5 kwietnia w centrum Monachium premier Bawarii Horst Seehofer, federalny minister transportu i infrastruktury Alexander Dobrindt, burmistrz Dieter Reiter, przewodniczący zarządu Deutsche Bahn Richard Lutz i odpowiedzialny w zarządzie DB za infrastrukturę Ronald Pofalla uroczyście otworzyli plac budowy i dali sygnał do rozpoczęcia prac przy budowie drugiej trasy średnicowej.
Nowa trasa między stacjami Laim (w zachodniej części miasta) i Leuchtenbergring (we wschodniej części miasta) liczyć będzie 11 km, w tym 7 km to tunel przebiegający pod centrum stolicy Bawarii. W ramach projektu powstaną też nowe stacje, inne zostaną wzbogacone o łączniki z nową trasą. Po zakończeniu prac w sieci kolei podmiejskiej w Monachium pojawią się nowe połączenia ekspresowe (Express-S-Bahn) i regionalne (Regio-S-Bahn) do Augsburga, Landshutu czy Buchloe oraz zmieni się przebieg istniejących linii, np. na lotnisko.
Przewidywane koszty projektu to 3,849 mld euro (włącznie z rezerwą). Sfinansują go rząd federalny, land Bawaria i Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn). Wsparcie finansowe zapowiedziało także miasto Monachium. Pierwsze pociągi powinny pojechać nową trasą w 2026 roku. Więcej na temat inwestycji i powodach dla których będzie miała miejsce piszemy
tutaj.