Pod koniec sierpnia Koleje Rosyjskie skróciły czas przejazdu najszybszych pociągów Sankt Petersburg – Samara z 33 do 18 godzin. Było to możliwe dzięki skierowaniu na tę trasę wagonów Talgo. Drugą relacją, którą zaczęto obsługiwać hiszpańskim taborem, jest trasa z Petersburga do Moskwy.
Kupione przez RŻD wagony Talgo są przystosowane do prędkości maksymalnej 200 km/h. Dzięki specyficznemu dla tej rodziny taboru układowi podwozia, niskiej masie oraz układowi wychylnego pudła mogą też przejeżdżać przez łuki szybciej, niż dotychczasowy tabor rosyjskiego przewoźnika. Te atuty pozwoliły na pokonanie odległości z Petersburga do Samary (ok. 1800 km) o aż 15 godzin szybciej bez konieczności prac infrastrukturalnych. Koleje Rosyjskie spodziewają się, że ta poprawa parametrów pozwoli na przejęcie części pasażerów z transportu lotniczego.
Inna sytuacja ma miejsce na trasie łączącej Petersburg z Moskwą (najstarszej w kraju i drugiej co do wielkości potoków pasażerskich). Pociągi z wagonami Talgo są tu tylko uzupełnieniem najszybszych ekspresów, obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi dużych prędkości (250 km/h)
Siemens Velaro.
Koleje Rosyjskie kupiły – jak dotąd – siedem zestawów wagonowych Talgo. Pierwszą trasą, na której zostały wykorzystane, była w czerwcu 2015 r. linia Moskwa – Niżny Nowogród. Od grudnia 2016 r. składy wyposażone w system automatycznej zmiany szerokości zestawów kołowych kursują natomiast przez Polskę
między Moskwą a Berlinem (czas przejazdu skrócono do ok. 20 godzin – o 5 mniej, niż poprzednio).
Producent zapewnia o przystosowaniu wagonów dla RŻD do ekstremalnych warunków klimatycznych. W Moskwie działa wybudowane wybudowane specjalnie dla obsługi hiszpańskiego taboru zaplecze techniczne, będące własnością producenta.