Partnerzy serwisu:

Rosja: Pierwszy pociąg Talgo już w Moskwie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Rosja: Pierwszy pociąg Talgo już w Moskwie
Pierwszy skład Talgo w ramach zamówienia złożonego przez Koleje Rosyjskie RŻD, dotarł już do Moskwy. Pociąg co prawda czekają jeszcze testy, ale pod koniec tego roku już powinien zostać skierowany na obsługę linii kolejowych.

Kontrakt, który Koleje Rosyjskie podpisały z hiszpańskim producentem taboru kolejowego - firmą Patentes Talgo, łącznie obejmuje dostawę siedmiu składów. Umowę w tej sprawie podpisano jeszcze w 2011 roku. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, cztery spośród zamówionych składów zostaną skierowane do obsługi linii Moskwa - Kijów. Trzy kolejne będą przystosowane do jazdy po torze o rozstawie szyn zarówno 1520, jak i 1435 mm. Pociągi ze specjalnym systemem zmiany rozstawu kół będą skierowane do obsługi linii Moskwa - Mińsk - Warszawa - Berlin. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnego systemu zmiany rozstawu kół nie będzie konieczności wymiany wózków w pociągu na granicy pomiędzy Polską a Białorusią, co ma miejsce w przypadku dziś kursujących składów międzynarodowych.

Krócej o 7 godzin?

Oparte na aluminiowej konstrukcji pociągi będą w stanie rozpędzać się do prędkości 200 km/h. Z kolei utrzymanie wysokiej prędkości w pokonywaniu łuków zapewni pociągom system wychylnego pudła, który będzie systemem pasywnym (wychylenie następuje w efekcie oddziaływania siły odśrodkowej). Wartość kontraktu dla Kolei Rosyjskich to ok. 100 mln euro.

Jeszcze w 2011 roku PKP Intercity zaoferowało Kolejom Rosyjskim RŻD, że po obszarze Polski, a nawet do samego Berlina, składy Talgo mogłyby prowadzić lokomotywy Husarz. Rosjanie zadeklarowali, że po wprowadzeniu hiszpańskich składów na trasę Moskwa - Berlin, podróż w tej relacji zajmie 18 godzin, podczas gdy dziś jest o około 7 godzin dłuższa. Zaraz po opublikowaniu tej informacji ówczesny prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański poddał w wątpliwość zapewnienia Rosjan i dodał, że pociągi Talgo mogą mieć problemy techniczne z polską infrastrukturą.

Badania w toku

Warto dodać, że w 2012 roku Rosyjski Instytut Badawczy Transportu Kolejowego (VNIIZhT) podpisał umowę ramową z hiszpańskim producentem taboru na zaadoptowanie jego pociągów do rozstawu szyn 1520 mm. Umożliwia ona badania i testy produktów Talgo w dziedzinie powiększenia wymiarów pudła, adaptacji systemu zmiany rozstawu kół do warunków zimowych, adaptacji systemów hamulcowych Talgo do wymogów kół przystosowanych do rosyjskiej infrastruktury oraz przygotowania kompatybilności systemów elektromagnetycznych.

 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5