Partnerzy serwisu:

Rosja: Kłopoty z Sapsanami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita, 3 lutego 2010

Podziel się ze znajomymi:

Rosja: Kłopoty z Sapsanami
Pod koniec ubiegłego roku, na trasę pomiędzy Moskwą i Sankt Petersburgiem, wyruszyły szybkie pociągi Velaro RUS produkcji Siemensa, które nazwano Sapsan. Tymczasem, jak informuje "Rzeczpospolita", nowe składy najprawdopodobniej mają wadliwie wykonane koła.

Pierwsze pogłoski na ten temat pojawiły się już w styczniu, jednak prawdziwa burza rozpętała się, kiedy RŻD czyli Koleje Rosyjskie, poinformowały o zmianie trybu zakupu biletów na połączenia obsługiwane Sapsanami. W tej chwili zamiast na 45 dni wcześniej, można je kupić tylko z 15 dniowym wyprzedzeniem.

Rosyjska prasa dotarła do informacji, w której jako przyczyna zmiany warunków zakupu biletów, została podana właśnie wada metalowej konstrukcji kół, spowodowana "niedbalstwem wykonawcy". W pociągach pojawili się specjaliści Siemensa, którzy sprawdzają koła po każdej jeździe. Koła badali też pracownicy rosyjskiego Instytutu środków transportu, którzy znaleźli w miejscach zetknięcia kół z szynami 6-milimetrowe szczeliny. Występują one zwykle po 60 tys. km, ale Sapsany tyle jeszcze nie przejechały - czytamy w "Rz".

Za osiem składów Koleje Rosyjskie zapłaciły 276 mln euro. Dodatkowe 354 mln euro Siemens ma otrzymać za obsługę techniczną składów w ciągu 30 lat. Tymczasem niedługo po rozpoczęciu kursowania, pojawiły się informacje, że nie wszystko w tych pociągach działa jak powinno. Obecnie część deputowanych rosyjskiego parlamentu zarzuca rządowi, że kupił od Niemców "kota w worku" i to przestarzałego i niezwykle drogiego. Chińczycy za nowszy model pociągu, który osiąga prawie 400 km/h, zapłacili siedem razy taniej. Tymczasem jak obliczono, wydatki na Sapsany zwrócą się Rosji po około 90 latach.

Więcej

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

"Piętrusy" PKP Intercity bez przeszkód. Na dniach poznamy oferty

Tabor i technika

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Pojechaliśmy ComfortJetem. Czy mamy czego zazdrościć? (zdjęcia)

Tabor i technika

Szybkie pociągi połączą Rosję i Finlandię

ښwiat

Szybkie pociągi połączą Rosję i Finlandię

RZD Partner, 12 lutego 2010 12 lutego 2010

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

"Piętrusy" PKP Intercity bez przeszkód. Na dniach poznamy oferty

Tabor i technika

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Pojechaliśmy ComfortJetem. Czy mamy czego zazdrościć? (zdjęcia)

Tabor i technika

Szybkie pociągi połączą Rosję i Finlandię

ښwiat

Szybkie pociągi połączą Rosję i Finlandię

RZD Partner, 12 lutego 2010 12 lutego 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij