Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rośnie kolejowy przystanek Warszawa Powązki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Niebawem pasażerowie skorzystają z kolejnego nowego przystanku na linii obwodowej. Warszawa Powązki umożliwi lepsze dojazdy do pracy i do szkoły w aglomeracji. Nowa kładka połączy i lepiej skomunikuje dwie dzielnice: Wolę i Żoliborz. Wykonawca utrzymuje dobre tempo robót. Widoczna jest już jedna strona peronu i filary pod zejścia i windy.

Dwa nowe perony przystanku Warszawa Powązki będą podobne do tych, z których od października 2018 roku korzystają pasażerowie linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. Platformy będą miały długość 200 metrów i wysokość 76 cm, co umożliwi wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na każdym peronie wybudowane zostaną dwie długie wiaty, które przykryją około 70% powierzchni dostępnej dla podróżnych. Oświetlenie ledowe zapewni dobrą widoczność po zmroku. O odjazdach i przyjazdach pociągów pasażerowie dowiedzą się z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą tablice, infokioski oraz gabloty informacyjne. Ustawione zostaną ławki i miejsca odpoczynku na stojąco.

Do tej pory wykonawca wzmocnił teren i wykonał odwodnienie. Ułożone zostały ścianki, tzw. „elki”. Widoczna jest już jedna krawędź nowego peronu. Budowane są fundamenty pod nową kładkę. Montowane są filary, które będą oparciem dla przejścia oraz schodów na peron. Na miejscu wykorzystywany jest ciężki sprzęt: betoniarki, koparki i dźwigi. Prace wykonywane są obok przejeżdżających pociągów.

Jeszcze w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują umożliwić pasażerom korzystanie z nowego przystanku. Warszawa Powązki to odpowiedź kolejarzy na rosnące potrzeby komunikacyjne w stolicy. Dodatkowo, wybudowana zostanie kładka, która nie tylko zapewni wygodne i bezpieczne dojście na perony, ale także ułatwi komunikację między Wolą a Żoliborzem.

Przystanek Warszawa Powązki jest budowany w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy, dotyczącej bieżącej realizacji projektu wynosi 208 mln zł brutto. Dofinansowanie z UE wynosi 85%.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5