NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rozkład jazdy do Terespola lepiej dopasowany do ruchu międzynarodowego. Gorzej z krajowym

| Michał Szymajda 27.01.2020 3,3k

Rozkład jazdy do Terespola lepiej dopasowany do ruchu międzynarodowego. Gorzej z krajowym
Zmodernizowana stacja w TerespoluFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Posłowie Marcin Duszek i Sławomir Skwarek zwrócili się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o grudniową modyfikację rozkładu jazdy pociągów na ciągu transportowym Warszawa – Terespol. Z odpowiedzi ministerstwa wynika, że zmiany okazały się korzystne z punktu widzenia podróży międzynarodowych. Gorzej wyszło, jeśli chodzi o ruch krajowy.
Ministerstwo wyjaśnia, że pociągi nie zniknęły, lecz zostały zastąpione przez inne połączenia. Głównie z myślą o ułatwieniu podróży w relacjach międzynarodowych. Liczba pasażerów w przejazdach na wschód rośnie. Na przykład rolę pociągu TLK Niemcewicz przejął pociąg międzynarodowy IC Batory relacji Brest Centralny – Budapest Nyugati. Pociąg ten przyjeżdża do Warszawy wcześniej niż TLK Niemcewicz, bo na 8:36, „zapewniając dojazd do Warszawy osobom rozpoczynającym pracę później” i wyjeżdża z Warszawy Zachodniej w kierunku Terespola o godz. 18:59, czyli o godzinę wcześniej niż pociąg TLK Niemcewicz.

– Dotychczasowy pociąg IC Starzyński został zastąpiony przez pociąg IC Mickiewicz relacji Warszawa Zachodnia – Brest Centralny – Warszawa Zachodnia z wcześniejszym odjazdem z Terespola o godz. 19:36 oraz wcześniejszym odjazdem z Warszawy Zachodniej – 13:01. Zmiana godzin kursowania podyktowana jest koniecznością skomunikowania w Brześciu z szybkim pociągiem IC kolei BCz relacji Brest Centralny – Mińsk, a także uwzględnia godziny kursowania pociągu po terytorium Białorusi oraz czas na przesiadkę na stacji Brest Centralny – czytamy w odpowiedzi ministerstwa. Nowością jest także, że ofertę pociągów do Terespola uzupełnia jeszcze TLK Skaryna i jak dodaje ministerstwo, że liczba połączeń między Terespolem a Warszawą jest od 15 grudnia bez zmian, choć przyznaje, że godziny odjazdów zmieniły się dość znacząco. Andrzej Bittel, odpowiadający w imieniu ministerstwa posłom, dodaje jednak, że jest szansa na dodatkowy pociąg od czerwca 2020.

– Dostrzegając rosnącą liczbę podróżnych na trasie Warszawa – Terespol – Warszawa, rozważa się w ramach aktualizacji Rocznego Rozkładu Jazdy (od czerwca 2020 roku) możliwość uruchomienia pociągu relacji Warszawa – Terespol – Warszawa z odjazdem z Warszawy ok. godz. 21:00 i przyjazdem do Warszawy we wczesnych godzinach porannych. Ponadto, w związku ze zwiększonymi potokami podróżnych w niedziele i dni kończące długie weekendy, planowane jest uruchomienie pociągu z Terespola do Warszawy z przyjazdem około godziny 17:00 – czytamy.

Andrzej Bittel dodaje, że wschód Polski ma możliwość korzystania także z pociągów PKP Intercity kursujących z Lublina do Warszawy przez Łuków. Tam jednak liczba pociągów, po częściowym otwarciu linii nr 7, zmniejszyła się do dwóch par. Na razie nie wiemy, czy te pociągi na stałe pojadą przez Łuków. W tej sprawie wysłaliśmy pytanie do PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5