dalej słabo myśli. Niech pokaże ludziom wizki estakad,to zobaczymy co powiedzą. 48 tys. pas/h w maksymalnej wersji... Po co?Tam naprawdę styknie tramwaj,a on uparcie wgapiony w monoraila...
2014-05-27 13:36:11 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Póki nikt tego w Polsce nie zbuduje to będziemy sobie tylko gdybać. 200-300 mln to nie jest jakaś absolutnie kosmiczna inwestycja.

To, że nie ma tego w prawie to chyba dobrze, łatwiej będzie to wybudować na przepisach ogólnych niż szczegółowych.
2014-05-27 14:15:56 Autor: MSW
---.246.238.90
A tak swoją drogą skoro rozwiązanie ma być tańsze niż tramwaj to jest także tańsze niż linia kolejowa... dlaczego nie wybudować takiego monorail zamiast nowej linii???
2014-05-27 15:39:39 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Podoba mi się" naciągana argumentacja że budowa monoraila będzie tańsza od budowy metra.
Koszt portu rybackiego też jest mniejszy od pełnomorskiego, czy to oznacza że Rzeszów powinien go budować?

Poza tym, chyba nie trzeba wielkiej wyobraźni żeby domyślić się że na estakadzie mógłby jeździć tramwaj, a sam tramwaj naziemny jest przecież tańszy od tramwaju nadziemnego.
2014-05-27 16:07:53 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ jatal.

Niekoniecznie tramwaj naziemny jest tańszy od takiego na estakadzie.
Popatrz na to od takiej strony - komunikacja szynowa nadziemna (na estakadzie) tak poprowadzona, sprawia że uwolnione od torowisk grunty pod estakadami, wiaduktami, mogą być wykorzystane do różnych celów (parkingi, zieleń, drogi, zabudowa pod usługi, sklepy itd.) w ciasnych miastach każda wolna przestrzeń jest na wagę złota i bardzo droga. Pół biedy gdy należy do gminy i nie trzeba pod inwestycję wykupywać z rąk prywatnych. Poza tym często w zwartym mieście, budując naziemne torowiska, trzeba wykonywać przekładki mediów i instalacji, co jest niesłychanie kosztowne. Pod filary nie trzeba dużo miejsca i łatwo ominąć rurociąg czy inne instalacje.
2014-05-27 18:33:41 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Przedwyborcze rojenia samorządowców, a w tym czasie linia na Mielec i kilka innych ginie w oczach.
2014-05-27 19:11:08 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
Metropolie takie jak Rzeszów, Chełm, czy Krosno do łączenia głównych kampusów swoich słynnych uczelni potrzebują lotnisk, metra i maglewów, a nie jakichś prymitywnych kolejek na estakadach.
2014-05-27 19:36:27 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@dżejsek:
Pan raczy Krosno zostawić w spokoju, bo Krosno nie ma z tym nic wspólnego. To rzeszowska "metropolia" (podobnie jak krakówek) wysysa soki z tzw. prowincji. Za 200 balonów z RPO budują sobie kilka km kolejki parkowej na lotnisko w Jasionce (a nie w Krośnie), choć za te pieniądze można spokojnie wybudować bardzo potrzebny łącznik Krosno-Przybówka.
Ale po co.
2014-05-28 00:01:12 Autor: Wujo Z.
---.189.15.161
No, to nie jest tak do końca z tym, że jest to rzadko spotykane rozwiązanie. Co prawda wyjechało z parków rozrywki, ale w tej chwili stosowane jest często w Azji (Japonia, Korea, Indonezja, Malezja, Chiny, Indie), w Amerykach (USA, Brazylia, wkrótce Peru i Panama) i na Bliskim Wschodzie (Arabia Saudyjska, ZEA). Z tym że tańsze, to to nie jest takie oczywiste. Co prawda tańsza jest infrastruktura, ale droższy jest sam pociąg.

Mnie to nie podnieca, bo nie kręcą mnie pociągi na gumowych kołach, ale faktem jest, że szczególnie pod względem promienia łuków bije pojazdy szynowe na głowę.

Mówi się też, że ta wąska "betonowa szyna" jest przyjaźniejsza od tramwaju, czy metra na estakadzie, bo przepuszcza więcej światła. Natomiast od osób, które miały okaję budować taką infrastrukturę słyszałem, że największym wyzwaniem jest dopasowanie elementów "szyny" na łączeniach - przez wzgląd na wygodę podróżowania z powodu braku jakiejkolwiek nawierzchni tolerancje są bardzo skromne.
2014-05-28 00:01:47 Autor: .tuitam
---.255.22.95.dynamic.jazztel.es
200-300 mln to raptem 2-3 większe węzły drogowe (krakowskie Rondo OFK kosztowało 150) - jeśli za tę kwotę są w stanie wybudować tę kolejkę, to to jest śmiesznie tanio, jak za niezależny od ruchu transport. O ile tylko będzie ich potem stać na utrzymanie schodów ruchomych, bo te stacyjki są zwykle bardzo wysoko.
2014-05-28 00:08:29 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Huciński...

Grunty pod estakadą nie są "uwolnione" tylko niepełnowartościowe. Pod estakadą jest za nisko na sensowną zabudowę czy zieleń. Pas pod estakadą jest też wąski. Na znaczący strzeżony parking niepraktyczny, bo daleko do wjazdu/wyjazdu i w sumie będzie więcej wewnętrzych dróg dojazdowych niż parkingowych. Parking oznacza też promowanie ruchu samochodów a nie monoraila. Podpory (a już szczególnie jakaś zabudowa) i tak wymagać będzie przekładania podziemnej infrastruktury.

Dochodzi jeszcze aspekt dodatkowej eksploatacji i konserwacji estakady oraz kosztów wsiadania/wysiadania a także awaryjnego opuszczania uszkodzonego pojazdu. No i kwestie ruchowe - dopóki jeździ będzie dobrze, ale już np. wstawienia rozjazdów na stworzenie mijanki na czas remontów łatwo nie da się zrobić.
2014-05-28 07:38:59 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Huciński...:
"@ jatal.

Niekoniecznie tramwaj naziemny jest tańszy od takiego na estakadzie.
Popatrz na to od takiej strony - komunikacja szynowa nadziemna (na estakadzie) tak poprowadzona, sprawia że uwolnione od torowisk grunty pod estakadami, wiaduktami, mogą być wykorzystane do różnych celów (parkingi, zieleń, drogi, zabudowa pod usługi, sklepy itd.) w ciasnych miastach każda wolna przestrzeń jest na wagę złota i bardzo droga. Pół biedy gdy należy do gminy i nie trzeba pod inwestycję wykupywać z rąk prywatnych. Poza tym często w zwartym mieście, budując naziemne torowiska, trzeba wykonywać przekładki mediów i instalacji, co jest niesłychanie kosztowne. Pod filary nie trzeba dużo miejsca i łatwo ominąć rurociąg czy inne instalacje."
Tylko że najbardziej chyba obciążoną ulicą (ta biegnąca na wschód,równolegle do torów kolejowych; jest z niej odbitka na dworzec główny) nawet monoraila nie poprowadzisz. Szczerze mówiąc to tu mi kaktus wyrośnie jak oni to zbudują za 200 baniek,raczej w 300 pewnie też się nie zmieszczą; a jak jeszcze potem zawęzi się konkurencja na dostarczenie nowego taboru,to będzie jeszcze smieszniej.Ale co tam,Ferenc rozbudowy i tak już pewnie nie doczeka,a już na pewno nie na stołku (jak oddadzą ewentualny pierwszy odcinek,to będzie miał z grubsza 80-kę na karku),więc mu to wisi.
2014-10-21 15:49:17 Autor: monorail Płock
---.196.c94.petrotel.pl
Z wielkim zaciekawieniem obserwujemy poczynania Rzeszowa, bo sami też jesteśmy zainteresowani tego typu rozwiazaniem i to nie tylko w samym Płocku ale i w realizacji połączenia z lotniskiem w Modlinie, a to dodatkowe ok 60 km polecamy naszą stronę, gdzie przybliżamy różne rozwiązania światowe i opinie oraz staramy się uświadomić mieszkańcom, że MONORAIL to nie utopia ani SF, że coś takiego funkcjonuje już od dawna nawet w "3-cim świecie" oraz podkreślamy BEZKOLIZYJNOŚĆ i znacznie mniejsze kłopoty przy realizacji inwestycji, nie wspominając już o dużo niższych kosztach. Płock ma opracowaną dokumentację na budowę linii tramwajowej i całe szczęście, że w roku 2010 pozostawioną ją na półkach. Życzymy Wam sukcesu ale nie wykluczone, że to my jako pierwsi zapiszemy się z takim rozwiazaniem w kraju
a to nasz portal społecznościowy: https://www.facebook.com/pages/Tramwaj-dla-P%C5%82ocka/1565684896995373
2014-10-21 16:14:05 Autor: monorail Płock
---.196.c94.petrotel.pl
odnoszę wrażenie, że wiele osób albo nie widziało, albo mało dokładnie , zasad działania oraz widocznych gołym okiem i dla laika różnic w realizacji wersji nadziemnej od tramwaju tradycyjnego; polecam tylko dwa krótkie filmiki dot, kultowego juz MONORAIL z Sydney, który jakkolwiek zakonczył swój żywot po 25 latach ale był jedną z trzech największych atrakcji tego miasta i Australii:
https://www.youtube.com/watch?v=ox4EG4KGATA
https://www.youtube.com/watch?v=8QK7ozaUMb8
polecam oglądanie kilka razy, bo dopiero później dostrzega się szczegóły
pozdrawiamy z Płocka i polecamy więcej informacji w tym zakresie
www.tramwajdlaplocka.pl
albo
https://www.facebook.com/pages/Tramwaj-dla-P%C5%82ocka/1565684896995373
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS