Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rosjanie kupują nowe ezt własnej produkcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rosjanie kupują nowe ezt własnej produkcji
Fot. TransmaszholdingEP3D
Trzy fabrycznie nowe elektryczne zespoły trakcyjne EP3D rozpoczęły służbę w Kraju Nadmorskim, którego stolicą jest Władywostok, położony na końcu rozpoczynającej się w Moskwie Kolei Transsyberyjskiej. Pojazdów EP3D, wypierających konstrukcje pamiętające Związek Radziecki, jest coraz więcej.

Nowe elektryczne pojazdy zostały wyprodukowane przez DMZ, który jest elementem kolejowego giganta Transmaszholding. Testowane były od 2016 roku a po uzyskaniu potrzebnych certyfikatów zaczęły być oferowane RŻD. Blisko 100 procent komponentów w pojazdach wyprodukowano w Rosji.

Elektryczne zespoły trakcyjne oferowane są w cztero-, sześcio- lub w ośmiowagonowych zestawach. Układ drzwi, wózków (obecnie zostały zmodernizowane), wysokość podłogi a także materiał, z którego zbudowano pojazd (stal konstrukcyjna) nie uległ zmianie od czasu produkcji elektrycznych pociągów w Ryskiej Fabryce Wagonów, która budowała je dla całego Związku Radzieckiego. Nowoczesny jest natomiast osprzęt elektryczny, zupełnie inne jest czoło pojazdu spełniające wyśrubowane normy zderzeniowe, a więc i kabina. Pojawiły się wygodne siedzenia, system informacji pasażerskiej, szczelne przejścia międzywagonowe, nowoczesne toalety, znacznie lepsze wykończenie oraz wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. We wszystkich drzwiach pojazdu są stopnie, ale pojawiły się także windy dla wózków inwalidzkich.
 
Producent tak zbudował pojazd, by możliwa była jego eksploatacja w zakresie temperatur od -50 do +50 stopni C. Mają być tańsze w eksploatacji o 20 do nawet 50% w stosunku do starych ryskich wagonów, a okres ich życia określono na 40 lat.

Wcześniej DMZ otrzymało już zamówienie na 5 4-wagonowych EP3D od JSC Wołga – Wiatka, obsługującej regionalne pociągi w okolicach Wołgogradu. W realizacji jest też zamówienie na 28 kolejnych pociągów dla RŻD. Pierwszym użytkownikiem EP3D były jednak Koleje Kazachskie, które czterech takich ezt używają do realizacji połączeń międzymiastowych z Astany. Pociągi te mają na pokładzie bar i są lepiej wyposażone od swoich rosyjskich odpowiedników.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Michael Peter (Siemens Mobility): Będziemy inwestować w Polsce

Tabor i technika

Michael Peter (Siemens Mobility): Będziemy inwestować w Polsce

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Pasażer

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Mikołaj Kobryński 13 października 2025

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Tabor i technika

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Mikołaj Kobryński 20 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Wielkopolskie Elfy II do naprawy rewizyjnej. Jest przetarg

Tabor i technika

Wielkopolskie Elfy II do naprawy rewizyjnej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Zobacz również:

Michael Peter (Siemens Mobility): Będziemy inwestować w Polsce

Tabor i technika

Michael Peter (Siemens Mobility): Będziemy inwestować w Polsce

Łukasz Malinowski 14 października 2025

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Pasażer

Więcej pojazdów Kolei Śląskich wjedzie do Czech

Mikołaj Kobryński 13 października 2025

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Tabor i technika

CAF Oaris – zbyt awaryjny dla Norwegów

Mikołaj Kobryński 20 października 2025

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Tabor i technika

Coradia Stream dla Trenitalii zaprezentowana [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 15 października 2025

Wielkopolskie Elfy II do naprawy rewizyjnej. Jest przetarg

Tabor i technika

Wielkopolskie Elfy II do naprawy rewizyjnej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij