NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Rosja: Dwie nowe trasy Talgo

| Roman Czubiński 02.09.2020 178

Rosja: Dwie nowe trasy Talgo
fot. talgo
Pod koniec sierpnia Koleje Rosyjskie skróciły czas przejazdu najszybszych pociągów Sankt Petersburg – Samara z 33 do 18 godzin. Było to możliwe dzięki skierowaniu na tę trasę wagonów Talgo. Drugą relacją, którą zaczęto obsługiwać hiszpańskim taborem, jest trasa z Petersburga do Moskwy.
Kupione przez RŻD wagony Talgo są przystosowane do prędkości maksymalnej 200 km/h. Dzięki specyficznemu dla tej rodziny taboru układowi podwozia, niskiej masie oraz układowi wychylnego pudła mogą też przejeżdżać przez łuki szybciej, niż dotychczasowy tabor rosyjskiego przewoźnika. Te atuty pozwoliły na pokonanie odległości z Petersburga do Samary (ok. 1800 km) o aż 15 godzin szybciej bez konieczności prac infrastrukturalnych. Koleje Rosyjskie spodziewają się, że ta poprawa parametrów pozwoli na przejęcie części pasażerów z transportu lotniczego.

Inna sytuacja ma miejsce na trasie łączącej Petersburg z Moskwą (najstarszej w kraju i drugiej co do wielkości potoków pasażerskich). Pociągi z wagonami Talgo są tu tylko uzupełnieniem najszybszych ekspresów, obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi dużych prędkości (250 km/h) Siemens Velaro.

Koleje Rosyjskie kupiły – jak dotąd – siedem zestawów wagonowych Talgo. Pierwszą trasą, na której zostały wykorzystane, była w czerwcu 2015 r. linia Moskwa – Niżny Nowogród. Od grudnia 2016 r. składy wyposażone w system automatycznej zmiany szerokości zestawów kołowych kursują natomiast przez Polskę między Moskwą a Berlinem (czas przejazdu skrócono do ok. 20 godzin – o 5 mniej, niż poprzednio).

Producent zapewnia o przystosowaniu wagonów dla RŻD do ekstremalnych warunków klimatycznych. W Moskwie działa wybudowane wybudowane specjalnie dla obsługi hiszpańskiego taboru zaplecze techniczne, będące własnością producenta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5