NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rozgrzebane tory po Astaldi. Na siódemkę pociągi wrócą za rok?

| Jakub Madrjas 10.12.2018 6,5k

Rozgrzebane tory po Astaldi. Na siódemkę pociągi wrócą za rok?
Fot. PKP PLK
Ponad miesiąc potrzebowała spółka ZRK DOM, by rozpocząć prace po Astaldi na linii Poznań – Wrocław. Gorzej wygląda sytuacja na linii Warszawa – Lublin, gdzie wciąż trwa inwentaryzacja; pociągi mogą tu wrócić dopiero za rok.
Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel przyznał, że nie uda się plan szybkiego wprowadzenia na plac budowy między Dęblinem a Lublinem zastępczego wykonawcy – spółki PNiUIK z grupy PLK. Problemy sprawia inwentaryzacja wykonanych już robót, która jest niezbędna do rozpisania przetargu. – Technologia prac była fatalna, rozebrano kilkadziesiąt kilometrów dwóch torów. Podchodzimy do tego bardzo ostrożnie żeby się nie okazało, że przy wznowieniu prac dalej są błędy w dokumentach – wyjaśnia prezes PLK. Na razie uda się uruchomić realizację umowy z ZUE dotyczącej obiektów inżynieryjnych.

Dziś wydaje się to nieprawdopodobne, ale jeszcze w lipcu PKP Intercity, bazując na optymistycznych informacjach z PLK, planowała uruchomienie od grudnia kilkunastu pociągów Warszawa – Lublin. Astaldi bowiem deklarowało skrócenie zapisanego w umowie terminu zamknięcia torów (5 stycznia) na termin wejścia w życie rozkładu jazdy. PLK takie założenia przekazała przewoźnikom – mimo że roboty były już znacznie opóźnione. PLK broni się bardzo długimi procedurami przygotowywania rozkładu jazdy – wnioski przyjmowane są na osiem miesięcy przed terminem jego wprowadzenia, kiedy ewentualnych opóźnień na budowie może jeszcze nie być lub też jest szansa na ich nadrobienie.

Teraz zarządca infrastruktury jest bardzo ostrożny. Deklaruje, że zrobi wszystko, by pociągi na linię lubelską wróciły w III kwartale 2019 roku, a w najgorszym wypadku – od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2019 roku. Nawet jeśli przetarg na dokończenie prac uda się ogłosić jeszcze w tym roku i - przy maksymalnym skróceniu procedur - zakończyć w ciągu trzech miesięcy, to pogoda może pozwolić na intensywne prace budowlane dopiero od marca lub kwietnia.

Jak podaje „Gazeta Prawna”, PKP PLK domaga się od Astaldi prawie 250 mln zł kar za niedotrzymanie umów na modernizację linii nr 7 i E59. Wykonawca twierdzi z kolei, że to on skutecznie odstąpił od umowy. – Prawdopodobnie niezbędne będzie dochodzenie należności na drodze postępowania sądowego” – napisał w odpowiedzi na poselską interpelację w tej sprawie wiceminister Andrzej Bittel. Gazeta dodaje, że PKP PLK udało się już uzyskać środki z gwarancji bankowej wykonawcy i płaci nimi podwykonawcom Astaldi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lublin (381)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lublin (381)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5