NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rosja myśli o alternatywnych korytarzach transportowych względem Brześcia

| Witold Urbanowicz 13.06.2016 209

Rosja myśli o alternatywnych korytarzach transportowych względem Brześcia
fot. Neu-Zwei, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Pomimo napiętej sytuacji i sankcji, Rosja myśli o stworzeniu dodatkowych korytarzy transportowych do Europy. – Kolej ma ogromny potencjał, który pozostaje wciąż nie w pełni wykorzystany. Myślimy o tym, co można zrobić, by zwiększyć przewozy towarów. Musimy też dostosować się do tego, co dzieje się na świecie – przekonuje Aleksiej Cydenow, wiceminister transportu Rosji.
Przewozy towarowe wciąż pozostają ważną częścią rosyjskiej sieci kolejowej. – W tej chwili Koleje Rosyjskie realizują bezprecedensowy program inwestycyjny. Kolej ma ogromny potencjał, który pozostaje wciąż nie w pełni wykorzystany. Myślimy o tym, co można zrobić, by zwiększyć przewozy towarów. Musimy też dostosować się do tego, co dzieje się na świecie – biznes szuka nowych rynków – wskazywał na konferencji „1520 Strategiczne partnerstwo” Aleksiej Cydenow, wiceminister transportu Rosji. Dlatego też dużo mówi się o rozwoju korytarzy w kierunku Chin, a także – w porozumieniu z Iranem i Azerbejdżanem – z południa na północ.

Aby zwiększyć przepustowość rosyjskiej sieci kolejowej, realizowany jest np. projekt „TransSyb w ciągu 7 dni”, który zakłada skrócenie czasu przewozu towarów i kontenerów pomiędzy wschodnimi portami a zachodnią granicą Rosji. Inny projekt to obejście Bajkału.

Zdaniem Ministerstwa bardzo perspektywiczny jest korytarz z Zachodnich Chin, przez Kazachstan, do Murmańska. – Transport towarów z Chin do Nowego Jorku za pomocą tego korytarza jest trzy razy szybszy niż z wykorzystaniem poprzedniej trasy, przez kanał panamski – podkreśla Cydenow.

Rosja myśli też o rozwoju korytarzy w kierunku Europy. – Bardzo dobre wyniki osiągamy, jeżeli chodzi o przewozy towarowe z Chin i Kazachstanu do Europy Zachodniej przez Brześć. Myślimy też o dodatkowych, alternatywnych korytarzach dla zwiększenia konkurencyjności i zwiększenia przewozów, dających dostęp do Europy Południowej – mówi Aleksiej Cydenow. Korytarz, o którym mówi teraz Rosja, to wyjście na Morze Czarne w miejscowości Taman w rejonie cieśniny Kerczeńskiej. W tym roku powinna też zakończyć się budowa i przebudowa tras prowadzących w stronę Bałtyku. – Kończymy odejście od istniejącej linii Sankt Petersburg – Helsinki – mówi Cydenow.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (428)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (428)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5