NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwszy przetarg z ofensywy PLK blisko końca

| Jakub Madrjas 17.10.2016 249

Pierwszy przetarg z ofensywy PLK blisko końca
Fot. PKP PLK
Po raz pierwszy w tym roku PKP PLK ma szansę rozstrzygnąć duży przetarg na prace w ramach nowego POIiŚ. Ogłoszono oferty złożone w  wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.
Chodzi o jeden z najmniejszych przetargów ogłoszonych w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Jak pisaliśmy w marcu, miesiącami trwa ich rozstrzyganie. To jeden z powodów, dla których PLK wyda tylko 4 mld zł w tym roku i element ogólnego kryzysu w branży budowlanej

Przetarg na prace w formule „projektuj i buduj” obejmuje przywrócenie parametrów technicznych dwutorowych, zelektryfikowanych odcinków linii kolejowych 691, 140, 173, 148, 159, 689 i 157 o łącznej długości ok. 60 km, położonych na terenie województwa śląskiego pomiędzy Nędzą Wsią, Rybnikiem, Żorami i Chybiem. To zadanie dedykowanie w głównej mierze poprawie warunków ruchu przewoźników cargo. 

W lutym przyjęto wnioski o udział w postępowaniu dwuetapowym, a w miniony piątek (14 października) otwarto oferty. Najniższą cenę, w wys. 459,7 mln złotych, zaoferowało konsorcjum Trakcji PRKiI, Comsy, ZUE i Strabagu. Oferty złożyły też: konsorcjum Track Tec, Swietelsky, Infrakol, Leonard Weiss, Intop i PNiUIK (522 mln zł), konsorcjum OH LZS, Intercor i Elektrizace Żeleznic (570 mln), konsorcjum Budimex i Ferrovial (535 mln), konsorcjum Vias y Construcciones, Tesca, Electren i NDI (542 mln) oraz oddzielnie Porr (487 mln) i Torpol (472 mln).

Kryteria oceny ofert to: cena (80 proc.), termin realizacji (10 proc.) i okres gwarancji (10 proc.). Ponieważ wszyscy wykonawcy zaoferowali identyczne warunki czasu realizacji i gwarancji, najbliżej wygranej jest wspomniane konsorcjum z Trakcją PRKiI jako liderem.

Wykonawca będzie miał 34 miesiące od momentu podpisania umowy na prace. Jednocześnie trwa postępowanie na wybór inżyniera kontraktu dla tej inwestycji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląsk (55)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląsk (55)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5