Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rozkład jazdy do Terespola lepiej dopasowany do ruchu międzynarodowego. Gorzej z krajowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rozkład jazdy do Terespola lepiej dopasowany do ruchu międzynarodowego. Gorzej z krajowym
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAZmodernizowana stacja w Terespolu
Posłowie Marcin Duszek i Sławomir Skwarek zwrócili się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o grudniową modyfikację rozkładu jazdy pociągów na ciągu transportowym Warszawa – Terespol. Z odpowiedzi ministerstwa wynika, że zmiany okazały się korzystne z punktu widzenia podróży międzynarodowych. Gorzej wyszło, jeśli chodzi o ruch krajowy.

Ministerstwo wyjaśnia, że pociągi nie zniknęły, lecz zostały zastąpione przez inne połączenia. Głównie z myślą o ułatwieniu podróży w relacjach międzynarodowych. Liczba pasażerów w przejazdach na wschód rośnie. Na przykład rolę pociągu TLK Niemcewicz przejął pociąg międzynarodowy IC Batory relacji Brest Centralny – Budapest Nyugati. Pociąg ten przyjeżdża do Warszawy wcześniej niż TLK Niemcewicz, bo na 8:36, „zapewniając dojazd do Warszawy osobom rozpoczynającym pracę później” i wyjeżdża z Warszawy Zachodniej w kierunku Terespola o godz. 18:59, czyli o godzinę wcześniej niż pociąg TLK Niemcewicz.

– Dotychczasowy pociąg IC Starzyński został zastąpiony przez pociąg IC Mickiewicz relacji Warszawa Zachodnia – Brest Centralny – Warszawa Zachodnia z wcześniejszym odjazdem z Terespola o godz. 19:36 oraz wcześniejszym odjazdem z Warszawy Zachodniej – 13:01. Zmiana godzin kursowania podyktowana jest koniecznością skomunikowania w Brześciu z szybkim pociągiem IC kolei BCz relacji Brest Centralny – Mińsk, a także uwzględnia godziny kursowania pociągu po terytorium Białorusi oraz czas na przesiadkę na stacji Brest Centralny – czytamy w odpowiedzi ministerstwa. Nowością jest także, że ofertę pociągów do Terespola uzupełnia jeszcze TLK Skaryna i jak dodaje ministerstwo, że liczba połączeń między Terespolem a Warszawą jest od 15 grudnia bez zmian, choć przyznaje, że godziny odjazdów zmieniły się dość znacząco. Andrzej Bittel, odpowiadający w imieniu ministerstwa posłom, dodaje jednak, że jest szansa na dodatkowy pociąg od czerwca 2020.

– Dostrzegając rosnącą liczbę podróżnych na trasie Warszawa – Terespol – Warszawa, rozważa się w ramach aktualizacji Rocznego Rozkładu Jazdy (od czerwca 2020 roku) możliwość uruchomienia pociągu relacji Warszawa – Terespol – Warszawa z odjazdem z Warszawy ok. godz. 21:00 i przyjazdem do Warszawy we wczesnych godzinach porannych. Ponadto, w związku ze zwiększonymi potokami podróżnych w niedziele i dni kończące długie weekendy, planowane jest uruchomienie pociągu z Terespola do Warszawy z przyjazdem około godziny 17:00 – czytamy.

Andrzej Bittel dodaje, że wschód Polski ma możliwość korzystania także z pociągów PKP Intercity kursujących z Lublina do Warszawy przez Łuków. Tam jednak liczba pociągów, po częściowym otwarciu linii nr 7, zmniejszyła się do dwóch par. Na razie nie wiemy, czy te pociągi na stałe pojadą przez Łuków. W tej sprawie wysłaliśmy pytanie do PKP Intercity.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij