Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rosjanie kupują nowe ezt własnej produkcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rosjanie kupują nowe ezt własnej produkcji
Fot. TransmaszholdingEP3D
Trzy fabrycznie nowe elektryczne zespoły trakcyjne EP3D rozpoczęły służbę w Kraju Nadmorskim, którego stolicą jest Władywostok, położony na końcu rozpoczynającej się w Moskwie Kolei Transsyberyjskiej. Pojazdów EP3D, wypierających konstrukcje pamiętające Związek Radziecki, jest coraz więcej.

Nowe elektryczne pojazdy zostały wyprodukowane przez DMZ, który jest elementem kolejowego giganta Transmaszholding. Testowane były od 2016 roku a po uzyskaniu potrzebnych certyfikatów zaczęły być oferowane RŻD. Blisko 100 procent komponentów w pojazdach wyprodukowano w Rosji.

Elektryczne zespoły trakcyjne oferowane są w cztero-, sześcio- lub w ośmiowagonowych zestawach. Układ drzwi, wózków (obecnie zostały zmodernizowane), wysokość podłogi a także materiał, z którego zbudowano pojazd (stal konstrukcyjna) nie uległ zmianie od czasu produkcji elektrycznych pociągów w Ryskiej Fabryce Wagonów, która budowała je dla całego Związku Radzieckiego. Nowoczesny jest natomiast osprzęt elektryczny, zupełnie inne jest czoło pojazdu spełniające wyśrubowane normy zderzeniowe, a więc i kabina. Pojawiły się wygodne siedzenia, system informacji pasażerskiej, szczelne przejścia międzywagonowe, nowoczesne toalety, znacznie lepsze wykończenie oraz wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. We wszystkich drzwiach pojazdu są stopnie, ale pojawiły się także windy dla wózków inwalidzkich.
 
Producent tak zbudował pojazd, by możliwa była jego eksploatacja w zakresie temperatur od -50 do +50 stopni C. Mają być tańsze w eksploatacji o 20 do nawet 50% w stosunku do starych ryskich wagonów, a okres ich życia określono na 40 lat.

Wcześniej DMZ otrzymało już zamówienie na 5 4-wagonowych EP3D od JSC Wołga – Wiatka, obsługującej regionalne pociągi w okolicach Wołgogradu. W realizacji jest też zamówienie na 28 kolejnych pociągów dla RŻD. Pierwszym użytkownikiem EP3D były jednak Koleje Kazachskie, które czterech takich ezt używają do realizacji połączeń międzymiastowych z Astany. Pociągi te mają na pokładzie bar i są lepiej wyposażone od swoich rosyjskich odpowiedników.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Newag z jedyną ofertą na dostawę nowych pociągów dla trójmiejskiej SKM

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

PKP Intercity rozważa doposażenie Edyt w ETCS

Tabor i technika

PKP Intercity rozważa doposażenie Edyt w ETCS

Mikołaj Kobryński 07 sierpnia 2025

"Piętrusy" PKP Intercity bez przeszkód. Na dniach poznamy oferty

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Newag z jedyną ofertą na dostawę nowych pociągów dla trójmiejskiej SKM

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

PKP Intercity rozważa doposażenie Edyt w ETCS

Tabor i technika

PKP Intercity rozważa doposażenie Edyt w ETCS

Mikołaj Kobryński 07 sierpnia 2025

"Piętrusy" PKP Intercity bez przeszkód. Na dniach poznamy oferty

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij