Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ruszyły testy pierwszego Flirta dla USA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/Tex Rail

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ruszyły testy pierwszego Flirta dla USA
Fot. TexRail
Firma Stadler przekazała do testów pociąg, który będzie obsługiwał linię kolei TexRail. Na początku testy mają odbywać się w rejonie portu lotniczego, a następnie na całej trasie.

Dostarczony pociąg to pierwszy z ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi miejskiej sieci TexRail. Będzie ona liczyła 43,5 km długości i połączy centrum Fort Worth, Grapevine oraz terminal "B" lotniska Dallas Fort Worth. Kontrakt zakłada opcję zwiększenia zamówienia o kolejne 24 pociągi.

Testy w rejonie terminalu B lotniska Dallas Fort Worth prowadzone są przy wsparciu Federalnej Administracji ds. Lotnictwa. Ich zadaniem jest przede wszystkim przeanalizowanie ewentualnego wpływu, jaki w przyszłości mogłaby wywrzeć eksploatacja składów na systemy sterowania ruchem lotniczym. Kolejnym etapem będzie rozpoczęcie testów na całej trasie. Ma to nastąpić w grudniu.

Kontrakt na dostawę ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych został zawarty trzy lata temu. Wartość zamówienia to ok. 100 mln dolarów. Ponieważ zamówienie, w odróżnieniu od poprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszy dla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act". Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail wybudował w Stanach Zjednoczonych nowy zakład. Pudła pociągów i wózki były produkowane w Szwajcarii, natomiast montaż - w North Salt Lake w stanie Utah. Składy mogą rozpędzać się do prędkości 130 km/h, a na pokładzie każdego z nich znajduje się po 224 siedzenia.

Prognozy zakładają, że każdego dnia z TexRail będzie korzystać początkowo około 10 tys. pasażerów. Do roku 2035 liczba ta ma wzrosnąć do 14,5 tys. dziennie. Pociągi mają kursować w godzinach szczytu co 30 minut, a poza szczytem - co godzinę. Póki co nie jest jeszcze znany termin uruchomienia linii. Nastąpi to albo pod koniec grudnia, albo na początku przyszłego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

USA: Baza utrzymaniowa dla pociągów Stadlera już gotowa

Infrastruktura

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

USA: Baza utrzymaniowa dla pociągów Stadlera już gotowa

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5