Partnerzy serwisu:
Biznes

Ruszył drugi przetarg Podlasia na przewozy kolejowe. Znamy szczegóły

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Data publikacji:
05-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ruszył drugi przetarg Podlasia na przewozy kolejowe. Znamy szczegóły
fot. PKP PLK
Województwo podlaskie zgodnie z zapowiedzią powtarza nieudany przetarg na wybór przewoźnika kolejowego na najbliższe lata. W porównaniu do pierwszego postępowania zaszła jedna zmiana.

We wrześniu ubiegłego roku województwo podlaskie ogłosiło przetarg na przewozy kolejowe na lata 2025 - 2029. Czasu na przygotowanie oferty było jak na polskie warunki sporo, a rozpisanie przetargu z wyprzedzeniem rodziło nadzieję na pojawienie się konkurencji.

Tak rzeczywiście się stało - złożono dwie oferty w przetargu, a Arriva okazała się w nim tańsza od Polregio. Obie oferty znacznie przekraczały jednak kosztorys, opiewający na 367 mln zł. Ostatecznie po dwóch miesiącach wahania samorząd wojewódzki unieważnił przetarg i zapowiedział rozpisanie go od nowa. Ostatecznie specyfikację poznaliśmy dziś (5 lutego).

Przedmiotem zamówienia - identycznie jak poprzednio jest świadczenie usług publicznych w publicznym transporcie zbiorowym w kolejowych przewozach pasażerskich na terenie województwa podlaskiego w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2029 roku. Przewidziano obsługę następujących linii komunikacyjnych:
  • linia nr 6 Białystok-Szepietowo-Czyżew-Małkinia,
  • linia nr 6 Białystok-Sokółka-Kuźnica Białostocka,
  • linia nr 6, 40 Białystok-Sokółka-Suwałki,
  • linia nr 38 Białystok-Grajewo-Ełk,
  • linia nr 32 Białystok-Bielsk Podlaski-Czeremcha,
  • linia nr 32,52 Białystok-Bielsk Podlaski-Hajnówka,
  • linia nr 31 Hajnówka-Czeremcha-Siedlce,
  • linia nr 6, 36 Białystok - Ostrołęka
  • linia nr 37 Białystok-Waliły.
W przetargu uwzględniono zatem odcinek linii nr 36 przez Śniadowo do Ostrołęki, gdzie 2 pary pociągów mają wrócić po latach przerwy jeszcze przed wyborami samorządowymi. Nie uwzględniono jednak obsługi linii do Łomży, która ma zostać zrewitalizowana w ramach programu Kolej Plus.

Do realizacji zamówienia samorząd przekaże pojazdy serii SA133 (typu 218Mc), SA105 (typu 213Ma), SA108 (typu 215M) i EN57AL.

Planowana maksymalna praca eksploatacyjna w kolejowych przewozach pasażerskich, w okresie obowiązywania umowy wyniesie łącznie 12 547 189,348 pociągokilometrów (pockm). To więcej niż poprzednio - wówczas zakładano nie więcej niż 11 733 187,764 pociągokilometrów. Natomiast planowana minimalna praca eksploatacyjna jest bez zmian - 10 907 883,444 pockm.

Marek Olbryś, Wicemarszałek województwa podlaskiego, będzie goście Europejskiego Forum Taborowego

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Egzotyczny kontakt Stadlera. 20 składów dla Arabii Saudyjskiej

Tabor i technika

Egzotyczny kontakt Stadlera. 20 składów dla Arabii Saudyjskiej

Roman Czubiński 06 lutego 2024

Gliwice: Co po tramwaju na Chorzowskiej? W tym roku gotowy projekt i start prac

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Prawie sto milionów pasażerów Polregio

Pasażer

Prawie sto milionów pasażerów Polregio

inf. pras. Polregio 01 lutego 2024

Pociągi zniknęły z Magistrali Podsudeckiej. Brakuje taboru

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Egzotyczny kontakt Stadlera. 20 składów dla Arabii Saudyjskiej

Tabor i technika

Egzotyczny kontakt Stadlera. 20 składów dla Arabii Saudyjskiej

Roman Czubiński 06 lutego 2024

Gliwice: Co po tramwaju na Chorzowskiej? W tym roku gotowy projekt i start prac

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Prawie sto milionów pasażerów Polregio

Pasażer

Prawie sto milionów pasażerów Polregio

inf. pras. Polregio 01 lutego 2024

Pociągi zniknęły z Magistrali Podsudeckiej. Brakuje taboru

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5