NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

RPO także dla kolei

| Rafał Jasiński/Rynek Kolejowy 10.11.2013 265

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-11-10 11:43:11 Autor: e pasazer
---.182.244.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Lubelskie nie powinno robić więcej bubli typu połączenie na "lotnisko".
2013-11-10 15:41:15 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Zamiast tej łącznicy do Czarncy powinni zrobić Skarżysko-Tomaszów łącznie z elektryfikacją.
2013-11-10 21:41:53 Autor: EN-57
---.play-internet.pl
W kierunku południowym przecież jest łącznica z CMK w rejonie Czarncy. To jakie tu nowe usprawnienie szykują nam szanowne władze samorządowe. Natomiast skrócenie czasu dojazdu z Kielc do W-wy po CMK jest bardzo iluzoryczne. Po modernizacji "8", będzie to raczej wydłużenie i bez perspektywy oczekiwanego potoku podróżnych. Będą to więc pieniądze wyrzucone w błoto. Lepiej zmodernizować linię do Buska Z. i podjąć starania o budowę linii Busko - Żabno. To by było osiągnięcie.
2013-11-10 23:34:52 Autor: grzegorz2
---.12.206.96
Trzeba walczyc o elektryfikacje na "juz" Skarzysko-Tomaszow bo to mozna szybko i od zaraz. Jakby jednoczesnie dodac budowe Kielce - Konskie to kierunek na Lodz z ominieciem Skarzyska daloby dobre wyjscie z Kielc na kierunek polnocno zachodni. Budowa Busko - Zabno tez nie glupi pomysl. Ale to tak jak z lotniskiem w Obicach. Gadamy, gadamy i co...? Lata leca!
Mysle, ze trzeba zrobic to co mozna i nie jest w sferze marzen, czyli elektryfikacje Skarzysko Tomaszow i zrobienie regionalnych z Konskich do Sandomierza ze skomunikowaniem w Skarzysku regionalnych do Kielc. Do tego w miedzywojewodzkich relacje Rzeszow - Lodz
Takim polaczeniem napewno Rzeszow bylby zainteresowany.
2013-11-10 23:55:16 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
@conen:

PLK wymusi na świętokrzyskim udział w RPO na Skarżysko - Tomaszów. Tym bardziej, że stawki dostępu poszły w dół, a i łącznica Opoczna z CMK wisi w powietrzu (choć na razie wysoko).

A łącznica w Czarny też powstanie. Jak skończą tylko "Protezę Koniecpolską".
To pewne.
2013-11-11 12:34:58 Autor: Dedete
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post conen:
"Zamiast tej łącznicy do Czarncy powinni zrobić Skarżysko-Tomaszów łącznie z elektryfikacją."
No i dzięki temu można by Uć połączyć z Podkarpaciem a Skarżysko stało by się dobrym węzłem przesiadkowym - na Wawę i Krakau!!...Trasa w sam raz dla nowych EZT-ów PiCu
2013-11-12 09:34:57 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
"Samorządy województw lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego"

A pozostałe? Np. krakowskie?
2013-11-12 11:36:35 Autor: kielecko radomski
---.181.133.2
Ciekawe czy te obietnice Zarządu Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 sprawdzą się?????

- modernizacja linii Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna

- budowa linii Końskie - Kielce

Znów lobby samochodowe proponuje tylko drogi aby zabetonować całą Polskę



Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego Kazimierz Kotowski rozmawiał w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego o inwestycjach kolejowych i infrastrukturze drogowej. Powoli konkretyzują się najpilniejsze prace, ale wiele z nich jest jeszcze w sferze rozważań, koncepcji, planów.
Umowa pięciu marszałków
W nowym okresie finansowania nacisk jest położony na inwestycje kolejowe realizowane wspólnie przez kilka województw. Planowana jest rewitalizacja linii nr 25 Łódź -Dębica, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Opoczno-Tomaszów Mazowiecki wraz z elektryfikacją. Odcinek Skarżysko-Kamienna – Sandomierz ma być wykonany w ramach planowanej kolei dużej prędkości, dalej, w województwie podkarpackim, elektryfikacja jest już wykonana.
- Mamy zapewnione połączenie kolejowe z województwem podkarpackim – podkreśla Kazimierz Kotowski. – Chodzi tu o przywrócenie i zagospodarowanie ruchu pasażerskiego, jak i towarowego na tym odcinku, wyjście na Przemyśl, Rzeszów, Warszawę, Łódź. Wartość najpilniejszych prac wyniesie około 130 mln zł, oczywiście z uwzględnieniem tych, które już zostały wykonane.
Priorytetem jest rewitalizacja linii kolejowej z Sandomierza, przez Skarżysko, przebudowa trasy z Końskich do Kielc, by tworzyć w tym rejonie metropolitarną kolej świętokrzyską.
Budowa linii kolejowej pomiędzy linią 25 i 8 na odcinku Kielce-Końskie wyniesie około 55 mln zł, linii kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ - około 48-50 mln.
Przewidywana jest modernizacja torów, usuwanie barier ograniczających przepustowość, poprawa bezpieczeństwa, budowa peronów. Prace byłyby prowadzone w Sandomierzu, Ostrowcu, Starachowicach, Skarżysku-Kamiennej, Końskich, Kielcach, Busku-Zdroju.
- Naszym celem jest poprawa spójności systemu kolejowego w obrębie województwa świętokrzyskiego oraz usprawnienie połączeń kolejowych między dużymi miastami w Polsce, między Warszawą, Kielcami i Łodzią – podkreśla Kazimierz Kotowski. – Linie kolejowe nie budzą zastrzeżeń. Pięciu marszałków, wicemarszałków województw z tej części Polski podpisało umowę.
2013-11-12 11:52:43 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli to co cytuje kol. kielecko radomski jest prawdą to wobec faktu, że...

"(...) Budowa linii kolejowej pomiędzy linią 25 i 8 na odcinku Kielce-Końskie wyniesie około 55 mln zł, linii kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ - około 48-50 mln (...)"

... jest jasne, że ta łącznica to bezsens. Tak przyszłościowo, bo w ograniczonym czasowo okresie (rozgrzebanie prac) to może i miałaby sens, aczkolwiek przecież bez niej też katastrofy by nie było. Zdecydowanie lepiej przeznaczyć te fundusze na Busko-Dąbrowa Tarnowska, bo realizacja Końskich i Buska uczyni z Kielc pięciokierunkowy, magistralny węzeł - najważniejszy w tej części kraju.

I to dopiero będzie prawdziwe okno na kraj i świat (Słowacja).

Czy władze Kielc zgadzają się z tą koncepcją? Warto!
2013-11-12 13:00:13 Autor: kielecko radoimski
---.181.133.2
do @PiotrW

Z prac Zarządów 5 województw w roku 2013

Władze świętokrzyskiego i łódzkiego apelują o utrzymanie linii nr 25
Łączy nas wiele, chcielibyśmy, by łączyło nas jeszcze więcej – taki wniosek wyciągneli członkowie zarządów województw świętokrzyskiego i łódzkiego po wspólnym posiedzeniu, które odbyło się w Sielpi. Materialnym wyrazem tej chęci jest m.in. wspólny apel obu regionów do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej o utrzymanie i rewitalizację linii kolejowej nr 25.
– Bardzo zależy nam również na utrzymaniu, rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej nr 25, trasy która została wpisana w sieć korytarzy TEN-T, najważniejszych sieci transportowych Unii Europejskiej, natomiast z różnych przyczyn nie jest tak wykorzystywana, jak wskazywałby na to jej potencjał i możliwości – mówi Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego. - PKP PLK S.A. właśnie wpisało poszczególne odcinki linii 25 na listę przeznaczonych do wyłączenia z ruchu. Najsłabszym ogniwem jest tu jednotorowy i niezelektryfikowany odcinek Skarżysko-Kamienna - Tomaszów Mazowiecki, o długości prawie 87 kilometrów. Linia 25 jest jedyną możliwością połączenia drogą szynową trzech województw: łódzkiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego.
– Jeśli będziemy mieli śmiałość – my i nasi partnerzy w Łodzi, to na pewno są szanse na połączenie kolejowe stolic regionów – przekonywał Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego. – Konieczne do tego jest zmodernizowanie i zelektryfikowanie odcinka od Opoczna do Końskich i wybudowanie nowego odcinka od Końskich do Kielc, to jest około 36 km linii kolejowej. To byłoby najtrudniejsze i najbardziej kosztowne, a potrzebne do tego najpierw studium wykonalności. Nam bardzo zależy i myślę, że podobnie patrzą na to mieszkańcy Podkarpacia, żeby zmodernizować i zelektryfikować odcinek linii kolejowej 25, od Skarżyska-Kamiennej do Końskich i dalej do Łodzi. Od Podkarpacia, przez najważniejsze miasta północy województwa, Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski, Starachowice, Skarżysko-Kamienną i Końskie mamy najkrótszą drogę skomunikowania się z Opocznem i Łodzią. O to wspólnie będziemy zabiegać – powiedział Maćkowiak.

Linia nr 25: Harmonogram działań
Połączenie kolejowe Łódź - Skarżysko Kamienna może zostać reaktywowane już w grudniu bieżącego roku. Lata 2014-2016 mają przynieść rewitalizacje odcinków: Gałkówek - Tomaszów Mazowiecki i Tomaszów - Skarżysko (wraz z elektryfikacją tego drugiego i budową dwóch łącznic z CMK pod Opocznem), poprzedzone opracowaniem studiów wykonalności. Budowę linii Końskie - Kielce lub Wąsosz Konecki - Tumlin przewidziano na lata 2018-2020. Taki plan ratunkowy dla zagrożonej wyłączeniem z eksploatacji linii nr 25 zaproponował partnerom z województwa świętokrzyskiego i podkarpackiego zarząd woj. łódzkiego.
- Po grudniowej reaktywacji linię obsłubiwałyby swoim taborem Przewozy Regionalne - deklaruje Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Dodaje, że spółka musiałaby jednak wystawić pojazdy bardziej niezawodne, niż SN81, które można dziś spotkać na odcinku Tomaszów Maz. - Opoczno.
Po ukończeniu inwestycji w 2016 r. prędkość drogowa na całym odcinku Gałkówek - Skarżysko Kamienna wzrosłaby w myśl planów do 120-160 km/h. Taką samą prędkośc pociągi osiągałyby na odcinku mającym skrócić odległość z Łodzi do Kielc. Jego budowę rozważa się w dwóch wariantach: Końskie-Kielce (ok. 34 km) lub Wąsosz Konecki-Tumlin (ok. 28 km). - Niezależnie od opcji, jaka zostanie wybrana, zaoszczędzilibyśmy ponad 40 km w porównaniu z trasą przez Skarżysko - informuje J. Grabarski. Czas przejazdu między stolicami obu regionów szacuje się poniżej półtorej godziny. - O innych parametrach nie sposób teraz mówić, ponieważ studium wykonalności dla tego odcinka jest dopiero planowane - dodaje.
Odcinek od Tomaszowa Maz. pozostałby po modernizacji jednotorowy, podobnie jak nowo wybudowane łącznice Słomianka - Opoczno Południe oraz Opoczno-węzeł CMK (w kierunku Warszawy). Łącznie inwestycje miałyby objąć od 144,5 do 164,7 km toru.
Województwa: łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie zamierzają zabiegać w Ministerstwie Transportu oraz w PKP PLK o zainwestowanie w infrastrukturę linii nr 25. - Inwestycje takie są tym bardziej zasadne, że linia została wpisana do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T - zaznacza J. Grabarski. Według danych przedstawionych przez UMWŁ, mieszkańcy osi Łódź-Kielce to ok. 2 miliony potencjalnych pasażerów. Organizacyjna forma rewitalizacji linii pozostaje nieznana.
2013-11-12 21:38:04 Autor: EN-57
---.play-internet.pl
Skoro ma być łącznica Opoczno - węzeł CMK w kierunku W-wy, co jest rzeczą słuszną oraz budowa odc. Kielce-Końskie, to jaki sens ma budowa łącznicy w Czarncy też w kierunku północnym (W-wy). Przecież to bezsens. Jeszcze raz namawiam do budowy linii Busko- Żabno (już pisałem wyczerpująco na ten temat bezpośrednio do władz samorządowych), ponieważ to jest naprawdę perspektywa. I popieram w tym względzie całkowicie P. Piotra W.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5