Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rzeszów Główny – z nowego peronu do Jasła

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rzeszów Główny – z nowego peronu do Jasła
inf. prasowa
Dzięki przebudowie stacji Rzeszów Główny w listopadzie podróżni skorzystają z nowego peronu. Kolejne będą gotowe w styczniu. Równocześnie powstaje przejście podziemne między dworcem, peronami i drugą strona miasta. Modernizacja najważniejszej stacji na Podkarpaciu poprawi komfort obsługi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 205 mln zł, współfinansowana jest ze środków POIiŚ.

Jak informuje PLK, podróżni na stacji Rzeszów Główny od 19 listopada skorzystają z części przebudowanego peronu nr 1. Z niego pojedziemy w kierunku Jasła. Docelowo na peronie zamontowane będą nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Informację zapewnią rozkłady w gablotach oraz system nagłośnienia. Peron o długości 300 m ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi. Takie rozwiązanie ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.

Obecnie na stacji modernizowane są perony nr 1 i nr 2. Obsługa pasażerów odbywa się z peronu 3. Na przełomie stycznia i lutego ruszy kolejny etap przebudowy rzeszowskiej stacji. Wykorzystywane będą zmodernizowane perony z lepszymi warunkami dostępu do pociągów. Wykonawca, przez ok. pół roku, będzie przebudowywał peron nr 3. Głowna stacja w Rzeszowie będzie miała trzy nowe, wyższe platformy.

Na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Dla podróżnych to bezpieczna i sprawna droga na perony i drugą stronę miasta. Obiekt będzie miał 137 m długości. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp do pociągów zapewni nie tylko 5 wind, ale także 5 par schodów ruchomych.

Zakres prac obejmuje m.in. roboty poniżej poziomu stacji. Wykonawca musi zapewnić sprawną dostawę materiałów, by prowadzić roboty zbrojeniowe i betonowanie kolejnych segmentów tunelu. Roboty toczą się nie tylko od strony dworca, ale także po przeciwnej stronie, przy ul. Kochanowskiego.

Na czas przebudowy stacji zapewniona jest zmieniona organizacja ruchu i oznakowanie. Zapewniono peron tymczasowy. Dla wygody pasażerów, wykonawca ustawił dodatkowe zejście z pozostałej jeszcze starej części kładki na perony.

Nowy wiadukt na ul. Batorego

Prace przy wiadukcie kolejowym nad ul. Batorego rozpoczęły się w lipcu. Nowa konstrukcja będzie większa od dotychczasowej. Zapewni nie tylko sprawny ruch pociągów, ale także lepszą komunikację dla pieszych i kierowców. Układ drogowy przygotuje miasto. Prace przy obiekcie prowadzone są etapami przy utrzymanym ruchu pociągów. Pierwsza część wiaduktu zostanie oddana do użytku w na przełomie stycznia i lutego 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest latem.

Nowy przystanek Rzeszów Zachodni już służy podróżnym

W ramach projektu przebudowy stacji Rzeszów Główny, zbudowany został nowy przystanek Rzeszów Zachodni. Tam podróżni od czerwca korzystają już z nowego, dodatkowego dostępu do kolei. Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych są też trzy mosty nad Al. Wyzwolenia. Kierowcom służy przebudowany przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej.

Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie 2021 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Posyłki kolejowymi kuryerkami. Historia polskich wagonów pocztowych

Infrastruktura

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Posyłki kolejowymi kuryerkami. Historia polskich wagonów pocztowych

Infrastruktura

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5