Partnerzy serwisu:
Świat

Rosja: Dwie nowe trasy Talgo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Rosja: Dwie nowe trasy Talgo
fot. talgo
Pod koniec sierpnia Koleje Rosyjskie skróciły czas przejazdu najszybszych pociągów Sankt Petersburg – Samara z 33 do 18 godzin. Było to możliwe dzięki skierowaniu na tę trasę wagonów Talgo. Drugą relacją, którą zaczęto obsługiwać hiszpańskim taborem, jest trasa z Petersburga do Moskwy.

Kupione przez RŻD wagony Talgo są przystosowane do prędkości maksymalnej 200 km/h. Dzięki specyficznemu dla tej rodziny taboru układowi podwozia, niskiej masie oraz układowi wychylnego pudła mogą też przejeżdżać przez łuki szybciej, niż dotychczasowy tabor rosyjskiego przewoźnika. Te atuty pozwoliły na pokonanie odległości z Petersburga do Samary (ok. 1800 km) o aż 15 godzin szybciej bez konieczności prac infrastrukturalnych. Koleje Rosyjskie spodziewają się, że ta poprawa parametrów pozwoli na przejęcie części pasażerów z transportu lotniczego.

Inna sytuacja ma miejsce na trasie łączącej Petersburg z Moskwą (najstarszej w kraju i drugiej co do wielkości potoków pasażerskich). Pociągi z wagonami Talgo są tu tylko uzupełnieniem najszybszych ekspresów, obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi dużych prędkości (250 km/h) Siemens Velaro.

Koleje Rosyjskie kupiły – jak dotąd – siedem zestawów wagonowych Talgo. Pierwszą trasą, na której zostały wykorzystane, była w czerwcu 2015 r. linia Moskwa – Niżny Nowogród. Od grudnia 2016 r. składy wyposażone w system automatycznej zmiany szerokości zestawów kołowych kursują natomiast przez Polskę między Moskwą a Berlinem (czas przejazdu skrócono do ok. 20 godzin – o 5 mniej, niż poprzednio).

Producent zapewnia o przystosowaniu wagonów dla RŻD do ekstremalnych warunków klimatycznych. W Moskwie działa wybudowane wybudowane specjalnie dla obsługi hiszpańskiego taboru zaplecze techniczne, będące własnością producenta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5