Rozpoczęła się budowa mostu kolejowego na granicy irańsko-azerskiej w nadgranicznych miastach o identycznej nazwie: Astara. To początek budowy nowego szlaku Europa – Azja
Most nad niewielką rzeką Astaraczaj będzie liczył 82,5 metrów i zostanie wybudowany i sfinansowany wspólnie przez oba kraje. Powstanie także dodatkowe 8,3 km linii szerokotorowej i 1,7 km normalnotorowej. Budowa mostu i połączenia kolejowego ma być zakończona jeszcze w 2016 roku.
Oprócz mostu nad rzeką Astaraczaj Iran planuje budowę 164 km linii normalnotorowej, biegnącej wzdłuż zachodniego wybrzeża Morza Kaspijskiego, która połączy Astarę z Raszt i resztą irańskiej sieci kolejowej. W ten sposób powstanie nowa magistrala, która połączy Rosję z irańskimi portami na Morzu Arabskim.
Obecnie Iran i Azerbejdzan mają jedno transgraniczne połączenie kolejowe w Jolfa, które dociera jednak do regionu Nachiczewań – azerskiej enklawy oddzielonej od reszty terytorium Azerbejdzanu przez wrogo nastawioną do tego kraju Armenię. Nowe połączenie zapewni bezpieczny transport towaru i będzie jednym z wariantów szlaku Eruopa – Iran – Azja Południowa, o czym piszemy na Rynku Kolejowym
TUTAJ.