Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ruszyły testy pierwszego Flirta dla USA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
28-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/Tex Rail

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ruszyły testy pierwszego Flirta dla USA
Fot. TexRail
Firma Stadler przekazała do testów pociąg, który będzie obsługiwał linię kolei TexRail. Na początku testy mają odbywać się w rejonie portu lotniczego, a następnie na całej trasie.

Dostarczony pociąg to pierwszy z ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi miejskiej sieci TexRail. Będzie ona liczyła 43,5 km długości i połączy centrum Fort Worth, Grapevine oraz terminal "B" lotniska Dallas Fort Worth. Kontrakt zakłada opcję zwiększenia zamówienia o kolejne 24 pociągi.

Testy w rejonie terminalu B lotniska Dallas Fort Worth prowadzone są przy wsparciu Federalnej Administracji ds. Lotnictwa. Ich zadaniem jest przede wszystkim przeanalizowanie ewentualnego wpływu, jaki w przyszłości mogłaby wywrzeć eksploatacja składów na systemy sterowania ruchem lotniczym. Kolejnym etapem będzie rozpoczęcie testów na całej trasie. Ma to nastąpić w grudniu.

Kontrakt na dostawę ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych został zawarty trzy lata temu. Wartość zamówienia to ok. 100 mln dolarów. Ponieważ zamówienie, w odróżnieniu od poprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszy dla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act". Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail wybudował w Stanach Zjednoczonych nowy zakład. Pudła pociągów i wózki były produkowane w Szwajcarii, natomiast montaż - w North Salt Lake w stanie Utah. Składy mogą rozpędzać się do prędkości 130 km/h, a na pokładzie każdego z nich znajduje się po 224 siedzenia.

Prognozy zakładają, że każdego dnia z TexRail będzie korzystać początkowo około 10 tys. pasażerów. Do roku 2035 liczba ta ma wzrosnąć do 14,5 tys. dziennie. Pociągi mają kursować w godzinach szczytu co 30 minut, a poza szczytem - co godzinę. Póki co nie jest jeszcze znany termin uruchomienia linii. Nastąpi to albo pod koniec grudnia, albo na początku przyszłego roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

W ciągu kilku tygodni poznamy dostawcę "piętrusów" PKP Intercity

Tabor i technika

Pierwszy wagon sypialny Stadlera dla Kazachstanu zaprezentowany

Biznes

USA: Baza utrzymaniowa dla pociągów Stadlera już gotowa

Infrastruktura

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

W ciągu kilku tygodni poznamy dostawcę "piętrusów" PKP Intercity

Tabor i technika

Pierwszy wagon sypialny Stadlera dla Kazachstanu zaprezentowany

Biznes

USA: Baza utrzymaniowa dla pociągów Stadlera już gotowa

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij